پاورپوینت کامل کارآفرینی عشایر و اقتصاد مقاومتی ۴۲ اسلاید در PowerPoint
توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد
پاورپوینت کامل کارآفرینی عشایر و اقتصاد مقاومتی ۴۲ اسلاید در PowerPoint دارای ۴۲ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است
شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.
لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت کامل کارآفرینی عشایر و اقتصاد مقاومتی ۴۲ اسلاید در PowerPoint،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از مطالب داخلی اسلاید ها
پاورپوینت کامل کارآفرینی عشایر و اقتصاد مقاومتی ۴۲ اسلاید در PowerPoint
اسلاید ۴: ۴کارآفرینی به عنوان پدیده ای نو ظهور ، به تازگی در محافل علمی ایران مطرح شده است . احیای تحقیقات و عملیات کارآفرینی در دنیا به دهه ۱۹۸۰ میلادی باز می گردد؛ که آن را انقلاب کارآفرینانه نام گذاری کرده اند . جان تامپسون معتقد است رفتار کارآفرینانه نیازی فراگیر و ضروری برای تمامی سازمان ها (دولتی ، خصوصی ، داوطلبانه و غیره ) با هر اندازه ( بزرگ ، متوسط و کوچک ) است ( تامپسون ، ۱۹۹۹، ص ۲۸۱) ..الف – کار آفرینی
اسلاید ۵: ۵ایجاد مراکزی به نام فروشگاههای دست آفرین در مرکز استانها برای فروش محصولات عشایری و روستایی ؛ نمونه خوبی از کسب و کار
اسلاید ۶: الف-۱- کار آفرین کیست ۶این سوال که 🙁 کار آفرین کیست؟) پیش از هر موضوع دیگر کار آفرین مورد بررسی قرار گرفته است . این در حالی است که شواهد چندی نشان می دهند که کارآفرینان به طور کلی ویژگیهای مشخصی دارند. مانند سطح بالای انگیزش به موفقیت مرکز کنترل درونی و تحمل ابهام . به نظر نمی رسد که این ویژگیها تنها ویژگی های یک کار آفرین باشند بلکه ممکن است به تشخیص مقوله های مختلف کارآفرینان کمک کند .برای مثال ( اسمیت و میلر ) کارآفرینان ماهر را از ( فرصت طلبان ) جدا می کنند و به این نکته نیز توجه دارند که فرصت طلبان وفق پذیرند و رشد محورتر هستند .ورنون۱ و ورتزل۲ بر این باورند که فرهنگ در توسعه کارآفرینی از جایگاه والایی برخوردار است زیرا فرهنگ تعیین کننده نگرشهای افراد در جهت آغاز فعالیتهای کار آفرینی است( الیسون و مریسون،۲۰۰۰ . ۵۱ ).
اسلاید ۷: ۷نوع اول – کار آفرینانی که بر حرکتهای جسورانه تاکید می کنند و برای موفقیت بر انگیخته می شوند . نوع دوم – کار آفرینانی که کسب و کارهایی حول فروشندگی و شبکه بندی ایجاد می کنند .نوع سوم – کارآفرینانی که بر اختراع و نو آوری تاکید دارند.نوع چهارم- کار آفرینانی که برای قدرت برانگیخته می شوند و تمایل برای رهبری دارندانواع کار آفرینان
اسلاید ۸: ۸مک کللند ویژگیهای شخصیتی عمومی که در کارآفرینان با سطح بالای موفقیت وجود دارد را بیان می کند که عبارتند از : ( N.C.Siropolis.1994.p.43 ) – نوآوری – ریسک پذیری خردمندانه – اعتماد به نفس – سخت کوشی – هدف گذاری- پاسخ گوییالف-۲- مشخصات فردی کار آفرینان
اسلاید ۹: الف-۳- چه کسانی می توانند کارآفرین باشند ۱- افرادی که با تحمل ماهها فکر کردن ، کار کردن ، سختی کشیدن انواع فشار روانی را تحمل می کنند. ۲- افرادی که توانایی ایجاد و مدیریت اجرایی یک صنعت و یا از عهده ارائه یک خدمت بر می ایند .۳- افرادی که دلسوزانه می خواهند یکی مشکل جامعه خود را با دانش و کار تیمی برطرف کنند.۴- افرادی که به صورت خردمندانه به جستجوی مشکلات مردم می پردازند و به دنبال حل این مشکلات هستند .۵- افرادی که تصمیم درست می گیرند و ان تصمیم را به درستی و با روش درست اجرا می کنند. ۹
اسلاید ۱۰: ۱۰توسعه پایدار مناطق عشایری و روستایی بیش از گذشته با پدیده کارآفرینی سرو کار دارد. مؤسسات و شخصیتهای رواج دهنده توسعه مناطق کمتر توسعه یافته ، کارآفرینی را به منزله یک مداخله راهبردی میدانند که می تواند فرایند توسعه روستایی و عشایری را تسریع بخشد اما به نظر میرسد که همگی آنها بر نیاز به گسترش بنگاههای اقتصادی روستایی نیز توافق دارند. آژانسهای توسعه، کارآفرینی روستا ( یا قشلاق عشایری ) را به عنوان یک نیروی اشتغالزای بزرگ، سیاستمداران آن را همچون یک راهبرد کلیدی برای جلوگیری از ناآرامی در مناطق کمتر توسعه یافته ، و کشاورزان، آن را وسیله ای برای بهبود درآمد خویش میدانند.به این ترتیب، کارآفرینی از نقطه نظر تمام این گروهها به عنوان وسیله ای برای بهبود کیفیت زندگی فردی، خانوادگی و اجتماعی و ابزاری برای تثبیت اقتصاد و محیطی سالم تلقی میگردد.الف ۴- کار آفرینی در جامعه عشایری و روستایی
اسلاید ۱۱: ۱۱مثالهای متنوعی از کاربردهای غیرکشاورزی منابع موجود همچون: گردشگری، آهنگری، درود گری، ریسندگی و مثالهایی از تنوع بخشی به فعالیتهای نه چندان وابسته به کشاورزی در زمینههای منابع آب، اراضی جنگلی، ساختمان، مهارتهای موجود و توانمندیهای محلی وجود دارد که همگی با کارآفرینی روستایی متناسب است. ترکیب کارآفرینانهی این منابع در رشته فعالیتهایی همچون: تسهیلات گردشگری، ورزش و اوقات فراغت، آموزش فنی و حرفه ای، خرده فروشی و عمده فروشی، فعالیتهای صنعتی ( در سطح مهندسی و استاد کاری)، خدمات مشاوره ای، تولیدات با ارزش افزوده بالا ( همچون گوشت، شیر، فرآورده های چوبی و سایر فعالیتهای خارج از مزرعه تجلی مییابد.
اسلاید ۱۲: ۱۲کارآفرینی در محیط عشایری و روستایی اساساً تفاوتی با کارآفرینی در شهر ندارد جز اینکه باید آن را در فضای روستا تصور نمود. پترین (۱۹۹۴) کارآفرینی روستایی را مجموع سه گزاره ذیل تعریف می نماید :۱- نیرویی که سایر منابع را برای پاسخگویی به یک تقاضا به پاسخ بازار بسیج میکند ۲- توانایی خلق و ایجاد چیزی از هیچ۳ – فرآیند خلق ارزش به وسیله امتزاج مجموعه واحدی از منابع درراستای بهره گیری از یک فرصت
اسلاید ۱۳: ۱۳آنچه در مجموع میتوان برای تعریف مقوله کارآفرینی عشایری و روستایی بکار برد عبارتست از : “بکارگیری نوآورانه منابع و امکانات روستا در راستای شکار فرصتهای کسب و کار” این نوع کسب و کارها با توجه به اندازه ای کوچک روستاها، در مقیاسی کوچک هستند و اغلب بین -۲۰ ۱۰ نفر بوده و با توجه به غالب بودن فعالیتهای کشاورزی و کارگاهی از کارایی خاصی برخوردارند. با توجه به تغییرات عصر کنونی و ورود به جامعهی اطلاعاتی، کسب و کارهای روست
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
مهسا فایل |
سایت دانلود فایل 