پاورپوینت کامل سازمان یاد گیرنده ۶۴ اسلاید در PowerPoint
توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد
پاورپوینت کامل سازمان یاد گیرنده ۶۴ اسلاید در PowerPoint دارای ۶۴ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است
شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.
لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت کامل سازمان یاد گیرنده ۶۴ اسلاید در PowerPoint،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن پاورپوینت کامل سازمان یاد گیرنده ۶۴ اسلاید در PowerPoint :
بخشی از مطالب داخلی اسلاید ها
پاورپوینت کامل سازمان یاد گیرنده ۶۴ اسلاید در PowerPoint
اسلاید ۴: یادگیری سازمانی و سازمانهای یادگیرنده از واژه هایی هستند که بیش از ۲۰ سال از طرح آنها توسط دانشمند بزرگ عرصه مدیریت و پدر یادگیری سازمانی یعنی گریس آرجیس نمیگذرد .سازمان یادگیرنده سازمانی است ماهر و خلاق ، دانش را به چنگ می آورد و در سر تا سر سازمان انتقال می دهد ، رفتار خود را اصلاح می کند و از تجربه گذشته یاد می گیرد و این مهم از طریق ایجاد و بسط دانش و بینش جدید و مشترک تحصیل می گردد.تاریخچه ۴
اسلاید ۵: سازمان های یادگیرنده: هدف آن توانمند سازی مدیران و کارکنان سازمان ها برای مقابله با محیط پر تلاطم کاری و برتری رقابتی و پویایی سازمان است. ۵
اسلاید ۶: سازمانهایی که در آن افراد در مقابل تغییرات بر خلاف سازمانهای سنتی مقاومت نشان نمی دهند بلکه همواره سعی دارند در حال تغییر و تحول باشند و محیط را با خود سازگار و همراه کنند سازمانهایی که یکی از موارد مهم آن یادگیری است. ۶
اسلاید ۷: یادگیری که در آن رفتار و نگرش های افراد تغییر می یابد و افراد شکل جدید اندیشیدن را می آموزند و یاد می گیرند که چگونه با هم یاد بگیرند چگونه ایده ها و نظرات و تصورات ذهنی را به هم نزدیک کنند بنابراین سازمان یادگیرنده سازمانی است که می آموزد تغییر کند و متحول شود.۷
اسلاید ۸: گاروین GARVINمعتقد است سازمان یادگیرنده عبارت است از مهارت و توانایی سازمان در ایجاد کسب و انتقال دانش و اصلاح رفتار افراد برای انعکاس دانش و بینش جدید . داکسون :DAKSON یادگیری سازمانی فرآیندی است که در آن اعضای سازمانها خطا ها را کشف نموده و آن را با ساختار بندی مجدد مبتنی بر خلاقیت و نوآوری تصحیح می کنند ، یادگیری سازمان چیزی بیش از مجموع توان یادگیری افراد سازمان است.۸
اسلاید ۹: سازمانهای یادگیرنده را به تعبیری سازمانهای دانش آفرین می نامند. سازمانهایی که در آن، خلق دانش و آگاهی های جدید، ابداعات و ابتکارات یک کار تخصصی نیست، بلکه نوعی رفتار همگانی است و روشی است که همه اعضای سازمان بدان عمل می کنند.۹
اسلاید ۱۰: تعریف دراگر و تشبیه پاورپوینت کامل سازمان یاد گیرنده ۶۴ اسلاید در PowerPoint به ارکسترهرکس ساز خود را میزند، اما نکته مهم این است که تمامی نوازندگان عمیقاً تابع و مرتبط با رهبر ارکستر هستند و نتیجه کار، یک آهنگ موزون است.۱۰
اسلاید ۱۱: تعاریفتعاریف متعددی از سازمان یادگیرنده ارائه شده است.لازم است تا با مرور بر مفاهیم یادگیری، یادگیری سازمانی که از مفاهیم اساسی و پایه است اشاره گردد تا از این طریق، تفاوت ظریف مفاهیم مطرح شده با سازمان یادگیرنده بیان شود.۱۱
اسلاید ۱۲: یادگیری تعریف هلیگارد و مارکوئیز :یادگیری عبارتست ازفرآیند تغییرات نسبتاً پایدار در توان بالقوه ناشی از تجربه۱۲
اسلاید ۱۳: یادگیری از سه بعد مورد توجه قرار میگیرد:سطوح یادگیری؛ انواع یادگیری؛ مهارتهای یادگیری.۱۳
اسلاید ۱۴: سطوح یادگیری: یادگیری در سه سطح، یادگیری فردی، یادگیری تیمی و یادگیری سازمانی مطرح میشود.۱۴
اسلاید ۱۵: یادگیری سازمانییادگیری سازمانی از طریق به اشتراک گذاشتن بصیرتها، دانش، تجربه و مدلهای ذهنی اعضاء سازمان حاصل میشود. یادگیری سازمانی برپایه دانش و تجربهای که در حافظه سازمان وجود دارد بنا میشود و به مکانیسمهایی مانند سیاستها، استراتژیها و مدلهایی برروی ذخیره دانش متکی است. افراد و گروهها عواملی هستند که از طریق آنها یادگیری سازمانی محقق میشود آرگریس(۱۹۹۹) یادگیری سازمانی را در گرو به اشتراک گذاشتن دانش، باورها و مفروضات در میان افراد تیمها میداند. ۱۵
اسلاید ۱۶: «باب گانز» یادگیری سازمانی را چنین تعریف کرده است:«کسب و کاربرد دانش، مهارتها، ارزشها، عقاید و نگرشهای بهبود بخش در جهت نگهداری، رشد و توسعه سازمان.»۱۶
اسلاید ۱۷: انواع یادگیری سازمانی آرگریس و شون سه نوع یادگیری سازمانی و یا به تعبیر دیگر، سه سطح یادگیری را به شرح زیر توصیف کرده اند:۱- یادگیری تک حلقه ای۲- یادگیری دو حلقه ای۳- یادگیری سه حلقه ای۱۷
اسلاید ۱۸: یادگیری تک حلقه ای:یادگیری تک حلقه ای زمانی اتفاق می افتد که در بستر هدفها و سیاستهای جاری سازمان، خطاها کشف و اصلاح شوند. از یادگیری تک حلقه ای، سنگه با عنوان یادگیری انطباقی، فایول ولایلز با عنوان یادگیری سطح پائین و میسون با عنوان یادگیری غیراستراتژیک نیز نام میبرند.۱۸
اسلاید ۱۹: تک حلقه ایی۱۹
اسلاید ۲۰: یادگیری دو حلقه اییادگیری دو حلقه ای زمانی اتفاق می افتد که سازمان خطاها را کشف و اصلاح میکند و هنجارها، رویه ها، سیاستها و هدفهای موجود را زیر سؤال میبرد و به تعدیل و اصلاح آنها می پردازد. یادگیری دو حلقه ای را، سنگه با عنوان یادگیری مولد، فایول و لایلز با عنوان یادگیری سطح بالا و میسون با عنوان یادگیری استراتژیک نیز نام می نامند.۲۰
اسلاید ۲۱: ۲۱
اسلاید ۲۲: یادگیری سه حلقه ای:زمانی اتفاق می افتد که سازمانها یاد بگیرند چگونه یادگیری تک حلقه ای و دو حلقه ای را اجرا کنند. به عبارت دیگر یادگیری سه حلقهای توانایی یادگرفتن درباره یادگیری است. این بدان معنی است که آگاهی از سبکها و فرآیندها و ساختارهای یادگیری پیش نیاز ارتقای یادگیری نیز نام برده اند. در این سطح « فرا یادگیری » استاز یادگیری سه حلقه ای به عنوان سازمانها یاد میگیرند که چگونه یاد بگیرند۲۲
اسلاید ۲۳: ۲۳
اسلاید ۲۴: مراحل یادگیری سازمانی:کسب دانش: یادگیری زمانی اتفاق می افتد که سازمانی دانش لازم را کسب کند.کسب دانش یا حقایق و اطلاعات از طریق کنترل محیط،استفاده از سیستم های اطلاعاتی برای ذخیره کردن اطلاعات،بازیافت اطلاعات،انجام تحقیقات،اجرا،آموزش و مانند این ها صورت می گیرد.(داگسون،۱۹۹۳)توزیع اطلاعات: در این فرآیند سازمان در اطلاعات بین واحدها و افراد سهیم می شود.تفسیر اطلاعات: برای این که اطلاعات به طور مشترک مورد استفاده قرار گیرند؛ باید تحلیل و تفسیر شوند و فرآیندی است که از طریق آن اطلاعات معانی قابل فهم ومشترکی پیدا می کند.حافظه سازمانی: حافظه سازمانی به مخزنی اشاره می کند که در آن دانش برای استفاده در آینده ذخیره می شود .که می تواند شامل ذهن افراد،فرهنگ سازمانی و تکنولوژی های اطلاعاتی برای ذخیره اطلاعات در سازمان باشد.(والش و داگسون،۱۹۹۱)۲۴
اسلاید ۲۵: توزیع اطلاعاتتفسیر اطلاعاتحافظه سازمانیفرایند یادگیری سازمانی کسب دانشذهن افرادتکنولژی اطلاعاتیروش تفسیرمبانی تفسیربین افرادبین واحد هاخارجیداخلیفرهنگ سازمانی۲۵
اسلاید ۲۶: فعالیت های عمده مدیریت فرایند یادگیری در سازمانهاییادگیرنده:۱- حل مسئله به طریق سیستماتیک۲- آزمایش کردن۳- یادگیری از تجارب قبلی ۴- انتقا
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
مهسا فایل |
سایت دانلود فایل 