پاورپوینت کامل Strategic Management Concept and Cases 111 اسلاید در PowerPoint


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
پاورپوینت
17870
2 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت کامل Strategic Management Concept and Cases 111 اسلاید در PowerPoint دارای ۱۱۱ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است

شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.

لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت کامل Strategic Management Concept and Cases 111 اسلاید در PowerPoint،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پاورپوینت کامل Strategic Management Concept and Cases 111 اسلاید در PowerPoint :

بخشی از مطالب داخلی اسلاید ها

پاورپوینت کامل Strategic Management Concept and Cases 111 اسلاید در PowerPoint

اسلاید ۴: انواع برنامه‏ریزیتناوبعمقزمانوسعتیک‏بار مصرف(Single Use)کلی یا جهت‏ دار(Directional) بلندمدّت(Long Term)استراتژیک(Strategic)جاری(Standing)تفصیلی یا خاص(Specific)کوتاه مدّت(Short Term)عملیّاتی(Operational)

اسلاید ۵: انواع برنامه براساس سطوح سازمانیاستراتژیک (Strategic)عبارت‏است‏از، تعیین اهداف بلندمدّت و حیاتی سازمان و طریقه نیل به آن، با توجه به عوامل محیطی و با درنظر گرفتن آینده سازمانتاکتیکی (Tactical) عبارت‏است‏از، اتخاذ تصمیم‏های کوتاه مدّت برای حداکثر بهره‏وری از منابع موجود باتوجه به تحوّلات محیط. دراین نوع برنامه‏ریزی وسایل (Means) لازم برای تحقق اهداف استراتژیک مشخص می‏شود و این کار سبب هماهنگی واحدهای سازمانی می‏گردددر این حالت تلاش جهت حصول به بهترین نتایج است (اثربخشی)عملیاتی (Operational)عبارت‏است‏از، تعیین عملیات (فعّالیّت‏های) لازم جهت نیل‏به اهداف استراتژیک، ازطریق وسایل (تاکتیک‏های) تعیین‏شده در این حالت تلاش جهت بهتر انجام دادن کارها می‏باشد (کارآیی)

اسلاید ۶: ویژگی‌های برنامه‌راهبردیراسل ای کاف ویژگی‌‌های برنامه‌ریزی راهبردی را چنین تعریف می‌کند: به دور از جزئیاتسراسر سازمانی به دور از اجراراهبرد قاعده کلان مرحله‌مند تصمیم برای سراسر سازمان راهبرد از کلی‌تر کردن قواعد جزئی به کمک تلفیق و دسته‌بندی حاصل می‌شود.راهبرد یا از جزئیات حاصل می‌شود و یا از کلیات (چشم‌انداز)قاعده‌ای که برای همه مراحل مراحل مصداق دارد راهبرداست و قاعده‌ای که فقط در یک مرحله مصداق دارد سیاست است . کاستی‌ها، قوت‌ها،تهدیدات و فرصت‌‌ها مصادیق جزئی هستند که با تلفیق آنها می‌توان به سیاست‌ها و راهبرد‌‌ها رسید.

اسلاید ۷: برنامه‏ریزی استراتژیک(Strategic Planning) تعریف: عبارت است از تهیه برنامه متناسب برای تطبیق قابلیت‏های درونی با شرایط ویژه محیطی و ارزیابی قابلیت‏های درونی یاتعیین قدم‏های لازم جهت پیش‏بینی نقطه تعادل(Equilibrium) سازمان با محیط و تنظیم استراتژی جدیدبه‏عبارتی دیگر:کلیه اقداماتی که به تعریف اهداف و تعیین استراتژی مناسب برای دستیابی به آن هدف منجر می‏شوددر واقع روش سیستماتیکی است که فرایند مدیریت استراتژیک را تأئید و پشتیبانی می‏کند و قابلیت تعیین چگونگی برنامه(Plan) به اقدام (Action) را ندارد و به‏تنهایی، سبب ایجاد شکاف میان استراتژی تعیین شده و نتایج بدست آمده می‏شود اضافه شدن جنبه‏های سازمانی کارآفرینانه و رهبری به برنامه‏ریزی استراتژیک همان مدیریت استراتژیک می‏باشد بزرگترین مشکل مدیریت استراتژیک، ایجاد خاصیت اجرائی برنامه استراتژیک می‏باشد

اسلاید ۸: ویژگی‏های برنامه‏ریزی استراتژیکبه تاثیر عوامل خارجی توجه می‏کندآینده‏نگر استنوعی برنامه بلندمدّت استمدیریت عالی مسئول آن می‏باشدزمینه اساسی برای تمامی برنامه‏های دیگر در سطوح سازمانی را ترسیم می‏کندموجب هدایت تمامی سازمان می‏شودبه‏علت تجسم بهتر و دقیق آینده، امکان رسیدن به‏اهداف بیشتر استبدون برنامه‏ریزی عملیاتی قابل اجرا نمی‏باشددر واقع برنامه‏ریزی استراتژیک به دو سوال پاسخ می‏دهد چه باید بکنیم؟اهداف چگونه باید انجام دهیم؟استراتژی

اسلاید ۹: مراحل فرآیند برنامه ریزی استراتژیکتحلیل، شناخت و هدف‏گذاری(Goal Setting) تدوین استراتژی(Strategy Formulation) اجرای استراتژی(Strategy Implementation) ارزشیابی و کنترل(Evaluation & Control)

اسلاید ۱۰: فرآیند مدیریّت استراتژیکتوافقاولیهشناساییذی‏نفع‏هاتوصیف فلسفه،نقش و مأموریّتتعهّدات و ارزش‏هاشناخت محیط کلانشناخت محیط رقابتیشناخت محیط داخلیشناخت فرصت‏ها و تهدیدهاشناخت نقاط قوّت و ضعفشناخت مسائل استراتژیکتجزیه و تحلیلSWOTارزیابی مجددمأموریت واهدافتنظیم گزینه‏هایمختلف استراتژیارزیابی و انتخابیک استراتژیتوصیف سازمان در آیندهتعیین اولویّت‏هاتخصیص منابعاصلاح ساختارتعیین خط مشیو سبک رهبریتعیینچشم‏اندازتعیینفعّالیّت‏هااجــرا حصول نتایجارزشیابیتحلیل، شناخت و هدف‏گذاریکنترلتدوین استراتژیاجـرای استراتژی

اسلاید ۱۱: تهیه و تدوین چشم‌انداز و ماموریتهدف‌گذاریتهیه و تدوین استراتژیجهت دستیابی به اهدافاقدام و اجرای استراتژیارزیابی عملکرد و پایش و بازنگری و تصمیم امور انجام شده گام اولگام سومگام چهارمگام پنجمگام دومبازنگری در صورت نیازبازنگری در صورت نیازبهبود و تغییر در صورت نیازبهبود و تغییر در صورت نیازچرخه ۱ و ۲ و ۳و درصورت نیاز ۴

اسلاید ۱۲: مدل برنامه ریزی استراتژیکWere are we nowWere do we want to beHow do we measure our progressHow do we get thereHow do we our progressارزیابی وضعیت داخلی و خارجیبینایه ماموریت بیانیه چشم اندازخط مشی اصلی سازمان اهدافاهدااف ویژهاندازه گیری عملکردتعیین شاخص های عملکرداسوه نگاریتدوین و اجرای استراتژی هاشاخص های نظارت و کنترل عملکردبازنگری دوره ای برنامه استراتژیک

اسلاید ۱۳: فرآیند مدیریت استراتژیک Strategic Management ProcessCEOVMGOAB E , MO New life cycleSWOTGrand StrategyStrategicDirection Operational StrategyStakholdersکمیته استراتژیکبازخورFeedback{V= VisionM= MissionG= GoalsO= ObjectivesA=ActivitiesB= BudgetingMO= MonitoringE= Evaluation

اسلاید ۱۴: Major Components of the Strategic Plan / Down to ActionMissionVisionGoalsObjectivesMeasuresWhy we existWhat we want to beIndicators and Monitors of successDesired level of performance and timelinesPlanned Actions to Achieve Objectives O1O2AI1AI2AI3M1M2M3T1T1T1Specific outcomes expressed in measurable terms (NOT activities)Strategic Plan Action Plans Evaluate ProgressTargetsInitiativesWhat we must achieve to be successful

اسلاید ۱۵: مرحله اوّلتحلیل، شناخت و هدف‏گذاری(Goal Setting)

اسلاید ۱۶: تحلیل، شناخت و هدف‏گذاریتجزیه و تحلیل وضع موجودشناخت مسائل استراتژیکیشناخت عوامل محیطیشناخت فرصت‏ها و تهدیدهای محیطیشناخت نقاط قوّت و ضعف درونیتجزیه و تحلیل فرصت‏ها و تهدیدهای محیطی و نقاط قوّت و ضعف درونی(SWOT Analysis) ارزیابی مجدد مأموریت و اهدافتنظیم گزینه‏های مختلف استراتژی

اسلاید ۱۷: ذی‏نفع‏ها(Stakeholders) فرد، گروه یا سازمان که می‏تواند بر سازمان تاثیر گذارد و یا از آن تاثیر بپذیرد و علاوه‏ بر این‏که در فرایند مدیریت استراتژیک می‏بایستی علائق آن‏ها در نظر گرفته شود، در فرایند برنامه‏ریزی استراتژیک نیز می‏بایستی مشارکت داشته باشد به ترتیب زیر:شناسائی همه ذی‏نفع‏هاتعیین اهمیّت هر‏یک از آن‏هامشخص کردن دیدگاه‏ها، معیار رضایت و اهداف آن‏هاتأثیر آن‏ها بر برنامه‏های اجرائی

اسلاید ۱۸: شناسائی مشتریان و نیازهای آنهابه سئوالات ذیل پاسخ دهید:۱- چه کسانی خدمات را مصرف یا دریافت می کنند؟۲- چه کسانی از عملکرد سازمان سود می برند ؟ ( داخلی و خارجی)۳- مشتریان خارج سازمان چه کسانی هستند؟۴- مشتریان داخل سازمان چه کسانی هستند؟۵- عملکرد مناسب سازمان از نظر مشتریان چیست؟( داخلی و خارجی)۶- آیا سازمان دیگری وجود دارد که نیاز مشتریان را رفع کند؟

اسلاید ۱۹: چشم‏انداز(Vision) تعریف: چشم‏انداز یعنی آن‏چه که در آرزوی دست‏یافتن به آن می‏باشیم. چشم‏انداز حالت آرمانی داشته و کمّی نمی‏باشد و به سوال زیر پاسخ می‏دهد: آن‏چه می‏خواهیم بشویم ؟در بیان آن بایستی سه موضوع در نظر گرفته شود:مقصودتوجیهفایدهضمناً موارد زیر در نوشتن چشم‏انداز می‏بایستی رعایت گرددآرزو روشن برای آینده در نظر گرفته شودچالش‏برانگیز و معنی‏دار باشدمحکم ولی انعطاف‏پذیر باشدساده، کوتاه و به‏یادماندنی باشدمثال: به‏منظور تأمین، حفظ و ارتقای سطح سلامت مردم استان آذربایجان غربی، دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آ-غ بر‏آن‏است، در ۱۰ سال آینده، از نظر شاخص‏های اصلی بهداشتی و درمانی، از رده ۵ دانشگاه آخر کشور، به سطح ۵ دانشگاه اول کشور، ارتقا یابد

اسلاید ۲۰: چشم‌انداز استراتژیک Vision ٌWhere we are going نقشه راه آینده سازمان ، دورنمای همه جانبه و گسترده سازمان است . تمرکز ما در مورد آینده تکنولوژی ، محصول ، مشتریان و امور مهم چه خواهد بود ؟ شرکت در کجا قرار خواهد گرفت ؟ تصویری است از آینده سازمان

اسلاید ۲۱:

اسلاید ۲۲: Which way I ought to go from here“That depends(1) on where you want to get to” Lewis carrollاز اینجا به کجا میخواهم بروم؟ بستگی دارد که به کجا میخواهی برسی

اسلاید ۲۳: VISION دورنما

اسلاید ۲۴: ویژگی چشم انداز:۱.خلاصه۲.قابل درک، ساده و روشن۳.الهام بخش و چالشی، آرمانی و ترغیب کننده ۴.برای مشتریان قابل باور ۵. در راستای رسالت۶.نقطه تفاهم مشتریان۷.قابل انعطا ف۸.توصیف کننده خدمات آینده

اسلاید ۲۵: نحوه تهیه چشم انداز: نگرش عمیق اعضا بیان شود: ۱- سازمان در آینده بدنبال چیست؟ ۲- سازمان چه تصمیماتی در آینده دارد؟ ۳- آینده مطلوب سازمان چیست؟ ۴- چه تصویری نسبت به مشتریان دارید؟ ۵- کیفیت زندگی مشتریان چگونه ارتقا می یابد؟ ۶- بزرگترین فرصت ها چیست؟

اسلاید ۲۶: ماموریت MissionWho we are and what we do چه کاری را انجام می‌دهیم و فلسفه وجودی ما چیست ؟ وضعیت حاضر کسب و کار شرکت را تشریح می‌کند . عمدتاٌ بر روی قابلیت های حاضر ، مشتریان و فعالیت ها تمرکز دارند .نکته : Vision و Mission عصاره جهت گیری‌های سازمان هستند و چشم‌انداز بر آینده و ماموریت به حال حاضر شرکت تمرکز دارد .

اسلاید ۲۷: رسالت یا مأموریّت(Mission) تعریف رسالت یا مأموریّت معرّف علّت وجودی سازمان می‏باشد و به دو سوال زیر پاسخ می‏دهد:چه می‏کنیم؟ چه خواهیم کرد؟بیانیه مأموریّت(Mission Statement) در واقع بیانیه مأموریّت مشروعیّت ایجاد و ادامه حیات سازمان را تبیین می‏کندمثلأ مأموریّت سازمان‏های بهداشتی و درمانی، حفظ و ارتقا وضع سلامت جامعه می‏باشدبیانیه مأموریّت شامل اجزا زیر می‏باشد:بیان زمینه فعّالیّتبیات اهداف اصلیبیان ارزش‏ها(Values) ، باورها و نگرش (فلسفه سازمانی)

اسلاید ۲۸: رسالت یا مأموریّت (ادامه)مشتریانخدمات یا محصولاتمحدوده جغرافیاییفن‏آورینقطه‏نظرات درارتباط با رشد و توسعه کشورفلسفه سازمانینقاط قوی درونیعلاقه ذی‏نفع‏هاعناصر بیانیه مأموریتبیانیه مأموریّت باید الهام‏بخش و برانگیزنده باشد

اسلاید ۲۹: رسالت MISSIONبیانیه جامع و مختصر از اهداف سازمان (سند عینی تلاش سازمان) ضرورت تهیه: ۱- تدوین مقاصد مهم، روشن و مرتبط. ۲- تبیین چارچوب اصلی برنامه ریزی. ۳- متعهد ساختن کارکنان به تحقق اهداف. ۴- جلب حمایت افراد خارج سازمان.

اسلاید ۳۰: نقش و اهداف بیانیه مأموریّتایجاد گرایش یکسان در تمام سازمانایجاد تفاهم در ارتباط با ایده‏های سازمانمنبع الهامی در ارتباط با فعّالیّت‏های روزمرهعامل هدایتی و گرایشی کارکنان در راستای اهداف

اسلاید ۳۱: بیانیه ماموریت Mission Statementیک بیانیه ماموریت پاسخگویی این سوال است که:دانشکده ،برنامه ها یا برنامه های فرعی برای چه چیز و چه کسی کار می کنند،می پردازد وخلاصه ای قابل درک از اهداف دانشکده ،برنامه ها یا برنامه های فرعی می باشد.

اسلاید ۳۲: شناخت محیط‏های سازمانیمحیط کلان (PEST):عوامل سیاسی(Political) عوامل اقتصا

  راهنمای خرید:
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.