پاورپوینت کامل Strategic Management Concept and Cases 111 اسلاید در PowerPoint
توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد
پاورپوینت کامل Strategic Management Concept and Cases 111 اسلاید در PowerPoint دارای ۱۱۱ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است
شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.
لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت کامل Strategic Management Concept and Cases 111 اسلاید در PowerPoint،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن پاورپوینت کامل Strategic Management Concept and Cases 111 اسلاید در PowerPoint :
بخشی از مطالب داخلی اسلاید ها
پاورپوینت کامل Strategic Management Concept and Cases 111 اسلاید در PowerPoint
اسلاید ۴: انواع برنامهریزیتناوبعمقزمانوسعتیکبار مصرف(Single Use)کلی یا جهت دار(Directional) بلندمدّت(Long Term)استراتژیک(Strategic)جاری(Standing)تفصیلی یا خاص(Specific)کوتاه مدّت(Short Term)عملیّاتی(Operational)
اسلاید ۵: انواع برنامه براساس سطوح سازمانیاستراتژیک (Strategic)عبارتاستاز، تعیین اهداف بلندمدّت و حیاتی سازمان و طریقه نیل به آن، با توجه به عوامل محیطی و با درنظر گرفتن آینده سازمانتاکتیکی (Tactical) عبارتاستاز، اتخاذ تصمیمهای کوتاه مدّت برای حداکثر بهرهوری از منابع موجود باتوجه به تحوّلات محیط. دراین نوع برنامهریزی وسایل (Means) لازم برای تحقق اهداف استراتژیک مشخص میشود و این کار سبب هماهنگی واحدهای سازمانی میگردددر این حالت تلاش جهت حصول به بهترین نتایج است (اثربخشی)عملیاتی (Operational)عبارتاستاز، تعیین عملیات (فعّالیّتهای) لازم جهت نیلبه اهداف استراتژیک، ازطریق وسایل (تاکتیکهای) تعیینشده در این حالت تلاش جهت بهتر انجام دادن کارها میباشد (کارآیی)
اسلاید ۶: ویژگیهای برنامهراهبردیراسل ای کاف ویژگیهای برنامهریزی راهبردی را چنین تعریف میکند: به دور از جزئیاتسراسر سازمانی به دور از اجراراهبرد قاعده کلان مرحلهمند تصمیم برای سراسر سازمان راهبرد از کلیتر کردن قواعد جزئی به کمک تلفیق و دستهبندی حاصل میشود.راهبرد یا از جزئیات حاصل میشود و یا از کلیات (چشمانداز)قاعدهای که برای همه مراحل مراحل مصداق دارد راهبرداست و قاعدهای که فقط در یک مرحله مصداق دارد سیاست است . کاستیها، قوتها،تهدیدات و فرصتها مصادیق جزئی هستند که با تلفیق آنها میتوان به سیاستها و راهبردها رسید.
اسلاید ۷: برنامهریزی استراتژیک(Strategic Planning) تعریف: عبارت است از تهیه برنامه متناسب برای تطبیق قابلیتهای درونی با شرایط ویژه محیطی و ارزیابی قابلیتهای درونی یاتعیین قدمهای لازم جهت پیشبینی نقطه تعادل(Equilibrium) سازمان با محیط و تنظیم استراتژی جدیدبهعبارتی دیگر:کلیه اقداماتی که به تعریف اهداف و تعیین استراتژی مناسب برای دستیابی به آن هدف منجر میشوددر واقع روش سیستماتیکی است که فرایند مدیریت استراتژیک را تأئید و پشتیبانی میکند و قابلیت تعیین چگونگی برنامه(Plan) به اقدام (Action) را ندارد و بهتنهایی، سبب ایجاد شکاف میان استراتژی تعیین شده و نتایج بدست آمده میشود اضافه شدن جنبههای سازمانی کارآفرینانه و رهبری به برنامهریزی استراتژیک همان مدیریت استراتژیک میباشد بزرگترین مشکل مدیریت استراتژیک، ایجاد خاصیت اجرائی برنامه استراتژیک میباشد
اسلاید ۸: ویژگیهای برنامهریزی استراتژیکبه تاثیر عوامل خارجی توجه میکندآیندهنگر استنوعی برنامه بلندمدّت استمدیریت عالی مسئول آن میباشدزمینه اساسی برای تمامی برنامههای دیگر در سطوح سازمانی را ترسیم میکندموجب هدایت تمامی سازمان میشودبهعلت تجسم بهتر و دقیق آینده، امکان رسیدن بهاهداف بیشتر استبدون برنامهریزی عملیاتی قابل اجرا نمیباشددر واقع برنامهریزی استراتژیک به دو سوال پاسخ میدهد چه باید بکنیم؟اهداف چگونه باید انجام دهیم؟استراتژی
اسلاید ۹: مراحل فرآیند برنامه ریزی استراتژیکتحلیل، شناخت و هدفگذاری(Goal Setting) تدوین استراتژی(Strategy Formulation) اجرای استراتژی(Strategy Implementation) ارزشیابی و کنترل(Evaluation & Control)
اسلاید ۱۰: فرآیند مدیریّت استراتژیکتوافقاولیهشناساییذینفعهاتوصیف فلسفه،نقش و مأموریّتتعهّدات و ارزشهاشناخت محیط کلانشناخت محیط رقابتیشناخت محیط داخلیشناخت فرصتها و تهدیدهاشناخت نقاط قوّت و ضعفشناخت مسائل استراتژیکتجزیه و تحلیلSWOTارزیابی مجددمأموریت واهدافتنظیم گزینههایمختلف استراتژیارزیابی و انتخابیک استراتژیتوصیف سازمان در آیندهتعیین اولویّتهاتخصیص منابعاصلاح ساختارتعیین خط مشیو سبک رهبریتعیینچشماندازتعیینفعّالیّتهااجــرا حصول نتایجارزشیابیتحلیل، شناخت و هدفگذاریکنترلتدوین استراتژیاجـرای استراتژی
اسلاید ۱۱: تهیه و تدوین چشمانداز و ماموریتهدفگذاریتهیه و تدوین استراتژیجهت دستیابی به اهدافاقدام و اجرای استراتژیارزیابی عملکرد و پایش و بازنگری و تصمیم امور انجام شده گام اولگام سومگام چهارمگام پنجمگام دومبازنگری در صورت نیازبازنگری در صورت نیازبهبود و تغییر در صورت نیازبهبود و تغییر در صورت نیازچرخه ۱ و ۲ و ۳و درصورت نیاز ۴
اسلاید ۱۲: مدل برنامه ریزی استراتژیکWere are we nowWere do we want to beHow do we measure our progressHow do we get thereHow do we our progressارزیابی وضعیت داخلی و خارجیبینایه ماموریت بیانیه چشم اندازخط مشی اصلی سازمان اهدافاهدااف ویژهاندازه گیری عملکردتعیین شاخص های عملکرداسوه نگاریتدوین و اجرای استراتژی هاشاخص های نظارت و کنترل عملکردبازنگری دوره ای برنامه استراتژیک
اسلاید ۱۳: فرآیند مدیریت استراتژیک Strategic Management ProcessCEOVMGOAB E , MO New life cycleSWOTGrand StrategyStrategicDirection Operational StrategyStakholdersکمیته استراتژیکبازخورFeedback{V= VisionM= MissionG= GoalsO= ObjectivesA=ActivitiesB= BudgetingMO= MonitoringE= Evaluation
اسلاید ۱۴: Major Components of the Strategic Plan / Down to ActionMissionVisionGoalsObjectivesMeasuresWhy we existWhat we want to beIndicators and Monitors of successDesired level of performance and timelinesPlanned Actions to Achieve Objectives O1O2AI1AI2AI3M1M2M3T1T1T1Specific outcomes expressed in measurable terms (NOT activities)Strategic Plan Action Plans Evaluate ProgressTargetsInitiativesWhat we must achieve to be successful
اسلاید ۱۵: مرحله اوّلتحلیل، شناخت و هدفگذاری(Goal Setting)
اسلاید ۱۶: تحلیل، شناخت و هدفگذاریتجزیه و تحلیل وضع موجودشناخت مسائل استراتژیکیشناخت عوامل محیطیشناخت فرصتها و تهدیدهای محیطیشناخت نقاط قوّت و ضعف درونیتجزیه و تحلیل فرصتها و تهدیدهای محیطی و نقاط قوّت و ضعف درونی(SWOT Analysis) ارزیابی مجدد مأموریت و اهدافتنظیم گزینههای مختلف استراتژی
اسلاید ۱۷: ذینفعها(Stakeholders) فرد، گروه یا سازمان که میتواند بر سازمان تاثیر گذارد و یا از آن تاثیر بپذیرد و علاوه بر اینکه در فرایند مدیریت استراتژیک میبایستی علائق آنها در نظر گرفته شود، در فرایند برنامهریزی استراتژیک نیز میبایستی مشارکت داشته باشد به ترتیب زیر:شناسائی همه ذینفعهاتعیین اهمیّت هریک از آنهامشخص کردن دیدگاهها، معیار رضایت و اهداف آنهاتأثیر آنها بر برنامههای اجرائی
اسلاید ۱۸: شناسائی مشتریان و نیازهای آنهابه سئوالات ذیل پاسخ دهید:۱- چه کسانی خدمات را مصرف یا دریافت می کنند؟۲- چه کسانی از عملکرد سازمان سود می برند ؟ ( داخلی و خارجی)۳- مشتریان خارج سازمان چه کسانی هستند؟۴- مشتریان داخل سازمان چه کسانی هستند؟۵- عملکرد مناسب سازمان از نظر مشتریان چیست؟( داخلی و خارجی)۶- آیا سازمان دیگری وجود دارد که نیاز مشتریان را رفع کند؟
اسلاید ۱۹: چشمانداز(Vision) تعریف: چشمانداز یعنی آنچه که در آرزوی دستیافتن به آن میباشیم. چشمانداز حالت آرمانی داشته و کمّی نمیباشد و به سوال زیر پاسخ میدهد: آنچه میخواهیم بشویم ؟در بیان آن بایستی سه موضوع در نظر گرفته شود:مقصودتوجیهفایدهضمناً موارد زیر در نوشتن چشمانداز میبایستی رعایت گرددآرزو روشن برای آینده در نظر گرفته شودچالشبرانگیز و معنیدار باشدمحکم ولی انعطافپذیر باشدساده، کوتاه و بهیادماندنی باشدمثال: بهمنظور تأمین، حفظ و ارتقای سطح سلامت مردم استان آذربایجان غربی، دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آ-غ برآناست، در ۱۰ سال آینده، از نظر شاخصهای اصلی بهداشتی و درمانی، از رده ۵ دانشگاه آخر کشور، به سطح ۵ دانشگاه اول کشور، ارتقا یابد
اسلاید ۲۰: چشمانداز استراتژیک Vision ٌWhere we are going نقشه راه آینده سازمان ، دورنمای همه جانبه و گسترده سازمان است . تمرکز ما در مورد آینده تکنولوژی ، محصول ، مشتریان و امور مهم چه خواهد بود ؟ شرکت در کجا قرار خواهد گرفت ؟ تصویری است از آینده سازمان
اسلاید ۲۱:
اسلاید ۲۲: Which way I ought to go from here“That depends(1) on where you want to get to” Lewis carrollاز اینجا به کجا میخواهم بروم؟ بستگی دارد که به کجا میخواهی برسی
اسلاید ۲۳: VISION دورنما
اسلاید ۲۴: ویژگی چشم انداز:۱.خلاصه۲.قابل درک، ساده و روشن۳.الهام بخش و چالشی، آرمانی و ترغیب کننده ۴.برای مشتریان قابل باور ۵. در راستای رسالت۶.نقطه تفاهم مشتریان۷.قابل انعطا ف۸.توصیف کننده خدمات آینده
اسلاید ۲۵: نحوه تهیه چشم انداز: نگرش عمیق اعضا بیان شود: ۱- سازمان در آینده بدنبال چیست؟ ۲- سازمان چه تصمیماتی در آینده دارد؟ ۳- آینده مطلوب سازمان چیست؟ ۴- چه تصویری نسبت به مشتریان دارید؟ ۵- کیفیت زندگی مشتریان چگونه ارتقا می یابد؟ ۶- بزرگترین فرصت ها چیست؟
اسلاید ۲۶: ماموریت MissionWho we are and what we do چه کاری را انجام میدهیم و فلسفه وجودی ما چیست ؟ وضعیت حاضر کسب و کار شرکت را تشریح میکند . عمدتاٌ بر روی قابلیت های حاضر ، مشتریان و فعالیت ها تمرکز دارند .نکته : Vision و Mission عصاره جهت گیریهای سازمان هستند و چشمانداز بر آینده و ماموریت به حال حاضر شرکت تمرکز دارد .
اسلاید ۲۷: رسالت یا مأموریّت(Mission) تعریف رسالت یا مأموریّت معرّف علّت وجودی سازمان میباشد و به دو سوال زیر پاسخ میدهد:چه میکنیم؟ چه خواهیم کرد؟بیانیه مأموریّت(Mission Statement) در واقع بیانیه مأموریّت مشروعیّت ایجاد و ادامه حیات سازمان را تبیین میکندمثلأ مأموریّت سازمانهای بهداشتی و درمانی، حفظ و ارتقا وضع سلامت جامعه میباشدبیانیه مأموریّت شامل اجزا زیر میباشد:بیان زمینه فعّالیّتبیات اهداف اصلیبیان ارزشها(Values) ، باورها و نگرش (فلسفه سازمانی)
اسلاید ۲۸: رسالت یا مأموریّت (ادامه)مشتریانخدمات یا محصولاتمحدوده جغرافیاییفنآورینقطهنظرات درارتباط با رشد و توسعه کشورفلسفه سازمانینقاط قوی درونیعلاقه ذینفعهاعناصر بیانیه مأموریتبیانیه مأموریّت باید الهامبخش و برانگیزنده باشد
اسلاید ۲۹: رسالت MISSIONبیانیه جامع و مختصر از اهداف سازمان (سند عینی تلاش سازمان) ضرورت تهیه: ۱- تدوین مقاصد مهم، روشن و مرتبط. ۲- تبیین چارچوب اصلی برنامه ریزی. ۳- متعهد ساختن کارکنان به تحقق اهداف. ۴- جلب حمایت افراد خارج سازمان.
اسلاید ۳۰: نقش و اهداف بیانیه مأموریّتایجاد گرایش یکسان در تمام سازمانایجاد تفاهم در ارتباط با ایدههای سازمانمنبع الهامی در ارتباط با فعّالیّتهای روزمرهعامل هدایتی و گرایشی کارکنان در راستای اهداف
اسلاید ۳۱: بیانیه ماموریت Mission Statementیک بیانیه ماموریت پاسخگویی این سوال است که:دانشکده ،برنامه ها یا برنامه های فرعی برای چه چیز و چه کسی کار می کنند،می پردازد وخلاصه ای قابل درک از اهداف دانشکده ،برنامه ها یا برنامه های فرعی می باشد.
اسلاید ۳۲: شناخت محیطهای سازمانیمحیط کلان (PEST):عوامل سیاسی(Political) عوامل اقتصا
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
مهسا فایل |
سایت دانلود فایل 