پاورپوینت کامل ارزشیابی کیفی توصیفی ۱۱۱ اسلاید در PowerPoint


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
پاورپوینت
17870
2 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت کامل ارزشیابی کیفی توصیفی ۱۱۱ اسلاید در PowerPoint دارای ۱۱۱ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است

شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.

لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت کامل ارزشیابی کیفی توصیفی ۱۱۱ اسلاید در PowerPoint،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پاورپوینت کامل ارزشیابی کیفی توصیفی ۱۱۱ اسلاید در PowerPoint :

بخشی از مطالب داخلی اسلاید ها

پاورپوینت کامل ارزشیابی کیفی توصیفی ۱۱۱ اسلاید در PowerPoint

اسلاید ۳: ارتباط عناصر برنامه درسی هدف محتوا روش ارزشیابی

اسلاید ۴: هدف ارزشیابی خدمت به آموزش است، نه در کمین نشستن برای غافل گیر کردن دانش آموز و محک زدن او با معیار آن چه نمی داند.آن چه باعث می شود یک ارزشیابی، رشد دهنده و سازنده شود، عملکرد و کاربرد نتایج آن است،‌نه تعداد دفعاتی که انجام می شود.اطلاعات حاصل از ارزشیابی از هر دانش آموز، باید به این پرسش معلّم پاسخ دهد که این دانش آموز در کجا قرار دارد و من برای پیشرفت او چه می توانم بکنم؟ نه این که معلّم نتیجه گیری کند که مثلاً این دانش آموز زیر حدّ متوسط یا کند ذهن یا تیز هوش است.

اسلاید ۵: ارزشیابی تحصیلی چیست؟ارزشیابی تحصیلی عبارت است از سنجش عملکرد دانش آموز و مقایسه نتایج حاصل با هدف های از پیش تعیین شده آموزشی، به منظور تصمیم گیری در باره این که آیا فعالیتهای آموزشی معلّم و کوشش های یادگیری دانش آموزان موفقیت آمیز بوده است؟ و به چه میزانی؟

اسلاید ۶: سنجش: -به دست آوردن اندازه ها و اطلاعات مربوط به یک رفتار خاص -کمی است. ارزشیابی: – مقایسه نتایج سنجش با ملاک ها و ضوابط و یا هنجارهای معین -انجام قضاوت و تصمیم گیری تفاوت ارزشیابی و سنجش

اسلاید ۷: – تشخیص – تجدید نظر در برنامه درسی – مقایسه کردن – پیش بینی نیازهای آموزشی یا نیاز سنجی – تعیین میزان دسترسی کارکردهای عمده ارزشیابی

اسلاید ۸: اگر برنامه های درسی را به عنوان یک سری موضوع ها و مطالبی تلقی کنیم که معلم وشاگرد به منظور رسیدن به نتایج آموزشی از آن استفاده می کنند ، لزوم اصلاح و بهبود چنین موضوع ها و مطالبی ، از زمان طراحی برنامه تا زمان اجرا ، به طور مستمر و دائم روشن خواهد شد . در شرایط نامطلوب ، برنامه های درسی از زمان طراحی تا بعد از اجرای آزمایش و قبل از اجرای اصلی مورد ارزشیابی قرار می گیرند.تشخیصاغلب در زمینه یادگیری های دانش آموزان مورد استفاده قرار می گیرد .تشخیص می تواند تلاش معلم برای تعیین عوامل زمینه های مشکلات دانش آموزان ، به ویژه مشکلات یادگیری آنان را ثمر بخش سازد واساسی را برای انجام تغییرات در برنامه درسی فراهم کند.تجدید نظر در برنامه درسی

اسلاید ۹: تعیین میزان دسترسی به اهداف مقایسه کردن ابزاری برای جایگزین سازی برنامه ، روش ها یا انواع جدید و آزمایش شده آموزش هستندپیش بینی نیازهای آموزشی یا نیاز سنجی به فعالیتی گفته می شود که از طریق شیوه های گوناگون گرد آوری داده ها ( اطلاعات کمی ) نیازهای مربوط به گروهی از فراگیران ، کارکنان افراد جامعه را اندازه گیری می کند .در این حالت ، ارزشیابی به مثابه ابزاری جهت مشخص ساختن میزان تحقق اهداف آموزشی تلقی می شود.

اسلاید ۱۰: ارزشیابی مستمرتقسیمات ارزشیابی تحصیلی تقسیم بندی کلی ارزشیابی مقطعیبه آن نوع ارزشیابی اطلاق می شود که معلم به طور مستمر در کلاس انجام می دهد و در طول سال تحصیلی انجام می گیرد .ارزشیابی مقطعی عکس آن است که و به هنگام امتحانات نهایی ( پایانی ) و کنکور انجام می گیرد.

اسلاید ۱۱: ارزشیابی از نظر زمان اجرا ، هدف و شیوه های آن ب ) ارزشیابی تشخیصی ج ) ارزشیابی تکوینی ( مرحله ای – مستمر )د ) ارزشیابی پایانی و تراکمی

اسلاید ۱۲: ب) ارزشیابی تشخیصی : بدان معنی است که به هنگام تدوین هدف های هر درس ، معلم یا برنامه ریز درسی باید شاگردان را بشناسد و میزان معلومات آنان را تشخیص دهند. این ارزشیابی با هدف تشخیص مشکلات یادگیری فرا گیران به کار می رود.

اسلاید ۱۳: د) ارزشیابی تراکمی : ارزشیابی آموخته ها و یادگیری های متراکم دانشجویان در پایان یک دوره آموزشی است . در ارزشیابی تراکمی که به آن ارزشیابی مجموعه ای نیز می توان گفت تمامی آموخته های دانش آموزان در طول یک دوره آموزشی تعیین می شوند و هدف آن نمره دادن به دانش آموزان و قضاوت درباره ی اثر بخشی کار معلم است . ج) ارزشیابی تکوینی :در زمان اجرا ، در طول دوره یا در زمان های معینی در جریان تدریس صورت می گیردو هدف آن بهبود و اصلاح برنامه است .

اسلاید ۱۴: تراکمی تکوینی تشخیصی هدف تعیین میزان تحقق یافتن هدف های نهایی آموزش تعیین میزان تحقق یافتن هدف های جزئی رفتاری در هر مرحله از درس .تعیین اشتباهات و اشکال های آموزشی فراگیر تعیین وجود یا عدم وجود مهارت های پیش دانسته برای هر درس جدید و تشخیص معلومات و رفتار ورودی فراگیر. کشف دلایل اصلی مشکلاتی که در یادگیری فراگیران تاثیر می گذارد .کاربرد پایان برنامه یا واحد یا سال تحصیلیضمن فرایند آموزش و فراگیری پیش ازشروع تدریس یا در آغاز اجرای برنامه ی آموزشی ضمن تدریس و پیش از شروع هر مرحله ابزار یا سنجش آزمون پرسش های کلی مربوط به هدف های نهایی با آزمون های جامع شامل پرسش هایی برای ارزشیابی کلی هدف های جزئی پرسش هایی برای سنجش هدف ها و مفاهیم ویژه هر درس پرسش هایی که درک مفاهیم مباحث پیشین و حاضر را می سنجند و تفسیر نتایج آزمون ها آزمون های میزان شده ی تشخیص ( مانند آزمون سنجش استعداد )مشاوره و مطالعه فوری انواع ارزشیابی و مشخصات آن براساس هدف – زمان – آزمون

اسلاید ۱۵: وی‍ژگی های ارزشیابی تحصیلی در دوره ابتدائیتوجه به ابعاد انسانی دانش آموزپرهیز از هر گونه مارک و بر چسب به فراگیرانتوجه و ارزش گذاری به تلاش دانش آموزایجاد زمینه ”خود ارزیابی“ در دانش آموزانعدم وجود تنش، اضطراب و استرس در محیط یادگیریمعلم مسئول موفقیت یا ناکامی دانش آموز است.

اسلاید ۱۶:

اسلاید ۱۷: چرا پاورپوینت کامل ارزشیابی کیفی توصیفی ۱۱۱ اسلاید در PowerPoint؟

اسلاید ۱۸: ضرورت تغییر رویکرد ارزشیابی پیشرفت تحصیلیافت کیفیت یادگیری در مدرسه( پروژ های تیمز و پرلز)طرح نظریه های جدید در علوم تربیتی و عبور از پارادایم رفتار گراییتغییرات ایجادشده در برنامه های درسی دوره دبستانی(علوم، بخوانیم و بنویسیم، هدیه های اسمان و..)ضعف نظام ارزشیابی کمی و نمره اییضرورت

اسلاید ۱۹: امتحان محوریضرورتضرورت

اسلاید ۲۰: نمره مداری و بیست گراییضرورتضرورت

  راهنمای خرید:
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.