پاورپوینت کامل مدلهای سازمانی برای نوآوری Organizational Models for Innovation 13 اسلاید در PowerPoint
توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد
پاورپوینت کامل مدلهای سازمانی برای نوآوری Organizational Models for Innovation 13 اسلاید در PowerPoint دارای ۱۳ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است
شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.
لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت کامل مدلهای سازمانی برای نوآوری Organizational Models for Innovation 13 اسلاید در PowerPoint،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن پاورپوینت کامل مدلهای سازمانی برای نوآوری Organizational Models for Innovation 13 اسلاید در PowerPoint :
بخشی از مطالب داخلی اسلاید ها
پاورپوینت کامل مدلهای سازمانی برای نوآوری Organizational Models for Innovation 13 اسلاید در PowerPoint
اسلاید ۴: مدل یکپارچه: مدل جذب بازار باعث شد مدل یکپارچه شکل گیرد که محیط سازمانهای نوآور بهترین بستر برای اجرای آن است، مدل جذب بازار و فشار تکنولوژی را با سایر امکانات و ظرفیتهای سازمان یکپارچه میکند. در زیر فرآیند خلاقیت بر اساس مدلهای مذکور با توجه به سیر تاریخی آنها مورد بررسی قرار میگیرد.مدل والاس: یکی از نخستین مدلهای فرآیند خلاقیت توسط گراهام والاس ارائه و دارای چهارمرحله است:آمادگی: جمع آوری داده های مرتبط با مساله؛ نهفتگی: اشاره به فعالیت ناخودآگاه روی مساله؛ اشراق: الهام از لحظهای آغاز میشود که ایده یا راهحل مساله کشف میشود؛ اثبات: آزمون کردن ایده ناشی از مرحله اشراق است.مدل روسمن : روسمن فرآیند خلاقیت را به هفت مرحله تقسیم بندی کرد:مشاهده یک نیاز یا مشکل؛تجزیه و تحلیل نیاز؛ بررسی تمامی اطلاعات در دسترس؛ فرموله کردن تمامی راهحلهای مشکل؛ تجزیه و تحلیل آنها؛ تولید ایده جدید ؛ بررسی و آزمون راه حل، انتخاب و تکمیل آن.مدل اسبورن: اسبورن این فرآیند را شامل ۶مرحله میداند:تعریف مساله.آمادهسازی. ایدهیابی.توسعه ایدهها. ارزیابی ایده. انتخاب ایده.مدل آمابیل: آمابیل در سال ۱۹۸۳ از طریق تعیین روابط بین مراحل و اجزای خلاقیت مدلی کاربردی از آن ارائه کرده که دارای پنج مرحله به شرح زیر است: ارائه مساله ؛ آمادگی؛ تولید ایده ها؛ اثبات؛ ارزیابی پیامدمدل پلسک : پلسک در سال ۱۹۹۶ براساس تحقیقاتش در مورد مدلهای فرآیند خلاقیت، مدل خود را تحت عنوان چرخه خلاقیت جهتدار ارائه کرد که تلفیقی از مدلهای قبلی است.
اسلاید ۵: ۱- مدل پیشنهادی CIGبرای نیل به نوآوری و خلاقیت بدانگونه که بتواند جامعه را به رشد و تعالی برساند، به فعالیتها و شرایطی نیازمندیم که براساس مدل زیر بهطور کلی آنها را در سه سطح دسته بندی میشود :۱) درک متفاوت: افراد خلاق درک متفاوتی از موضوعات و جهان دارند و از زوایای متفاوت به یک موضوع مینگرند که همین امر سبب دید و یافتن راهحلهای متفاوت و خلاقیت آنان میشود.۲) تخیل: «آلبرت انیشتین» یک سخن معروف دارد: تخیل مهمتر از دانش است. دانش محدود به چیزهایی است که ما در حال حاضر میدانیم و درک میکنیم، درحالیکه تخیل همه جهان را در بر میگیرد.۳) الهامگیری: باید دقت کرد پاسخ مسائل و یافتن ایدههای جدید لزوما در درون موضوع مورد بررسی نیست. با الهام گرفتن از موضوعات دیگر افکار و گفتههای دیگران، حتی افراد غیرمتخصص میتوان به گونهای دیگر به موضوعات نگریست و ایدههای نو و خلاقانهای برای مشکلات موجود یافت.۴) پرورش و تلاش: باید با پرورش خود در تمام زمینهها، خود را خلاقتر کنیم. با افزایش دانش خود موضوعات و راهحلهای بیشتری در اختیار خواهیم داشت و همچنین با تمرین و ممارست ذهن خود را خلاقتر خواهیم یافت.سطح دوم : سطح دوم معطوف به جامعه است. اصلیترین زمینههایی که جامعه باید به آن توجه کرده تا بسترهای لازم را در جهت افزایش خلاقیت و نوآوری بارور کند، میتوان بدین شکل نام برد:۱) فرهنگ: فرهنگ بهعنوان بستر نوآوری ایفای نقش میکند. در صورتیکه فرهنگ حاکم، برای ایدهها و ایدهپردازیها ارزش قائل نبوده و به آن ارج ننهد، هر نوآوری قبل از بروز در نطفه خفه میشود.۲) تمدن سیستمی: مفهوم تمدن از مدنیت گرفته شده و منظور از تمدن سیستمی همان پایداری و نظم یک سیستم است که در خلاقیت و نوآوری بی تاثیر نیست.
اسلاید ۶: ۳) جو سازمانی: در کنار فرهنگ و تمدن سیستمی، جو سازمانی مثبت، رضایت کارکنان، جامعه، فراهم کردن فضای مناسب در کنار ایجاد رفاه روانی باعث خلاقیت و نوآوری میشود.۴)ارزش سازمانی: تعاریف مختلفی از ارزشهای سازمانی وجود دارد که یکی از آنها عبارت است از: ارزشهای سازمانی، به آن دسته از ارزشهایی اشاره دارند که هدایتگر رفتار، کردار و اندیشه کارکنان و مدیران سازمان بوده و بر آنها تاثیر میگذارند.سطح سوم: سطح سوم مربوط به مواردی است که باید درون سازمان شکل گرفته و به آنها توجه شود تا رشد خلاقیت و نوآوری را نوید دهد.۱) انگیزش: سازمانهای نوآور فعالانه آموزش و توسعه دانش اعضای خود را آنطور ک
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
مهسا فایل |
سایت دانلود فایل 