پاورپوینت کامل اعتبارات مبتنی بر موجودی کالا – Credit-based inventory 15 اسلاید در PowerPoint
توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد
پاورپوینت کامل اعتبارات مبتنی بر موجودی کالا – Credit-based inventory 15 اسلاید در PowerPoint دارای ۱۵ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است
شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.
لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت کامل اعتبارات مبتنی بر موجودی کالا – Credit-based inventory 15 اسلاید در PowerPoint،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن پاورپوینت کامل اعتبارات مبتنی بر موجودی کالا – Credit-based inventory 15 اسلاید در PowerPoint :
بخشی از مطالب داخلی اسلاید ها
پاورپوینت کامل اعتبارات مبتنی بر موجودی کالا – Credit-based inventory 15 اسلاید در PowerPoint
اسلاید ۴: ۳) روش اولین صادره از اولین First- in First – out در این روش فرض می شود قدیمی ترین کالای موجود ، قبل از سایر کالاها صادر یا به فـــروش می رسد . این فرض درباره جریان هزینه ها معمولاً با واقعیت مطابقت می کند . در دوره های که بهای تحصیل کالا روند صعودی دارد . فایفو در مفایسه با میانگین بهای تمام شده کالای فـــروش رفته کمتر موجودی کالای پایان دوره بیشتری نشان می دهد . فایفو در هر سیستم ادواری و دایمی نتـــایج مشابه ای را برای موجودی کالای پایان دوره و بهای تمام شده کالای فروش رفته در اختیار می گذارد . شرکتــها معمولاً سعی می کنند که قدیمی ترین کالای خود را ابتدا به فروش رسانند در حقیقت کالاهای فاسد شدنی و کالاهایی که مشمـول نابابی هستند باید به شیوه فایفو با آنها برخورد شود . ۴) اولین صادره از آخرین وارده last-in first-out در این روش فرض بر این است که جدیدترین کالاهای خریداری شده قبل از سایر کالاها به فروش یا مصرف می رسد . بنابراین جریان خروج هزینه در این روش عکس جریان ورود هزینه است . از این رو مخارج رابطه نزدیکی با درآمدهای جاری دارند و اعمال این روش باعث تطابق مناسب هزینه ها با درآمد می شود . در مواردی که قیمتها روند صعودی دارد ، بکارگیری روش مزبور باعث بهبود جریان وجوه نقد ( از طریق کاهش در هزینه مالیات ) می شود . در دوره هایی که بهای تمام شده کالا در حال تغییر است ، بهای تمام شده کالای فروش رفته و موجــودی کالای پایان دوره در فرض لایفو را معمولاً برای موجــــودی کالا مناسب نمی داند به عقیده کمیته « کاربرد این روش اغلب منجر به مبالغی بابت موجودی مواد و کالا در ترازنامه خواهد گردید ، که هیچ رابطه ای با سطح اخیر مخارج ندارد . در حـالی که استفاده از روش های فایفو و میانگین در سراسر جهان معمول می باشد آمریکا تنها کشور قابل ذکری است که روش لایفو در آن در سطح وسیع مورد استفاده قرار می گیرد. ۵) روش موجودی پایه یا نایفو next-in first-out این روش مشابه روش لایفو است . در این روش فــــرض می شود که همواره موجودی ثابتی وجود دارد که در واقع به منزله دارائی ثابت واحد تجاری است . مبالغ مازاد بر موجودی پایه به عنوان موجودی موقتی تلقی و به ارزش جایگــزینی قیمت گذاری می شود ، مبالغ کمتر از موجودی پایه نیز کاهش موقتی تلقی و به قیمت جاری با درآمد ها مقابله می شـود . تفاوت اصلی بین روش موجودی پایه و روش lifo این است که موجودی پایه ، به ارزش جایگــزینی به کار می رود در حالیکه روش لایفو منحصراً بر بهای تمام شده واقعی تاکید می کند . تذکر : طبق بیانیه شماره ۸ استانداردهای حسابداری ایران بهای تمام شده موجــــودی مواد و کالا باید با استفــاده از روشهای «شناسایی ویژه » اولین صادره از اولین وارده » ، « یا میانگین موزون » محاسبه می شود . روشها و مدل ارزیابی موجودی کالا : مطالبی که تشریح گردید کاربرد بهای تمام شده تاریخی و فرض های جریان بهای تمام شده را در ارزیابی موجودی کالا و تعیین بهای تمام شده کالای فروش رفته می باشد . گاه ممکن است مبنایی غیر از بهای تمام شده در ارزیابی موجودی کالا مفید واقع گردد . ۱) ارزیابی موجودی کالا به اقل بهای تمام شده یا بازار lower of cost or market rule در صورت تنزل ارزش کالا به کمتر از بهای تمام شده اولیه اش اصول عمومی پذیرفته شده حسابداری انحراف از مبنای بهای تمام شده برای ارزیابی کالا الزام نموده است . هنگامی که خرابی ،نابابی و تغییر در سطح قیمتها و یا هر گونه رویداد دیگــر سبب کاهش ارزش موجودی کالا به کمتر از بهای تمام شده آن گردد باید مبادرت به شناسایی زیان نموده و ارزش موجودی کالا را در ترازنامه کاهش داد در چنین حالتی موجودی کالا به جای بهای تمام شده تاریخی به اقل بهای تمام شده یا بازار ارزیابی می شود . این روش در سراسر جهان وجود دارد و در استاندارد بین المللی شماره ۲ توصیه شده است . این روش از منطق حد بالا و پایین استفاده می کند .
اسلاید ۵: (هزینه های بازاریابی و فروش + هزینه های تکمیل ) – فروش = حد بالا (سود ناویژه + هزینه های بازاریابی و فروش +هزینه های تکمیل )- فروش = حد پایین بازار نیز همان بهای جایگزینی یا تولید مجدد است . قاعده اقل بهای تمام شده یا بازار مبتنی بر دو اصل اساسی : ۱.اصل تطابق هزینه ها و درآمد ۲.اصل محافظه کاری در ارتباط با ترازنامه می باشد . ۲) بهای جایگزینی replacement cost بعضی از حسابداران بر این باورند که به منظور اندازه گیری مطلوبیت کالا ، ارزش جاری کالا که توسط بهای جایگزینی اندازه گیری می شود سودمندتر از بهای تمام شده تاریخی است این حسابداران بهای جایگزینی را در تـــرازنامه برای موجودی کالا گزارش می کنند خواه این بهای جایگزینی بیشتر و یا کمتر از بهای تمام شده تاریخی باشد . در حال حاضر اصول عمومی پذیرفته حسابداری استفاده از بهای جایگزینی را در صورتهای مالی به اقــلامی که در نتیجه کاهش ارزش دارایی ارزش کمتر از بهای تمام شده هستند محدود ساخته است . ۳)خالص ارزش بازیافتنی (تحقق یافتنی ) net realizable inventory مطابق با GAAP در صورت وجود دو شرط ، می توان موجودی کالا را به خالص ارزش بازیافتنی ارزشگـــذاری نمود . ۱.کالا دارای قیمت فروش مشخص و بطور معقول مطمئن و تضمین شده باشد . ۲. هر گونه هزینه لازم برای تکمیل و فروش کالا مشخص بوده و یا با اهمیت نباشد . مثلاً موجودی های فلزات و بـرخی محصولات کشاورزی ۴ ) بهای استاندارد STANDARD COST بسیاری از شرکتهای تولیدی از سیستم بهای تمام شده استانداردی استفاده می نمایند که در آن بهای تمام شده هر واحد مواد ، دستمزد و سربار تولید از پیش تعیین شده اند بهای تمام شده استاندارد ایده و هدفی را در اختیار مدیریت قرار می دهد تا بتواند آن را با بهای تمام شده واقعی مقایسه نماید . از طریق ثبت و تجزیه و تحلیل انحرافات ، مدیریت می تواند اطلاعاتی مفید برای کنترل و مدیریت بهای تمام شده کالا در اختیار داشته باشد روشهای برآوردی ارزیابی موجودی کالا : گاهی اوقات که شمارش فیزیکی موجودی کالا غیر عملی یا غیر ممکن است باید به برآورد مبلغ ریالی موجـودی کالای پایان دوره اقدام نمود . ۱.روش سود ناخالص (سود ناویژه ) gross profit method در این روش از درصد سود ناخالص برای تبدیل درآمد فروش به بهای تمام شده کالای فروش رفته استفاده می شـود . سپس بهای تمام شده کالای فروش رفته از بهای تمام شده کالای آماده برای فروش کسر می گردد تا بدین ترتیب بتوان برآوردی از بهای تمام شده کالای موجود در اختیار داشت. نکته : ضعف اصلی روش سود ناخالص آن است که این روش بر روابط گذشته مبتنی است . ۲.روش خرده فروشی retail method این روش نیز برآوردی است اما در مقایسه با روش سود ناخالص ، روش خرده فروشی از قابلیت برآورد صحیح تری برخـــوردار است . روش خرده فروشی از رابطه جاری بین بهای تمام شده و قیمت فروش استفاده می کند . روش خرده فروشی نیازمند اطلاعات زیر است : ۱)موجودی کالای ابتدای دوره به بهای تمام شده و قیمت خرده فروشی ۲)خریدهای دوره جاری به بهای تمام شده و قیمت خرده فروشی ۳)خرده فروشی های (فروش های ) طی دوره ابتدا کل کالای آماده برای فروش به بهای تمام شده و قیمتهای خرده فروشی بدست می آید و سپس درصد بهای تمـام شده به خرده فروشی را بدست می آوریم و موجودی کالای پایان دوره به قیمت خرده فروشی بدست می آوریم و بعد برآوردی ازموجودی کالای پایان دوره = درصد بدست آمده × موجودی کالای پایان دوره خرده فروشی مدل عارضه یابی و تحلیل جامع مدیریت موجودی کالا – بسیاری از شرکتها با مشکلات متعددی در حوزههای تأمین، نگهداری، تخصیص و کنترل موجودیها دست به گریبانند و به دلیل کمبود یا رسوب موجودیها، هزینههای زیادی را متحمل میشوند. براساس برخی آمارها، هزینه سالانه نگهداری مواد در انبار به طور معمول حدود ۳۰درصد از متوسط ارزش موجودی انبار است. بنابراین، هر میزان صرفهجویی و کاهش هزینه در این بخش، به سودآوری سازمان کمک شایانی خواهد کرد.
اسلاید ۶: با توجه به اهمیت موضوع مدیریت موجودیها و جایگاه آن در صنایع مختلف، اقدام به طراحی الگویی برای تحلیل و عارضهیابی موجودیها کردهایم. در این مدل، پس از مروری بر رویکرد بالینی، با بهکارگیری این مدل سعی در شناسایی و تحلیل مسائل و عارضههای مدیریت موجودی کالا بر اساس معیارهای مربوطه خواهیم کرد. معیارهای ارائه شده در این مدل نیز به صورت خلاصه بیان شده است. مخاطبان اصلی این مدل، مدیران و کارشناسان مالی، تولید و انبار میباشند. – برای استخراج معیـــارهای مختلف عارضهیابی، در حوزه مدیریت موجــــودی کالا، دو مسیر متفاوت را در فرایند مدیریت موجودی کالا، مدنظر قـــرار میدهیم. قبل از اینکه به تشریح مدل بالینی بپردازیم، لازم است درباره این دو مسیر توضیح بدهیم. حـــوزههای مختلفی با مدیریت موجودی کالا ارتباط دارند که هر یک دارای نقش مؤثری در فرایند آن ایفا میکنند. مدیریت موجودی، از مرحله پیشبینی تقاضای مشتریان و ثبت تقاضــــای آنها شروع میشود ، که پیشبینی تقاضا وثبت آن، بهعنوان ورودی برنامهریزی کلان تولید استفاده میشود. برنامهریزی کلان تولید به همراه برنامهریزی ظرفیت موردنیاز و بهمنظور بالابـــردن دقت و سرعت و کیفیت برنامهریزی مواد موردنیاز، صورت میگیرد. برنامهریزی مـواد موردنیاز نیز از طریق تعامل با سیستم انبارداری و خــرید و فــروش، میتواند توسط گزارشها و نیز بــرنامهها و خروجیهای خود، ابــزاری قوی در مدیریت سازمان باشد. مدیــــر میتواند از طریق نظام MRP بر کل فرایند موجودی کالا، مدیریت کند. وی به منظـور تحقق اهداف MRP، از سیستمهای انبــــــارداری، تدارکات و خرید و فروش، برنامهریزی کلان تولید و برنامهریزی ظرفیت موردنیاز و BOM استفاده میکند. ما از این دو مسیر، برای استخراج معیارها استفاده خـــواهیم کرد. این دو مسیــر به ما کمک میکند که نگـاه جامعتری در تبیین معیارها داشته باشیم و بتـوانیم تمــام زوایای موضوع را بررسی کنیم. -رویکرد بالینی هنگامی که بیماری نزد پزشک میرود، ابتدا از علائم بیماری خود سخن میگوید. پزشک، برای درک بهتر مسئله و کمک به بیمار در بیان علائم، سوالاتی میپرسد. در گام بعد، با توجه به تجربه ودانش خود، علل ممکن در بــروز این علائم را حدس میزند. در ادامه، با انجام آزمایشهایی به منظور تشخیص بیمــاریهای مختلف، اقدام به آزمودن حدسیات خود کرده و علت یا علل اصلی را تشخیص خـــواهد داد. در پایان، روش درمانی مؤثر را پیشنهاد خواهد کرد که این بخش، مبتنی بر مفاهیم نظری و آموختههای علمی اوست. تفاوت اساسی این روش با رویکرد تحلیلی این است که رویکرد بالینی، ابتدا از مسائل کاربردی آغاز شده و در نهایت با بکارگیری مفاهیم نظری، اقدام به بهبود یا درمان میکند، ولی در رویکرد تحلیلی، سعی در کاربردی کردن مفاهیم نظری است. به بیانی سادهتر، در رویکرد تحلیلی برای مفاهیم نظری، کاربردهایی پیدا کنیم. در عمل، چنین کاری با احتمـــال شکست بیشتری مواجه میشود و فاقد اثربخشی لازم است. – رویکرد کلینیکال رویکرد کلینیکال دارای چهار رکن است که بشرح زیر میباشد: رکن اول: عنوان عارضهیابی : ابتدا باید بدانیم که میخواهیم در چه زمینهای کار عارضهیابی را انجام بدهیم. در اینجا، فرض ما مدیریت موجودی کالا است. البته میتوانیم بخش خاصی از مدیریت موجودی کالا را مورد توجه قرار دهیم. رکن دوم: علائم مسئله هر بیماری یا مسئلهای در سازمان، ممکن است علائم آشکاری داشته باشد که بدون نیاز به اندازهگیری یا استفاده از ابزاری خاص، بتوان آنها را ملاحظه کرد. در حـوزه مدیریت موجودی کالا، ممکن است علائمی در سازمان مشاهده شود که به طور مستقیم یا غیـرمستقیم به این بخش مرتبط باشند. در واقع، عدم کارایی این قسمت منجر به پیدایش چنین علائمی شده باشد. برخی از این علائم عبارتند از: ۱. تأخیر در زمانهای تحویل ۲. تعداد زیاد خرابیها
اسلاید ۷: ۳. رسوب بلندمدت موجودیها ۴. عدم وفاداری مشتریان ۵. ناراضی بودن آنها به دلیل عدم تحویل به موقع کالا و ارائه خدمات مربوطه ۶. برگزاری جلسات متعدد درباره موجودی، توسط مدیریت سازمان. ۷. تأمین مواد موردنیاز یکی از گلوگاههای همیشگی استفاده از فرصتهای کاری است. ۸. ایجاد وقفه در فرایند تولید به دلیل مشکلات حوزه موجودی ۹. به رغم داشتن موجودی فراوان، انجام به موقع تعهدات مالی سازمان (وام، قرارداد و…) همواره با مشکل مواجه است. ۱۰. سازمان برای سفارشات ضروری یا زیاد، دچار دغدغه میشود. ۱۱. اتلاف وقت زیاد برای جستوجوی ابزار و کالاها ۱۲. تعداد زیاد خرابی موجودیها در انبار ۱۳. افزایش مغایرات انبارگردانی ۱۴. علائم دیگر اگر دیدی ساده انگارانه به این علائم داشته باشیم، در همــان نگاه اول شاید به این نتیجه برسیم که هر علامت مربوط به حوزهای خاص از مدیریت موجودی کالاست؛ مثلاً «رسوب بلندمدت موجودیها در انبــارها» را ناشی از عدم وجود سیستم مناسب انبارداری بدانیم، اما مسئله پیچیدهتر از این است. در بخشهای بعدی به خوبی متوجه خواهیـد شد که علت واقعی مسائل ممکن است ارتباطی به سیستم انبارداری نداشته باشد و ناشی از عواملی دیگر باشد. رکن سوم: علل ایجاد مسئله مدیریت موجـودی، کاری فراتر از انبارداری یا مدیریت انبار است. تمام ابعاد موضوع را باید مدنظر قرار دهیم و در هــر نقطه، از ابـزار و تکنیکهای خاص آن، به منظور برنامهریزی، اجرا و کنترل استفاده کنیم. موجـــودی کالا در سازمان، با بسیــاری از قسمتها ارتباطی مستقیم دارد. عدم توجه به این مسئله، منجر به افزایش هزینهها و عدم کارایی در سازمان خـــواهد شد. آنچه که در مدیریت موجودی اهمیت زیادی دارد، یکپارچگی فرایندهای مرتبط با موجودی است. در غیــر این صورت، هر نوع تلاشی در این زمینه منجر به افزایش هزینهها و ریسکهای سازمانی خواهد شد. برای یافتن علل مســـائل مرتبط با موجودی، باید حوزههای مختلف سازمان را که با موجودی ارتباط دارند، به طور کامل بررسی و تجــزیه و تحلیل کرد. برای اینکه بتوانیم تحلیلی بینقص و جامع ارائه دهیم، به خبرگی نیاز داریم. تحلیلگر، هرچه از خبرگی لازم برخوردار باشد، تصمیمات اتخاذ شده و کیفیت تحلیلها، بهتر خواهد بود. ح
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
مهسا فایل |
سایت دانلود فایل 