پاورپوینت کامل پنج وظیفه‌ی مدیریت – five functions of management 9 اسلاید در PowerPoint


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
پاورپوینت
17870
2 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت کامل پنج وظیفه‌ی مدیریت – five functions of management 9 اسلاید در PowerPoint دارای ۹ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است

شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.

لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت کامل پنج وظیفه‌ی مدیریت – five functions of management 9 اسلاید در PowerPoint،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پاورپوینت کامل پنج وظیفه‌ی مدیریت – five functions of management 9 اسلاید در PowerPoint :

بخشی از مطالب داخلی اسلاید ها

پاورپوینت کامل پنج وظیفه‌ی مدیریت – five functions of management 9 اسلاید در PowerPoint

اسلاید ۴: ۲-سازماندهی: فایول با دیدی وسیع به این خطر بزرگ می‌نگرد. او سازمان دادن به یک فعالیت را از فراهم آوردن همه چیزهایی می‌داند که بتواند در راه انجام دادن آن کار، مفید واقع شود. آنچه می‌تواند در این زمینه مفید واقع شود و باید فراهم آید عبارتست از: مواد خام، وسایل و ابزار کار، سرمایه و نیروی انسانی لازم. وظیفه‌ی یک مدیر است که در سازماندهی یک گروه انسانی، آن‌‌طور که باید و شاید، تسهیلاتی را در به وجود آوردن امکانات محیطی برای اعضا قائل شود، که هر عضو اجازه و امکان بروز فعالیت‌های حقیقی را داشته باشد تا بدین وسیله مدیر بتواند حداکثر استفاده از فعالیت‌های ممکنه از کلیه‌ی اعضا را انتظار داشته باشد. فایول معتقد است در سازماندهی چند مورد زیر باید لحاظ شود:۱- تشکیلات مرتب و منظم، ۲- وحدت فرماندهی، ۳- تعیین وظایف و مسئولیت‌ها، ۴- اتخاذ تصمیم صحیح۳-فرماندهی: به‌خاطر اینکه در عمل، افراد سازمانی از دستورات یک ستاد پیروی کنند و کلیه‌ی قوانین و دستورات به صورت یکنواخت صادر گردد، از این رو لازم است که ستاد فرماندهی در سازمان تعیین گردد. در اصول فرماندهی، وحدت نظر در مورد تعاریف و تفهیم هدف‌های سازمانی اصلی، عمده و اساسی می‌باشد. لازمه‌ی حسنِ‌ انجام وظیفه‌ی فرماندهی، وجود خصایص و توانایی‌های لازم در فرمانده می‌باشد. فایول این‌گونه صفات استثنایی و توانایی‌های لازم برای این وظیفه‌ی خطیر را در خصایص هشت‌گانه‌ی زیر بیان می‌کند:•وقوف کامل نسبت به کارمندان•توانایی کنار گذاشتن و عزل کارکنان بی‌لیاقت•آشنایی زیاد با مفاد قرارداد‌ها و موافقت نامه‌هایی که افراد و سازمان و اعضای سازمان را به یکدیگر پیوند داده است.•قادر باشد که بتواند به عنوان یک مظهر و الگوی مطلوب و پسندیده قرار گیرد•تکیه روی ایجاد کمیته‌ها و کمیسیون‌ها و مجتمع ساختن معاونین عمده‌ی خود، به منظور فراهم آوردن موجبات وحدت•بررسی سازمان و فعالیت‌های آن به صورت منظم و مستمر و استفاده از نمودار‌ها و جداول•توانایی آلوده نشدن به جزئیات امور•سعی در اینکه روح وحدت و فداکاری و ابتکار را در سازمان حاکم سازد۴-هماهنگی: چون در هر سازمان فعالیت‌های افراد در سطوح مختلف بنا به فراخور آنها یکنواخت نمی باشد، از این‌رو لازمه‌ی به ثمر رساندن فعالیت‌های افراد در سازمان به طور صحیح، عبارتست از: به وجود آوردن سیستم ه

  راهنمای خرید:
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.