پاورپوینت کامل مدیریت آموزشی ۱۷۰ اسلاید در PowerPoint
توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد
پاورپوینت کامل مدیریت آموزشی ۱۷۰ اسلاید در PowerPoint دارای ۱۷۰ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است
شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.
لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت کامل مدیریت آموزشی ۱۷۰ اسلاید در PowerPoint،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن پاورپوینت کامل مدیریت آموزشی ۱۷۰ اسلاید در PowerPoint :
بخشی از مطالب داخلی اسلاید ها
پاورپوینت کامل مدیریت آموزشی ۱۷۰ اسلاید در PowerPoint
اسلاید ۳: زمینه پاورپوینت کامل مدیریت آموزشی ۱۷۰ اسلاید در PowerPoint 1- نظام آموزش و پرورش ۲- نظام آموزشی به عنوان سازمان رسمی ۳- کارکردهای آموزش و پرورش ۴- نظام آموزشی و فرهنگ ۵- کنترل آموزش و پرورش -کنترل دینی -کنترل دولتی – کنترل بوسیله سایر گروهها ۶- فرایندهای کنترل ۷- پاورپوینت کامل مدیریت آموزشی ۱۷۰ اسلاید در PowerPoint 8- پرورش مدیران آموزشیCompany Logoفصل یک
اسلاید ۴: Company Logoنقش آموزش و پرورش در تداوم و بقای جامعه بشریانتقال آداب و رسوم، نگرش ها و رفتارها، دانش ها و مهارتهاعوامل اصلی آموزش و پرورش در جوامع ابتدائی: کار گروهی زندگی خانوادگی مراسم دینی
اسلاید ۵: Company Logo نظام آموزش و پرورشالگوی کلی نهادها،مؤسسات و سازمانهای رسمی جامعه است که وظایف زیررا برعهده دارند انتقال فرهنگ و شکوفاسازی آن،پرورش همه جانبه فردتربیت نیروی انسانی ماهر و متخصص
اسلاید ۶: مراحل دگرگونی نظام آموزشی: ۱- خانواده، جامعه ۲- خانواده، مدرسه، جامعه ۳- خانواده، آموزش مقدماتی، آموزش عالی، جامعه ۴- خانواده، آموزش مقدماتی، دوره راهنمایی{متوسطه فنی حرفه ای(دوره کاردانی]کارشناسی[) و متوسطه نظری(دوره کاردانی و کارشناسی) و کارشناسی ارشد و دکتری}، جامعهCompany Logo
اسلاید ۷: سطوح ساختار نظام آموزشی: ۱- فنی ۲- مدیریتی ۳- نهادی- اجتماعی: وزارت آموزش و پرورش در نظام متمرکز شورای آموزش و پرورش در نظام نامتمرکزCompany Logo
اسلاید ۸: انواع کارکردهای آموزش و پرورش۱- کارکردهای آشکار: انتقال فرهنگ(فرهنگ پذیری)، پرورش اجتماعی(جامعه پذیری)، پرورش سیاسی، تربیت حرفه ای و تخصصی، نوآوری و تغییر،یگانگی اجتماعی، انتظام اجتماعی، رشد شخصیت،……..۲- کارکردهای نهان: دگرگون سازی نظام طبقاتی جامعه، تسهیل تحرک اجتماعی،تضعیف قدرت والدین بر فرزpany Logo
اسلاید ۹: نظام آموزشی و فرهنگفرهنگ دلالت دارد بر نحوه و روش زندگی که هر جامعه ای برای رفع نیازهای اساسی خود اختیار می کند.فرهنگ پذ یری= جریان هماهنگ کردن فرد با فرهنگ جامعهنظام آموزشی و فرهنگ در زمینه های زیر به امر فرهنگ پذیری کمک می کند:- یادگیری عادات و رسوم- زبان،کسب و کار- ارزشهای جامعهCompany Logo
اسلاید ۱۰: عناصر فرهنگعناصر ثابت و پایا: ۱- طرز لباس پوشیدن ۲- طرق استعمال زبان ۳- آداب معاشرت۲. عناصر نایگانه و مورد اختلاف: ۱- نوآوریهای فرهنگی ۲- شیوه های نوظهور رفتار و کردارCompany Logo
اسلاید ۱۱: جهات مختلف هدایت فراگردهای آموزش و پرورش توسط مدیریت نظام آموزشی:Company Logoجهات مورد نظر از دید « ون میلر » عبارتند از:۱- حفظ فرهنگ و تداوم و بقای وضع موجود- این هدف،هدف اصلی جوامع واپسگرای سنتی است- عناصر و ارزشها فرهنکی در این جوامع ثابت هستند۲- تحکیم جامعه ای بدون اختلاف عقیده ای – نظام آموزشی ابزاری در دست دولت و برای بقای گروه۳- اهرم ویژه رشد و توسعه فنی جامعههدف: ابزاری در دست دولت، برای بقای گروه، توجه به اهداف فنی۴-پیشرفت مدام جامعه و بهبود شرایط زندگیویژگی: عدم توجه به پیامدهای اجتماعی پیشرفت فنی ، بالا رفتن سطح زندگی مردم، عدم توجه به روابط انسانی
اسلاید ۱۲: کنترل آموزش و پرورشCompany Logoرلرو مورفت:کنترل آموزش و پرورش از سه بعد قابل تأمل است؛ ۱- کنترل مذهبی – از قدیم الایام نفوذ دین و مذهب قابل ملاحظه بوده است. – جوانبی از آموزش و پرورش را دین عهده دار بود. – این نفوذ تا عصر حاضر هم ادامه دارد. ۲- کنترل دولتی ۳- کنترل بوسیله سایر گروهها: در هر کشوری که حکومت به وسیله یک گروه خاص کنترل می شود،در واقع کنترل کننده آموزش و پرورش هم همان گروه خاص است.
اسلاید ۱۳: عوامل مؤثر دیگر در کنترل نظام آموزشی: Company Logo1- برنامه آموزشی۲- روشهای تدریس۳- بودجه و حمایتهای مالی۴- گروههای فشار و سیاسی
اسلاید ۱۴: Company Logoفراگردهای کنترل ۱- رسوم و سنت های فرهنگی ۲- قوانین و مقررات ۳- سازمان دهی آموزش و پرورش ۴- مدیریت آموزش و پرورش ۵-پشتیبانی مالی ۶- تدریس و برنامه درسی ۷- گروههای فشار
اسلاید ۱۵: فصل اول (مقدمه) ضرورت و اهمیت پاورپوینت کامل مدیریت آموزشی ۱۷۰ اسلاید در PowerPoint – رشد تقاضا برای آموزش و پرورش – افزایش تعداد شاگردان – ضرورت استخدام معلمین بیشتر. Company Logo
اسلاید ۱۶: «جایگاه نظریه در پاورپوینت کامل مدیریت آموزشی ۱۷۰ اسلاید در PowerPoint» « رابطه تئوری و عمل »- تئوری و عمل جدایی ناپذیرند- بین ایندو رابطه ای ناگسستنی وجpany Logo
اسلاید ۱۷: « رابطه تئوری و عمل از نظر < وَن میلر> »۱- شما می توانید بدون تئوری مدیریت کنید.۱-۱ عمل اعمال۲- شما می توانید با حدس و گمان نسبت به اعمال مدیران دیگر،مدیریت کنید.۱-۲ عمل حدس و گمان اعمال۳- شما می توانید با موازین و اصول شخصی مدیریت کنید۱-۳ عمل اصول حدس و گمان اعمال۴- شما می توانید با استفاده از تئوری گامی تازه در جهت طرز عمل اثربخش بردارید.۱-۴/ عمل اصول حدس و گمان اعمالCompany Logoتئوری
اسلاید ۱۸: ۱- هر فراگرد از عمل شروع و به عمل ختم می شود۲-فقط در این فراگرد،عنصر عمل واقعیت دارد.۳- فراگرد عمل مدیریت چرخشی است۴-بازخورد،نقش مهمی در این فراگرد بازی می کندCompany Logo
اسلاید ۱۹: Company Logoطبقه بندی : تعیین سنخ یا رد اجزا یا اشیا یا پدیده ها، بر حسب روابط طبیعی آنها فرق توصیف و تبیین چیست؟توصیف: بهمعنای بیان ویژگیها و اشتراکها و همانندیهای امر مورد مطالعه با دیگر امور است. درواقع توصیف، ویژگیها، حالات، علائم، خواص و دیگر متعلقات چیزی را که باید وصف شود، برمی شمارد تا تمایز آن چیز را از چیزهای دیگر روشن کند. بر این اساس شناخت در مرتبهی توصیف، مجموعهی نشانهها و گزارههایی است که می کوشند از «چیستی» یک چیز خبر دهند. تبیین: یعنی آشکار نمودن چرایی یک چیز، نشان دادن علل پدیدار شدن آن و شرایط هستیاش.در توصیف، شناخت به مثابه آینهای است که شی در آن، تنها بازنموده میشود. وظیفهی پژوهشگر تنها این است که آنچه را مییابد، ثبت کند.
اسلاید ۲۰: مدل و مدل سازی: ۱- «مدل» به معنای شبیه و نمونه و «مدل ســازی» به معنای شبیه سازی است؛ مثلا در عرصه معماری، شبیه سازی فضا یا فرم به وســیله تصاویر سه بعدی، انیمیشن و ماکت انجام می شود. در اینجــا، ماکت، به عنوان نمونه ای کوچک از یک بنا مطرح اســت که بیانگر برخی ویژگیهای فرمال آن می باشد. ۲- مدل به معنای یک دستگاه اندیشه و مدل سازی به معنای طراحی دستگاهی برای اندیشــیدن یا نحوه ای از اندیشیدن است. در علوم انسانی همین معنای دوم مد نظر است. به عبارتی، «مدل» در ساده ترین تعریف، دستگاهی است که بیانگر چگونگی فرآیند تعامل میان پدیده ها، مفاهیم، مصادیق و موضوعات است. با در اختیار داشتن چنین دستگاهی، می توان به راحتی اجزا یا کل یک مجموعه را به نقد کشید، یا محتوای دیگری به آن داد و خروجی متناسب با همان نیز دریافت کرد Company Logo
اسلاید ۲۱: انواع مدلمدل مادی: شبیه سازی از پدیده ها در مقیاس کوچکمدل کلامی یا مفهومی: مدل سازی به کمک واژه ها و مفاهیم تجریدیمدل ریاضی: بیان متغیرها با نمادهای ریاضی، و بیان روابط آنها در قالب معادلات ریاضیواستفاده از نمادها یا نشانه ها به جای مفاهیم به منظور تصویر و توضیح پدیده هامدل های مفهومی: ۱- سازمان مدار(مسائل مدیریت) ۲- مدیرمدار(ویژگیهای شخصیتی یا رفتاری مدیر)Company Logo
اسلاید ۲۲: فرضیه (Hypothesis) حدس بخردانه ای درباره رابطه دو یا چند متغیر است. فرضیه ها به صورت جمله اخباری بیان می شود و نشانگر نتایج مورد انتظار است.متغیر عبارت است از ویژگی واحد مورد مشاهده. متغیر کمیتی است که می تواند از واحدی به واحد دیگر یا از یک شرایط مشاهده به شرایط مشاهده دیگر مقادیر مختلفی را اختیار کند. به بیان دقیق تر، متغیر نمادی است که اعداد یا ارزش ها به آن منتسب می شود.مفهوم: تصویر یا تعبیر ذهنی یک تجربه ذهنی یا امر واقعسازه (Construct ):مفهومی که تعریف عملی استانداpany Logo
اسلاید ۲۳: نظریه مجموعه ای از مفاهیم ، مفروضات ، اصول و قوانین است.اجزای مهم تئوری«نظریه» {Theory}1- امر واقع ( Fact )2- مفهوم ( Concept )امر واقع: رویداد یا وضعیت محسوس که سنجش پذیر و قابل توصیف استمفهوم: تعبیر ذهنی یا تصویر یک تجربه حسیCompany Logo
اسلاید ۲۴: -پیش فرض ها و مفروضات: اجزاء و عناصر مقدماتی یا تصمیمات اولیه،پیش فرض نام دارد.مفروضات بر مبنای پیش فرض ها ساخته می شوندتعمیم: حکم یا گزاره ای که روابط متقابل دو مفهوم یا بیشتر را برقرار می سازد.اصل: تعمیمی با تأیید تجربی محکمفرضیه: تعمیمی با تأیید تجربی محدود(فرضیه پلی میان تئوری و تحقیق علمی است).(حدس و گمان هوشمندانه)قانون: تعمیمی با بالاترین تأیید تجربی ( بالاتر از اصل)Company Logo
اسلاید ۲۵: Company Logoنیازخودشکوفائینیاز احترامنیاز اجتماعینیاز ایمنینیاز فیزیولوژیک
اسلاید ۲۶: نظریه مزلو- طبق این نظریه آدم ۵ نوع نیاز مختلف دارد که هریک به طریقی فعال می شوند.۱- نیازهای فیزیولوژیک:نیاز به اکسیژن-آب و غذا و … ۲-نیازهای تأمین و ایمنی:تأمین مالی و شغلی و …۳-نیازهای اجتماعی:مهر و محبت،دوستی ۴- نیازهای منزلت و احترام: شایستگی و مقام،احترام به نفس .. ۵- نیازهای خودیابی و کمال: شکوفایی استعدادهای باpany Logo
اسلاید ۲۷: Company Logoهریک ازنیازها که بمقدار کافی ارضاء شود، نیاز بعدی خود نمایی میکند. نظریه فوق بیانگراینست که، اگرچه هیچ نیازی بصورت کامل ارضاء نمی شود ولی اگر نیازی بمقدار لازم ارضاء شود، دیگر ایجاد انگیزه نمیکند. لذا اگربخواهید دیگری را تحریک کنید، باید بفهمید که از نظرسلسله مراتب نیازها، در کجا قرار دارد و آنوقت درجهت ارضای همان نیاز اقدام نمایید. اگرنیازها بطور طبیعی تامین نشوند ،افراد بطورغیرطبیعی آنرا تامین میکنند.مازلو این نیازها را به دو دسته رده بالا و رده پایین تقسیم کرد. نیازهای فیزیولوژیکی و امنیت در رده پایین و نیازهای اجتماعی ، احترام ، و خود شکوفایی را در رده بالا قرار داد. این طبقه بندی ازآن جهت است که نیازهای رده بالا در درون فرد ارضا میشوند درحالیکه نیازهای رده پایین بوسیله عوامل بیرونی(مثل دستمزد،استخدام ..)نتیجه گیری اینست که درزمان رونق اقتصادی، تقریباً نیازهای رده پایین همه کسانی که شغل دائم دارند به مقدار کافی ارضا ء میشود.
اسلاید ۲۸: Company Logoاستثناهایی را می توان یافت که در این قالب نمی گنجند. ماهاتما گاندی در زمان مبارزه با استعمار انگلیس ، هفته های بسیاری را بدون غذا ماند ولی به خاطر استقلال هند ، رفتارهایش در سطح خودشکوفایی بود ، هرچند که نیازهای فیزیولوژیکی و ایمنی وی برآورده نمی شد .نتیجه : سطح نیازها در همه فرهنگ ها و در همه مذاهب و افراد یکی نیست . و نظریه مازلو تنها یک الگوی جامع و مانع نیست بلکه الگویی است که برای پیشبینی رفتار انسان ها مفید است .
اسلاید ۲۹: آشنایی با نظریات مدیریت: ۱- نظریات سازمانی در مدیریت – مدیریت کلاسیک -تایلور -فایول – بوروکراسی ۲- نظریات انسانی در مدیریت – مدیریت نئوکلاسیک – مایو – مک گریگور – هرز برگ ۳- نظریه های جدید در مدیریت – اقتضایی -سازمان های یادگیرندهCompany Logoفصل ۲
اسلاید ۳۰: • مدیریت علمی کلاسیک – آمریکا (۱۹۱۰)• مدیریت اداری(نظریه کلاسیک سازمان) – فرانسه (اوایل ۱۹۳۰)• روابط انسانی( نظریه کلاسیک نو)Company Logoمراحل شکل گیری اندیشه های کلاسیک
اسلاید ۳۱: بانی این نظریه « فردریک تیلور » است. لذا به این مکتب تیلوریسم هم گفته می شودهدف اصلی افزایش تولید و کارآیی کارکنان.با کمترین انرژی بیشترین بهره وریکارگر و کارفرما باید با یکدیگر در تعامل باشندکارگر بر اساس کارش دستمزد دریافت کند باید از انجام کارهای تکراری و زائد اجتناب شود.همواره اقدامات اصولی و استاندارد در پیش گرفته شود.این که با افزایش دستمزد انگیزه و بازده کاری را بالا ببریم.منظور از علم: مشاهده و ارزشیابی منظم استCompany Logo«نظریه های مدیریت علمی»
اسلاید ۳۲: : مطالعات زمان و حرکت• بررسی و اندازه گیری حرکات فیزیکی کارگر در حال انجام کار.• حذف حرکات زایدی که موجب کاهش تولید و افزایش هزینه و زمان. سرپرستی تخصصی• اعتقاد بر این است که یک سرپرست نمی تواند بر تمام مراحل کار کسانی که سرپرستی آنها را عهد ه دار است تسلط و نظارت داشته باشد. بنابراین حوز خاص تخصص هر سرپرست حوز اختیار او محسوب می شودCompany Logo
اسلاید ۳۳: انگیزه های فردی • در این نظریه عقیده بر این است که پول انگیزه ایجاد می کند • فرض می شود که کارگران افرادی منطقی هستند، دستورهای مدیر را اجرا می کنند، به انگیز ه های مالی پاسخ می دهند و در نتیجه پول بیشتری به دست می آورندCompany Logo
اسلاید ۳۴: تیلور در نظریه خود ۶گام را برای بهبود سیستم یا نظام کاری پیشنهاد می کند.کنترل و مشاهده عملکرد کارگران به وسیله حرکت سنجی و زمان سنجیانتخاب بهترین فرد برای انجام کار و قبول مسئولیتدادن دستمزد بر اساس برای تشویق کارگر به کار بیشتر و مفیدتر براساس بازدهی کارگر به وی دستمزد آموزش کارگران در جهت انجام بهتر کار صورت گیرد.انتخاب چند کارگر ماهر و ورزیده جهت برنامه ریزی و نظارت بر کار سایرینانتخاب یک سرکارگر برای بررسی و نظارت بر همه امور و گزارش به مقام بالاترCompany Logo
اسلاید ۳۵: در مدیریت علمی: ۱- رفتار انسانی و متغیرهای روان شناختی و جامعه شناختی آن ، جایگاه پر اهمیتی ندارند۲- سازمان غیر رسمی و روابط آن نادیده گرفته می شوند ۳- سازمان رسمی شرط لازم و کافی برای کارایی تلقی میشودمدیریت علمی برداشت محدودی از انسان داردCompany Logo
اسلاید ۳۶: به طور کلی تیلور در مدیریت علمی به ۴ اصل زیر اشاره می کند :۱- روش های علمی باید جایگزین روش های سرانگشتی شوند.۲- کارکنان باید به دقت انتخاب شوند، آموزش ببینند و بهبود یابند تا وظایفکاملا واضح را انجام دهند.۳- مدیران باید با کارگران برای فراهم کردن اصول مدیریت علمی همکاریکنند.۴- مسئولیت ها باید تقریبا بین مدیریت و کارکنان بطور مساوی تقسیم شوند، اما مدیران باید وظیفه تصمیم گیری را بر عهدهpany Logo
اسلاید ۳۷: تأثیر مدیریت علمی بر پاورپوینت کامل مدیریت آموزشی ۱۷۰ اسلاید در PowerPoint مدرسه ~ کارخانهدانش آموزان ~ مواد خامکلاس درس و مدرسه ~ سطح عملیاتی وظیفه معلمان ومدیران آموزشی بکاربردن مؤثر روشها ، فنون و مواد استاندارد برای تولید بازده آموزشی استاندارد استکاربرد روش های علمی در این سطح: ۱- تعیین استاندارهای مطلوب تولید(بازده آ.پ) ۲-تعیین شیوه های ویژه تولید(روش های آ.پ) ۳- تعیین ملاک های خاص گزینش، کارگماری و نگهداری تولید کنندگان(معلمان و مدیران) ۴- ابزار و وسایل تولید(تکنولوژی آموزشی)Company Logo
اسلاید ۳۸: نظریه مدیریت اداری « قبل از طرح این نظریه عقیده بر این بود که مدیران مادرزاد مدیر هستند و نیازی به تربیت خاص برای مدیر شدن ندارند » ولی نظریه پرداز این نظریه تأکید داشت که مدیریت نیز مهارتی مانند هم مهارت هاست و می توان با توجه به اصول مدیریت آن را به دیگران آموزش داد.اصول مدیریت ۱- تقسیم کار (تخصص گرایی). ۲-اختیار. ۳- انضباط. ۴-فرماندهی. ۵- وحدت جهت. ۶- اولویت منافع عمومی بر منافع فردی. ۷- جبران خدمات کارکنان. ۸- تمرکز. ۹- سلسله مراتب. ۱۰- نظم ۱۱- انصاف. ۱۲- ثبات شغلی و استخدامی. ۱۳-ابتکار. ۱۴- روحیه کار گروهیCompany Logo
اسلاید ۳۹: POSDCORB:گیولیک و ارویک شبیه معاصرانشان در حرکت مدیریت علمی معتقد بودند که مدیریت دولتی می تواند موثر باشد اگر از مجموعه ای از اصول پیروی کند. آن ها هیچ گاه تفاوت اساسی را بین مدیریت بخش دولتی و مدیریت بخش خصوصی مشاهده نمی کردند و معتقد بودند که فرایندها و فعالیت های هر دو مشابهند؛ هر دو اهداف استراتژیک داشته؛ به دنبال کارایی بیشتر می باشند و هر دو سازمان را به عنوان روشی برای دستیابی به اهدافشان توسعه می دهند. POSDCORB ساخته شده ای از ابتدای وظایف کاری مدیریت ارشد استکه به ترتیب زیر است :۱- برنامه ریزی ((Planning 2- سازماندهی((Organization3- پرسنلی (Staffing) 4- هدایت (Directing)5- هماهنگیCo-ordinating) ) 6- گزارش دهی (Reporting)7- بودجه بندی ((BudgetingCompany Logo
اسلاید ۴۰: Company Logoتأثیر بر پاورپوینت کامل مدیریت آموزشی ۱۷۰ اسلاید در PowerPointدر زمینه سازمان: جوانب رسمی سازمان نظام آموزشی شامل اهداف، خط مشی ها، سلسله مراتب، اختیار، تمرکز،عدم تمرکز و …در زمینه مدیریت: توصیه و تجویز اصول به منظور اداره نظام آموزشی یا مدرسه و کلاس داری،تحت تأثیر رهنمودهای تجویزی فایول و پیروانش
اسلاید ۴۱: Company Logo
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
مهسا فایل |
سایت دانلود فایل 