پاورپوینت کامل خلاصه کتاب مدیریت استراتژیک فرد آر . دیوید Fred R.David ترجمه دکتر علی پارسائیان و دکتر سید محمد اعرابی ۵۳ اسلاید در PowerPoint


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
پاورپوینت
17870
4 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت کامل خلاصه کتاب مدیریت استراتژیک فرد آر . دیوید Fred R.David ترجمه دکتر علی پارسائیان و دکتر سید محمد اعرابی ۵۳ اسلاید در PowerPoint دارای ۵۳ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است

شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.

لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت کامل خلاصه کتاب مدیریت استراتژیک فرد آر . دیوید Fred R.David ترجمه دکتر علی پارسائیان و دکتر سید محمد اعرابی ۵۳ اسلاید در PowerPoint،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پاورپوینت کامل خلاصه کتاب مدیریت استراتژیک فرد آر . دیوید Fred R.David ترجمه دکتر علی پارسائیان و دکتر سید محمد اعرابی ۵۳ اسلاید در PowerPoint :

بخشی از مطالب داخلی اسلاید ها

پاورپوینت کامل خلاصه کتاب مدیریت استراتژیک فرد آر . دیوید Fred R.David ترجمه دکتر علی پارسائیان و دکتر سید محمد اعرابی ۵۳ اسلاید در PowerPoint

اسلاید ۳: پایه های مدیریت استراتژیک بر اساس میزان ادارک مدیران از عوامل زیرمی باشد شرکت های رغیب بازارها قیمت ها عرضه کنندگان مواد اولیه توزیع کنندگان دولت ها بستانکاران مشتریان که در سراسر دنیا وجود دارند .

اسلاید ۴: تعریف مدیریت استراتژیک : هنر وعلم تدوین ، اجرا وارزیابی تصمیمات وظیفه ای چندگانه که سازمان راقادر می سازد به هدفهای بلندمدت خود دست یابد. فرآیند مدیریت استراتژیک (Strategies management process ) -1 تدوین استراتژی ها -۲ اجرای استراتژی ها -۳ ارزیابی استراتژی ها

اسلاید ۵: تدوین استراتژی ها مقصود از تدوین استراتژی این است که ماموریت شرکت تعیین شود،شناسایی عواملی که در محیط خارجی سازمان راتهدید میکنند یا فرصتهایی رابه وجود می آورند ، شناسایی نقاط قوت وضعف داخلی سازمان ، تعیین هدفهایی بلند مدت،در نظرگرفتن استراتژیهای گوناگون وانتخاب استراتژی خاص جهت ادامه فعالیت. اجرای استراتژی ها اجرای استراتژی ها رامرحله عملی مدیریت استراتژیک می نامند.منظور از اجرای استراتژی ها این است که کارکنان ومدیران بسیج شوند واستراتژی تدوین شده رابه مرحله عمل در آورند.در مدیریت استراتژی مرحله اجرای مشکل ترین مرحله بوده،وایجاب میکند که افراد خود را متعهد به سازمان نمایند،موفقیت مرحله اجرایی استراتژی هابدین امر بستگی دارد که مدیران بتوانند در کارکنان ایجاد انگیزه نمایند. ارزیابی استراتژی ها آخرین مرحله در مدیریت استراتژیک ارزیابی استراتژیک بوده که سه فعالیت عمده به شرح زیر صورت می گیرد: الف- بررسی عوامل داخلی وخارجی که پایه واساس استراتژیهای کنونی قرارگرفته اند. ب- محاسبه وسنجش عملکرد ها ج- اقدامات اصلاحی

اسلاید ۶: اصطلاحات کلیدی در مدیریت استراتژی: ا-استراتژیست ها افرادی هستند که مسئول موفقیت یا شکست سازمان می باشندوعهده دار سه مسئولیت اصلی هستند الف –ایجاد یک بستر برای تغییر ب –ایجاد تعهد واحساس مالکیت ج –ایجاد توازن بین ثبات ونوآوری۲- بیانیه های ماموریت سندی است که یک سازمان را از سایر سازمانهای مشابه متمایز می نماید، ماموریت سازمان نشان دهنده طیف فعالیت از نظر محصول وبازاربوده در بیانیه ماموریت پرسشی که پیش روی همه استراتزی ها وجود دارد این است که :(((ما به چه کاری مشغول هستیم ؟))) یک رسالت بیانگر ارزش ها و اولویتهای یک سازمان است . رسالت یا ماموریت سازمان: نموداری است که مسیر آینده سازمان را مشخص می نماید. ۳- فرصتها وتهدیدات خارجی رویدادها وروندهای اقتصادی ،اجتماعی ،فرهنگی ،بوم شناسی ،محیطی،سیاسی ،قانونی ،دولتی ، فن آوری ورقابتی است که می تواند به میزان زیادی در آینده به سازمان منفعت یا زیان برسانند،به عبارت دیگر فرآیند انجام دادن تحقیق وگردآوری وهمگون ساختن اطلاعات خارجی را بررسی عوامل خارجی یا تجزیه وتحلیل صنعت می نامند. برخی دیگر از فرصت ها وتهدیدها عبارت انداز:تصویب یک قانون ،عرضه محصولی جدید به وسیله یک شرکت رقیب ،کاهش ارزش پول ، بالارفتن نرخ بهره، مبارزه علیه مواد مخدر وغیره

اسلاید ۷: ۴- نقاط قوت وضعف داخلی در زمره فعالیتهای قابل کنترل سازمان بوده که ضروری است مدیریت استراتژیک این نقاط وضعف دوایر و واحدهای سازمانی راشناسایی وآنها را ارزیابی کند وهمچنین می توان نقاط قوت وضعف شرکت را برحسب دستیابی به هدفهای مورد نظر تعیین کرد.ازجمله فعالیتهای داخلی می توان به واحدهای مدیریتی ،بازاریابی ،امور مالی ،تحقیق وتوسعه ،سیستم های اطلاعات رایانه ای ودیگر واحدها اشاره نمود. ۵- هدفهای بلند مدت به صورت نتیجه های خاصی که سازمان می کوشد در تامین ماموریت خود به دست آورد. منظور از دوره بلند مدت دوره ای است که بیش از یک سال بوده وازآن نظر این هدفها برای موفقیت سازمان لازم وضروری هستند که تعیین کننده مسیر شرکت میباشند،هدفهای بلند مدت می تواند چالشگر ،قابل سنجش ،باثبات ،معقول وروشن باشد.۶- استراتژی ها استراتژی ها ابزاری هستند که شرکت می تواند بدان وسیله به هدفهای بلند مدت خود دست یابد. استراتژی های شرکت می توانند به صورت گسترش دادن فعالیت در سطح جغرافیایی ، تنوع بخشیدن به فعالیت ها ، خرید شرکت های دیگر ، تولید و عرضه محصول ، رسوخ در بازار ، کاهش دادن هزینه ها ، فروش اقلامی از دارایی ها ، تفویض بسیاری از اختیارات و تشکیل مشارکت های خصوصی باشد.

اسلاید ۸: ۷-هدفهای سالانه هدف های کوتاه مدتی هستند که شرکت برای رسیدن به هدف های بلند باید به آنها دست یابد.هدفهای سالانه مبنایی برای تخصیص منابع به حساب می آیند. ۸- سیاست ها سیاست ابزاری است که بدان وسیله می توان به هدف های سالانه دست یافت .مقصود از سیاست ، رهنمودها،مقررات و رهنمودهایی است که شرکت برای دستیابی به هدف های اعلان شده رعایت می کند. هنگام تصمیم گیری از سیاست ها به عنوان رهنمود استفاده می شودوهمچنین سیاست ها تعیین کننده شرایط روزمره وتکراری شرکت می باشند نکته : در صحنه اجرای استراتژی ها هدف های سالانه و سیاست ها از اهمیت خاصی برخوردارند و در حالی که در تدوین استراتژی ها هدف های بلند مدت از اهمیتی ویژه ای برخوردار می باشند

اسلاید ۹: الگوی مدیریت استراتژیک فعالیتهایی که در زمینه تدوین استراتژی ها،اجرا و ارزیابی آنها به عمل می آید جنبه دائمی دارد و تنها در پایان سال یا هرشش ماه یکبار انجام نمی شود واقعیت این است که فرآیند مدیریت استراتژیک هیچ پایانی ندارد. مزایای مدیریت استراتژیک • مدیریت استراتژی به سازمان این امکان رامی دهد که به شیوه خلاق ونوآور عمل کندواین شیوه باعث ابتکار عمل در سازمان بوده وفعالیتهایش به گونه ای درآید که می تواند اعمال نفوذ کند • به سازمان کمک می کند از روش منظم تر ،معقول تر ومنطقی تر راه ها یا گزینه های استراتژیک را انتخاب کند و بدین گونه استراتژی بهتری تدوین نماید.که یکی ازمنافع اصلی مدیریت استراتژیک بوده • موجب تفاهم وتعهد هر چه بیشتر مدیران و کارکنان می شود شاید تفاهم از مهمترین منافع مدیریت استراتژیک باشد که تعهد پس از آن قرار می گیرد. • وهمچنین یکی ازمنافع بزرگ مدیریت استراتژیک موجب میشود فرصتی به دست آید تا به کارکنان تفویض اختیار شود. ارتباطات کلید اصلی موفقیت استراتژیک است ارزیابی استراتژی اجرای استراتژی ها تدوین استراتژی ها

اسلاید ۱۰: بدترین خطایی را که استراتژیک ها می توانند مرتکب شوند این است که تنها خودشان برنامه های استراتژیک را تدوین نمایند و سپس برای اجرا آنها را به مدیران عملیاتی ارائه کنند. کلید موفقیت استراتژی ها این است که افراد خود را مالک آنها بدانند که در آن صورت د رصحنه اجرا از هیچ کوششی فروگذار نخواهند کرد . مشارکت موجب افزایش تعهد می گردد. اصول اخلاقی و مدیریت استراتژیک اصول راهنما در سازمان که رهنمود هایی برای تصمیم گیری و رفتارها خواهد بود.در سازمان اصول اخلاقی خوب از پیش شرط های مدیریت استراتژیک خوب است. نتیجه تحقیقی نشان دهنده این امر است که مصرف کنندگان چنین می پندارند که شرکت های ژاپنی در مقایسه با شرکتهای آمریکایی بیشتر پایبند اصول اخلاقی می باشند. مقایسه استراتژی در سازمانهای تجاری و نظامی بدیهی است،تفاوت عمده بین استراتژی های یک سازمان نظامی و تجاری این است که در سازمان تجاری برای تدوین ، اجرا و ارزیابی استراتژی ها باید اساس مفروضات را بر پایه رقابت گذاشت ، در حالی که استراتژی های یک واحد نظامی بر پایه مفروضات مبتنی بر تعارض قرار دارند

اسلاید ۱۱: فصل دوم استراتژی ها در عمل :یک سازمان می تواند از ۱۳ نوع استراتژی استفاده نماید آنها بدین قرارنداستراتژی های یکپارچگی -۱ یکپارچگی عمودی به بالا -۲ یکپارچگی عمودی به پایین -۳ یکپارچگی افقی استراتژی های متمرکز -۴ رسوخ در بازار -۵ توسعه بازار -۶ توسعه محصولاستراتژی های تنوع -۷ تنوع همگون -۸ تنوع ناهمگون -۹ تنوع افقیاستراتژی های تدافعی -۱۰ مشارکت -۱۱ کاهش -۱۲ واگذاری -۱۳ انحلال

اسلاید ۱۲: انواع استراتژی های یکپارچگی : -۱ یکپارچگی عمودی به بالا: شرکت با خریدن شرکتهای پخش یا خرده فروشی ها می کوشدبرمیزان کنترل خود بیفزاید. در اجرای استراتژی یکپارچگی عمودی به بالا یکی از راههای اثر بخش این است که شرکت اقدام به واگذاری حق امتیاز کند-۲ یکپارچگی عمودی به پایین : شرکتهای تولیدی وتجاری مواد مورد نیاز را از عرضه کنندگان مواد اولیه خریداری می نمایند. یکی از استراتژی های است که شرکت می کوشد در اجرای آن بر میزان مالکیت خود بیفزایدو شرکت عرضه کننده مواد اولیه راتحت کنترل خود درآورد. -۳ یکپارچگی افقی : اجرای یکی از استراتژی هایی است که شرکت می کوشد شرکتهای رقیب را به مالکیت خود در آوردوبر میزان کنترل خود بیفزاید در بسیاری از صنایع یکی از استراتژی های متداولی که به اجرا در می آیدیکپارچگی افقی است.

  راهنمای خرید:
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.