فایل ورد کامل تغییر یا نابودی : بررسی نقش سرمایه انسانی و توانمندی های بازاریابی فعال در بخش هتلداری


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
پاورپوینت
17870
4 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

این مقاله، ترجمه شده یک مقاله مرجع و معتبر انگلیسی می باشد که به صورت بسیار عالی توسط متخصصین این رشته ترجمه شده است و به صورت فایل ورد (microsoft word) ارائه می گردد

متن داخلی مقاله بسیار عالی، پر محتوا و قابل درک می باشد و شما از استفاده ی آن بسیار لذت خواهید برد. ما عالی بودن این مقاله را تضمین می کنیم

فایل ورد این مقاله بسیار خوب تایپ شده و قابل کپی و ویرایش می باشد و تنظیمات آن نیز به صورت عالی انجام شده است؛ به همراه فایل ورد این مقاله یک فایل پاور پوینت نیز به شما ارئه خواهد شد که دارای یک قالب بسیار زیبا و تنظیمات نمایشی متعدد می باشد

توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی فایل ورد کامل تغییر یا نابودی : بررسی نقش سرمایه انسانی و توانمندی های بازاریابی فعال در بخش هتلداری،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد

تعداد صفحات این فایل: ۳۷ صفحه


چکیده :

بسیاری از محققان تلاش کرده اند شرح دهند کدام عوامل بر مزیت رقابت آمیز پایدار تاثیر می گذارند. بدین منظور، این مقاله به ادبیات بازاریابی و مدیریت هتلداری افزوده و شواهد تجربی مبنی بر نحوه تاثیر سرمایه انسانی، توانایی بازاریابی پویا و پویایی بازار بر مزیت رقابت آمیز در بخش هتداری فراهم می سازد. داده های نظرسنجی مقطعی را از مدیران فروش و بازاریابی ۱۶۵ هتل با مصاحبه مفصل در سه هتل واقع در کشورهای شورای همکاری خلیج مشتمل بر عربستان سعودی، قطر، امارات و بحرین جمع آوری کردیم. یافته ها نشان داد که سرمایه انسانی به طور مستقیم و غیرمستقیم از طریق توانمندی بازاریابی پویا نقش اساسی در گسترش مزیت رقابت آمیز ایفا می کند. برای مفهوم سازی این نقش، تحقیق ما نشان می دهد که پویایی بازار در رابطه بین سرمایه انسانی و مزیت رقابتی از طریق توانمندی بازار مداخله می کند. مفاهیم نظری و مدیریتی را برای گسترش مزیت رقابتی در بخش هتل مطرح می کنیم.

کلمات کلیدی: سرمایه انسانی | قابلیت های بازاریابی فعال | پویایی بازار | مزیت رقابت آمیز | بخش هتلداری

عنوان انگلیسی:

Change or perish: Examining the role of human capital and dynamic marketing capabilities in the hospitality sector

~~en~~ writers :

Tamer H: Elsharnouby, Said Elbanna

Many researchers have endeavored to explain which factors contribute to sustainable competitive advantage.
Toward this end, this study contributes to the marketing and hospitality management literature by providing
empirical evidence on how human capital, dynamic marketing capabilities, and market dynamism influence
competitive advantage in the hotel sector. We collected cross-sectional survey data from marketing and sales
managers in 165 hotels, along with in-depth interviews in three hotels, based in four Gulf Cooperation Council
(GCC) countries, namely, Saudi Arabia, Qatar, United Arab Emirates and Bahrain. The findings reveal that
human capital directly, and indirectly through dynamic marketing capabilities, plays a critical role on developing
competitive advantage. To contextualize this role, our research reveals that market dynamism moderates the
mediated relationship between human capital and competitive advantage via market sensing capabilities. We
discuss how the findings offer theoretical and managerial implications for the development of competitive
advantage in the hotel sector.

Keywords: Human capital | Dynamic marketing capabilities | Market dynamism | Competitive advantage | The hotel sector

$$en!!

  راهنمای خرید:
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.