فایل ورد کامل مسافت دید و شیب قوس افقی در طراحی تونلهای جادهای و بزرگراهها
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
این مقاله، ترجمه شده یک مقاله مرجع و معتبر انگلیسی می باشد که به صورت بسیار عالی توسط متخصصین این رشته ترجمه شده است و به صورت فایل ورد (microsoft word) ارائه می گردد
متن داخلی مقاله بسیار عالی، پر محتوا و قابل درک می باشد و شما از استفاده ی آن بسیار لذت خواهید برد. ما عالی بودن این مقاله را تضمین می کنیم
فایل ورد این مقاله بسیار خوب تایپ شده و قابل کپی و ویرایش می باشد و تنظیمات آن نیز به صورت عالی انجام شده است؛ به همراه فایل ورد این مقاله یک فایل پاور پوینت نیز به شما ارئه خواهد شد که دارای یک قالب بسیار زیبا و تنظیمات نمایشی متعدد می باشد
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی فایل ورد کامل مسافت دید و شیب قوس افقی در طراحی تونلهای جادهای و بزرگراهها،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
تعداد صفحات این فایل: ۳۴ صفحه
چکیده :
طراحی تونلهای جادهای یکی از اجزای اصلی طراحی هندسی بزرگراه است. در این تحقیق، ضمن توجه به تعداد معنادار کامیونها در جریان ترافیک، معیارهایی منطقی برای بدست آوردن مسافت دید و الزامات قوس افقی تونلهای جادهای در مقابل سوارهروهای باز پیادهسازی میشود. این مقاله با این فرض که خودروی طراحی یک خودروی مسافربری است تحقیق قبلی را ادامه میدهد. اصول مهندسی جهت در نظر گیری کامیونهای موجود در جریان ترافیک مشابهاند، یعنی استفاده از زمان ادراک-واکنش و خصوصیات اصطکاک طولی برای بدست آوردن مسافت دید (و تعیین شعاعهای قوس افقی در طراحی بزرگراه) برای کامیونها هم صدق میکند. با این حال، خصوصیات عملکردی کامیون روی پارامترهای اصطکاک طولی، پارامترهای اصطکاک جانبی، حداکثر شیب عرضی و انحراف خط دید افقی (HSO) تأثیر میگذارند، بطور مثال مطالعات روسازی تونل ارتباطی با محاسبه مسافت دید کامیونها ندارند. بنابراین نتیجه میگیریم که مسافت دید توقف پارامتری مهم برای شعاعهای قوس افقی در تونلهای جادهای (همانند سوارهروهای باز) است. تحلیل نشان داد که تعادل لازم در طیف کامل سرعتهای طرح شعاعهای کمتری برای قوس افقی حاصل میکند. موقعیت راننده (قوس دست چپ یا دست راست) اثر بسزایی روی مقادیر طرح شعاعهای قوس افقی دارد. شعاعهای قوس افقی که برای کامیونهای داخل تونلهای جادهای تحلیل شدند در مقایسه با سوارهروهای باز برای برخی از سرعتهای طرح پائینتر (- کیلومتر/ساعت) بسیار کمتر بودند. با این حال، درصد کاهششان را میتوان نسبت به جادههای باز در سرعتهای طرح بیشتر (-) نامحسوستر محسوب کرد. نتایج این تحلیل برای بهبود ایمنی ترافیکی در شرایطی که خودروی طرح کامیون باشد به کار خواهند آمد.
عنوان انگلیسی:
Sight distance and horizontal curve aspects in the design of road tunnels vs: highways: Part II (trucks)
~~en~~ writers :
Shy Bassan
The design of road tunnels is an essential component in highway geometric design. The study implements
reasonable criteria for obtaining the sight distance and horizontal curve requirements of road tunnels vs. open
roadways while considering a significant number of trucks in the traffic stream. This document continues a
previous study assuming that the design vehicle is a passenger car. The engineering principles for considering
trucks in the traffic stream are similar i.e. the use of perception-reaction time and longitudinal friction characteristics
for obtaining the sight distance (and developing horizontal curve radii values for highway design) is
applicable for trucks as well. However, truck performance characteristics affect the longitudinal friction parameters,
side friction parameters, maximum superelevation, and the horizontal sightline offset (HSO) e.g. tunnel
pavement status is irrelevant for deriving trucks sight distance. It is concluded that the critical concept for safe
horizontal curve radii in road tunnels (as in open roadways) is the stopping sight distance. The analysis has
shown that the equilibrium requirement generated lower horizontal curve radii for the whole range of design
speeds. The driver position (left hand or right hand curve) has a considerable impact on the design values of
horizontal curve radii. The horizontal curve radii analyzed for trucks in road tunnels are considerably lower than
the open roadways radii for certain lower range of design speeds (50–۸۰ km/h). However, the reduction percentage
from open roads can be considered less significant in the higher range of design speeds (90–۱۲۰ km/h).
The results are useful to improve traffic safety if the design vehicle is a truck.
$$en!!
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
مهسا فایل |
سایت دانلود فایل 