فایل ورد کامل بررسی کاهش کارایی گرما و پسا بر روی جت مخالف در جریان‌های مافوق صوت


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
پاورپوینت
17870
3 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

این مقاله، ترجمه شده یک مقاله مرجع و معتبر انگلیسی می باشد که به صورت بسیار عالی توسط متخصصین این رشته ترجمه شده است و به صورت فایل ورد (microsoft word) ارائه می گردد

متن داخلی مقاله بسیار عالی، پر محتوا و قابل درک می باشد و شما از استفاده ی آن بسیار لذت خواهید برد. ما عالی بودن این مقاله را تضمین می کنیم

فایل ورد این مقاله بسیار خوب تایپ شده و قابل کپی و ویرایش می باشد و تنظیمات آن نیز به صورت عالی انجام شده است؛ به همراه فایل ورد این مقاله یک فایل پاور پوینت نیز به شما ارئه خواهد شد که دارای یک قالب بسیار زیبا و تنظیمات نمایشی متعدد می باشد

توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی فایل ورد کامل بررسی کاهش کارایی گرما و پسا بر روی جت مخالف در جریان‌های مافوق صوت،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد

تعداد صفحات این فایل: ۳۰ صفحه


چکیده :

جت مخالف به‌عنوان یک استراتژی عملی برای دستیابی به کاهندگی گرما و پسا در وسایل نقلیه‌ی هایپرسونیک شناخته شده است. در فرآیند پرواز کردن واقعی، کارایی کاهندگی پسا و شار حرارتی در جت مخالف بایستی حداکثر افزایش یابد تا اندازه‌ی سیستم ذخیره‌سازی خنک‌کننده کاهش یابد که در این حالت فضای اشغال شده و وزن به‌طور قابل توجهی کم می‌گردد. در این پژوهش، کارایی کاهندگی درگ (Ef) و کارایی کاهندگی شار حرارتی (Eh) در واحد جرمی جت مخالف مورد بررسی قرار گرفته است. جت مخالف در اطراف یک جسم بلانت با استفاده از معادله‌ی ناویر- استوکس و معادله‌ی آشفتگی SST k- حل شده است. میدان‌های جریان، نیروی درگ و شار حرارتی به‌دست آمده است و نتایج نمونه با داده‌های تجربی که در منابع ارائه شده است، اعتبارسنجی گردیده است. جزئیات نتایج نشان می‌دهد که دمای جت بالا برای تقویت Ef سودمند بوده، اما دما بر روی کاهندگی درگ تأثیر کمی داشته است. همچنین Eh به‌وسیله‌ی دما و فشار تحت تأثیر قرار گرفته است. دمای بالای جت سبب تضعیف کاهندگی شار حرارتی در جت مخالف شده اما یک دمای معقول جت در حالتی‌که بیش از دمای اسمی باشد، می‌تواند Eh را ارتقاء دهد. کارایی کاهندگی نیروی درگ و شار حرارتی را می‌توان با بهینه‌سازی دمای جت و فشار در پیش شرایط مورد نیاز کاهندگی شار حرارتی و درگ بهبود بخشید که برای صرفه‌جویی در فضای اشغال شده، کاهش وزن سیستم و بهبود بارگذاری وسایل نقلیه مطلوب می‌باشند.

کلمات کلیدی: وسایل نقلیه‌ی مافوق صوت | جت مخالف | نیروی درگ | کارایی کاهندگی حرارت.

عنوان انگلیسی:

Drag and heat reduction efficiency research on opposing jet in supersonic flows

~~en~~ writers :

BinXian Shen, WeiQiang Liu, Liang Yin

Opposing jet has been proven as a feasible strategy to achieve drag and heat reduction in hypersonic
vehicles. In actual flight, the reduction efficiency of the drag and heat flux of opposing jet should be
maximally enhanced to reduce the size of the coolant supply system, which occupies considerable space
and weight. The current study investigates the drag reduction efficiency (E f ) and heat flux reduction
efficiency (Eh) of unit mass opposing jet. An opposing jet flow around a blunt body is solved by using a
Navier–Stokes equation with the SST k– turbulence model. Flow fields, drag force, and heat flux have
been obtained, and typical results have been validated with experiments performed in the literature.
Detailed results show that a high jet temperature is beneficial for strengthening E f but exerts minimal
influence on drag reduction. Eh is influenced by jet temperature and pressure. A high jet temperature
weakens heat flux reduction in opposing jet but a reasonable jet temperature can promote the Eh though
it is higher than normal temperature. The reduction efficiency of drag and heat flux can be improved
with optimized jet temperature and pressure in the preconditioning requirement of drag and heat flux
reduction, which benefits from saving the occupied space, reducing system weight, and promoting vehicle
loading.

Keywords: Supersonic vehicle | Opposing jet | Drag force | Heat reduction efficiency

$$en!!

  راهنمای خرید:
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.