فایل ورد کامل تفاوت های موجود در مشخصات فکری کودکانی با ناتوانی فکری در مقابل کودکانی که ناتوانی یادگیری دارند


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
پاورپوینت
17870
4 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

این مقاله، ترجمه شده یک مقاله مرجع و معتبر انگلیسی می باشد که به صورت بسیار عالی توسط متخصصین این رشته ترجمه شده است و به صورت فایل ورد (microsoft word) ارائه می گردد

متن داخلی مقاله بسیار عالی، پر محتوا و قابل درک می باشد و شما از استفاده ی آن بسیار لذت خواهید برد. ما عالی بودن این مقاله را تضمین می کنیم

فایل ورد این مقاله بسیار خوب تایپ شده و قابل کپی و ویرایش می باشد و تنظیمات آن نیز به صورت عالی انجام شده است؛ به همراه فایل ورد این مقاله یک فایل پاور پوینت نیز به شما ارئه خواهد شد که دارای یک قالب بسیار زیبا و تنظیمات نمایشی متعدد می باشد

توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی فایل ورد کامل تفاوت های موجود در مشخصات فکری کودکانی با ناتوانی فکری در مقابل کودکانی که ناتوانی یادگیری دارند،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد

تعداد صفحات این فایل: ۲۵ صفحه


چکیده :

WISC-IV برای مقایسه مشخصات فکری دو گروه از کودکان یعنی کودکانی با اختلالات یادگیری خاص (SLDs)، و کودکانی با معلولیت های ذهنی مورد استفاده قرار گرفته است (ID)،به منظور شناسایی چهار شاخص و عامل اصلی و دو شاخص اضافی جهت یافتن تمایز بین گروه ها مورد استفاده قرار گرفته است . ما ا اطلاعات به دست امده از نمرات WISC-IV برای ۲۶۷ کودک (Mage = 10.61 [SD = 2.51]، محدوده ۶-۱۶ سال، زن = ۹۹) با تشخیص هم SLD و یا ID جمع آوری کردیم. کودکانی که SLD داشتند عملکرد بهتری از ID ها داشتند .تنها کودکان SLD، و نه کودکان ID , تفاوت قابل توجهی را در چهار شاخص اصلی نشان دادند و نمرات انها در شاخص توانایی عمومی افزوده بالاتر از شاخص تسلط شناختی (CPI) بود .مقیاس بهره ی هوشی کودکانی که SLD داشتند (FSIQ) <85 بود که الگوی مشابه ای را نشان میداد. یافته های ما این فرضیه که کودکان SLD به طور کلی نمره بالاتری در GAI داشتند را تایید میکند ، اما کاستی هایی نیز در زمینه ی حافظه و سرعت پردازش کار دارد , در حالی که کودکان ID دارای نوعی اختلال و آسیب عقلانی هستند . این یافته ها پیامدهای مهم تشخیصی و بالینی به همراه دارد و باید هنگام تصمیم گیری و تشخیص در نظر گرفته شوند.

کلمات کلیدی: ناتوانی در یادگیری خاص | توان ذهنی | WISC-IV | شاخص قابلیت عمومی | بهره هوشی مقیاس کامل

عنوان انگلیسی:

Differences in the intellectual profile of children with intellectual vs: learning disability

~~en~~ writers :

Cesare Cornoldi a,b, David Giofre a,*, Arturo Orsini c, Lina Pezzuti d

The WISC-IV was used to compare the intellectual profile of two groups of children, one
with specific learning disorders (SLDs), the other with intellectual disabilities (ID), with a
view to identifying which of the four main factor indexes and two additional indexes can
distinguish between the groups. We collected information on WISC-IV scores for 267
children (Mage = 10.61 [SD = 2.51], range 6–۱۶ years, females = 99) with a diagnosis of
either SLD or ID. Children with SLD performed better than those with ID in all measures.
Only the SLD children, not the ID children, revealed significant differences in the four main
factor indexes, and their scores for the additional General Ability Index (GAI) were higher
than for the Cognitive Proficiency Index (CPI). Children with a diagnosis of SLD whose FullScale Intelligence Quotient (FSIQ) was <85 showed a similar pattern. Our findings confirm
the hypothesis that children with SLD generally obtain high GAI scores, but have specific
deficiencies relating to working memory and processing speed, whereas children with ID
have a general intellectual impairment. These findings have important diagnostic and
clinical implications and should be considered when making diagnostic decisions in
borderline cognitive cases.

Keywords: Specific learning disability | Intellectual disability | WISC-IV | General Ability Index | Full-Scale Intelligence Quotient

$$en!!

  راهنمای خرید:
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.