فایل ورد کامل وضعیت مدیریت سرویس IT در حوزه بهداشت و درمان- ITIL در کشورهای منتخب اروپایی


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
پاورپوینت
17870
3 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

این مقاله، ترجمه شده یک مقاله مرجع و معتبر انگلیسی می باشد که به صورت بسیار عالی توسط متخصصین این رشته ترجمه شده است و به صورت فایل ورد (microsoft word) ارائه می گردد

متن داخلی مقاله بسیار عالی، پر محتوا و قابل درک می باشد و شما از استفاده ی آن بسیار لذت خواهید برد. ما عالی بودن این مقاله را تضمین می کنیم

فایل ورد این مقاله بسیار خوب تایپ شده و قابل کپی و ویرایش می باشد و تنظیمات آن نیز به صورت عالی انجام شده است؛ به همراه فایل ورد این مقاله یک فایل پاور پوینت نیز به شما ارئه خواهد شد که دارای یک قالب بسیار زیبا و تنظیمات نمایشی متعدد می باشد

توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی فایل ورد کامل وضعیت مدیریت سرویس IT در حوزه بهداشت و درمان- ITIL در کشورهای منتخب اروپایی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد

تعداد صفحات این فایل: ۴۰ صفحه


چکیده :

پیشینه: به دلیل وضعیت مالی تیره وتار در بخش بهداشت و درمان، بیمارستان‌ها و دیگر ارئه‌دهندگان خدمات درمانی با فشاری مبنی بر بهبود بهره‌وری و کاهش هزینه‌های خود روبرو شده‌اند. این تمایلات سازمان‌های خدمات بهداشتی را با چالشی مبنی بر معرفی فرایندهای پشتیبان مبتنی بر فناوری اطلاعات (IT) نوآورانه مواجه می‌سازد. برای تضمین این که IT بطور کامل از فرایندهای بالینی پشتیبانی می‌کند، IT را باید بصورت فعالانه‌ای مدیریت کرد. اما، تا بحال، تحقیقات خیلی کمی بر روی مدیریت سرویس IT مخصوصا در زمینه پیاده‌سازی ITIL در زمینه بهداشت و درمان صورت گرفته است.

روش‌ها
هدف این تحقیق، کاوش دانش در مورد مدیریت سرویس IT و پذیرش آن (مخصوصا ITIL) در بیمارستان‌های اتریش و نواحی همسایه آن یعنی بایرن (آلمان)، اسلواکی، تیرول جنوبی (ایتالیا) و سوئیس است. بنابراین مصاحبه‌هایی با استاندارد بالا با رئیس بخش فناوری اطلاعات (CIO، مدیر IT) برای بیمارستان‌های منتخب از نواحی مختلف انجام شد. در کل، ۷۵ بیمارستان مورد برای مصاحبه انتخاب شدند. داده‌های جمع‌آوری شده با استفاده از آمار توصیفی مورد تحلیل قرار گرفته و در جاهایی که نیاز بود، از روش های تحلیل محتوای کیفی استفاده شد.

نتایج
در اکثر مناطق، دو سوم یا تعداد بیش‌تری از مدیریان IT مشارکت کننده، ادعا می‌کردند که با مفاهیم مدیریت سرویس IT و ITIL آشنا هستند. مدیران IT، سرویس‌های IT بهتری را از ITIL انتظار داشتند، و انتظار آن‌ها افزایش بهره‌وری و کاهش هزینه IT بود. ولی تنها ۵ بیمارستان بخشی از ITIL را پیاده‌سازی کرده بودند و ۸ بیمارستان برای اجرای آن در دو سال آینده شروع به برنامه‌ریزی کرده‌ بودند. به نظر می‌رسید که سوئیس و بایرن در زمینه ITIL، پیش‌تر از دیگر کشورها هستند. در این مناطق، سطوح بالای دانش، تعداد بالای پیاده‌سازی‌ها یا طرح‌های اجرایی و نیز تعداد بالایی از اعضای کارمند تصدیق شده ITIL مشاهده شدند.

نتیجه‌گیری
نتایج بدست آمده از این تحقیق حاکی از آن است که ایده سرویس‌های IT و مدیریت سرویس IT هنوز بصورت گسترده در بیمارستان‌های کشورها و مناطق مورد نظر این تحقیق، شناخته شده نیست. همچنین نتایج نشان می‌دهند که بیمارستان‌ها نیاز به کمک بیش‌تری به منظور توانایی اجرای موفق ITIL دارند. در حالت کلی، تحقیق بر روی مدیریت سرویس IT و ITIL در حوزه بهداشت و درمان نادر و کمیاب است.

عنوان انگلیسی:

The status of IT service management in health care – ITIL in selected European countries

~~en~~ writers :

Alexander Hoerbst1*, Werner O Hackl2, Roland Blomer2 and Elske Ammenwerth

Background: Due to the strained financial situation in the healthcare sector, hospitals and other healthcare
providers are facing an increasing pressure to improve their efficiency and to reduce costs. These trends challenge
health care organizations to introduce innovative information technology (IT) based supportive processes. To
guarantee that IT supports the clinical processes perfectly, IT must be managed proactively. However, until now,
there is only very few research on IT service management especially on ITIL® implementations in the health care
context.

Methods: The current study aims at exploring knowledge about and acceptance of IT service management
(especially ITIL®) in hospitals in Austria and its neighboring regions Bavaria (Germany), Slovakia, South Tyrol (Italy)
and Switzerland. Therefore highly standardized interviews with the respective head of information technology (CIO,
IT manager) were conducted for selected hospitals from the different regions. In total 75 hospitals were
interviewed. Data gathered was analyzed using descriptive statistics and where necessary methods of qualitative
content analysis.

Results: In most regions, two-thirds or more of the participating IT managers claim to be familiar with the
concepts of IT service management and of ITIL®. IT managers expect from ITIL® mostly better IT services, followed
by an increased productivity and a reduction of IT cost. But only five hospitals said to have implemented at least
parts of ITIL®, and eight hospitals stated to be planning to do this in the next two years. When it comes to ITIL®,
Switzerland and Bavaria seem to be ahead of the other countries. There, the highest levels of knowledge, the
highest number of implementations or plans of an implementation as well as the highest number of ITIL® certified
staff members were observed.

Conclusion: The results collected through this study indicate that the idea of IT services and IT service
management is still not widely recognized in hospitals in the countries and regions of the study. It is also indicated
that hospitals need further assistance in order to be able to successfully implement ITIL®. Overall, research on IT
service management and ITIL® in health care is rare.

$$en!!

  راهنمای خرید:
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.