فایل ورد کامل انطباق فرایند بازاریابی: عوامل پیشین و پیامدهای عملکرد محصول جدید در بازارهای صادراتی


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
پاورپوینت
17870
4 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

این مقاله، ترجمه شده یک مقاله مرجع و معتبر انگلیسی می باشد که به صورت بسیار عالی توسط متخصصین این رشته ترجمه شده است و به صورت فایل ورد (microsoft word) ارائه می گردد

متن داخلی مقاله بسیار عالی، پر محتوا و قابل درک می باشد و شما از استفاده ی آن بسیار لذت خواهید برد. ما عالی بودن این مقاله را تضمین می کنیم

فایل ورد این مقاله بسیار خوب تایپ شده و قابل کپی و ویرایش می باشد و تنظیمات آن نیز به صورت عالی انجام شده است؛ به همراه فایل ورد این مقاله یک فایل پاور پوینت نیز به شما ارئه خواهد شد که دارای یک قالب بسیار زیبا و تنظیمات نمایشی متعدد می باشد

توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی فایل ورد کامل انطباق فرایند بازاریابی: عوامل پیشین و پیامدهای عملکرد محصول جدید در بازارهای صادراتی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد

تعداد صفحات این فایل: ۳۷ صفحه


بخشی از ترجمه :

در حالی که تحقیق ما اهمیت ذات تصمیم های سازگاری مربوط به جنبه های فرآیند نظارت بازاریابی بین المللی در راوابط صادرات مشخص می کند، مفاهیم آن از طریق محدودیت هایش که به راه های مختلف تحقیق بیشتر اشاره دارد متعادل می شوند. اول اینکه بنابرایم مدل ما تنها برای ۳۴۶ درصد از واریانس در ارزش افزوده ی مشترک در نظر گرفته می شود(گرچه این بالاتر از میانگین واریانس توضیح داده شده در تحقیقات عملکرد بین المللی قبل است( ۲۲۳ درصد، شوهام و رز،۱۹۹۳))، این نشان دهنده ی حذف ساختاری است. به همین صورت دیگر ساختارهای اکتشافی باید در تحقیق بیشتر گنجانده شوند. برای مثال در حالی رفتار رابطه و قرارداد مفصل استراتژی های کلیدی نظارت اقتصادی و اجتماعی هستند که  کارخانه داران کار می کنند تا به مدیریت روابط صادراتی دست یابند، دیگران هم به کار گرفته می شوند، مانند نظارت یا فراهم کردن محرک ها و همینطور هوش فرهنگی( مگناسون،۲۰۱۳). تحقیقات آینده می توانند این استراتژی های نظارت را بررسی کنند. علاوه بر این تمام چهارچوب GVA یک مدل چهار قسمتی است که ردیف منابع نامتجانس، جایگیری، ویژگی های حاصله از تبادل و شکل نظارت را در بر می گیرد. این فاکتورها همکاری می کنند تا موفقیت را درارزش ایجاد و درخواست تعیین کنند. تحقیق ما یک تست نسبی از چهارچوب GVA در بازار صادرات است. تحقیق آینده باید چهارچوب GVA گسترده تری را (به عبارت دیگر که شامل جایگیری و فاکتورهای منبع هستند) در رابطه با تنظیم/استاندارد سازی  فرآیندهای بازاریابی از طرف یک مجموعه رابطه بررسی کند.

عنوان انگلیسی:Marketing process adaptation: Antecedent factors and new product performance implications in export markets~~en~~

Introduction Firms look beyond domestic markets to realize the full potential of their products and engage in multiple inter-firm export relationships to fulfill this goal. An important goal in an export relationship is the successful introduction of products into these new markets (Cavusgil and Kirpalani, 1993; Reid, 1981). Effectively managing such multiple export relationships has been an important area of academic inquiry within The current issue and full text archive of this journal is available at www.emeraldinsight.com/0265-1335.htm Received 13 June 2013 Revised 27 November 2013 3 February 2014 Accepted 10 February 2014 International Marketing Review Vol. 31 No. 3, 2014 pp. 308-334 r Emerald Group Publishing Limited 0265-1335 DOI 10.1108/IMR-06-2013-0113 308 IMR 31,3 Downloaded by UNIVERSITY OF HONG KONG At 06:24 15 October 2014 (PT) the international marketing literature (e.g. Griffith and Myers, 2005; Srivastava et al., 1999). A significant amount of research in the field of international marketing has been devoted to understanding when firms decide to standardize or adapt their marketing program strategies in certain markets and how the different strategies influence performance (Boso et al., 2013; Cavusgil and Zou, 1994; Szymanski et al., 1993; Theodosiou and Leonidou, 2003; Zou and Cavusgil, 2002). For example, the export marketing literature has addressed firm and environmental drivers of marketing product standardization/adaptation (e.g. Jain, 1989; Cavusgil et al., 1993; Chung et al., 2012), performance implications of export marketing strategy (e.g. Johnson and Arunthanes, 1995; O’Donnell and Jeong, 2000; Szymanski et al., 1993; Zou and Cavusgil, 2002), and the appropriate alignment of export marketing strategy and environment on performance (e.g. Boso et al., 2013; Cavusgil and Zou, 1994; Hultman et al., 2009; Katsikeas et al., 2006; Vrontis et al., 2009). While significant research on the standardization/adaptation of international marketing strategy has been conducted, the vast majority of this research has been focussed on program issues (e.g. marketing mix decisions) (e.g. Chung et al., 2012). In fact, with rare exceptions of Griffith et al. (2000), Griffith and Myers (2005), and Shoham et al. (2008), researchers have neglected process issues, such as governance decisions. The marketing “processes” of governing export relationships are the vehicles through which marketing programs (e.g. products) flow. The literature demonstrates the importance of the supportive role of marketing processes (i.e. the formal and informal governance mechanisms) that ultimately have an influence on marketing program outcomes ( Jaworski, 1988). For example, Griffith et al. (2000) demonstrate that results of trust and commitment on relationship consequences of conflict and satisfaction differ across intra- vs inter-cultural manufacturer-distributor relationships. Griffith and Myers (2005), when investigating US-Japanese relationships, demonstrate that a firm can achieve performance gains when relational norm governance strategies are appropriately fit to the culturally founded relational norm expectations simultaneously across global supply chain partners. In contrast, to these works, Shoham et al. (2008) studied the impact of standardization/adaptation of management processes in relation to channels of distribution of Slovenian firms, suggesting that standardization positively influenced behavioral outcomes and international performance. Firms exporting in foreign markets face a managerial challenge of not only understanding local customers and marketing to those customers, but balancing multiple export relationships across a wide number of countries. Strategic governance decisions aimed at maximizing performance cannot be made related to a single relationship to the exclusion of others (Griffith and Myers, 2005). Rather it necessitates a manager’s understanding of the unique needs and uncertainties that exist in each relationship and the effective governance of multiple relationships simultaneously. At its heart, the issue of governing multiple export relationships is an issue of the trade-off between standardization and adaptation. That is to say, one must examine the governance approach employed in one export relationship (i.e. the focal relationship) when considering the firm’s governance of its portfolio of export relationships. The adaptation of governance strategy refers to the degree to which the approach to governance strategy differs in a focal relationship in relation to other export relationships

$$en!!

  راهنمای خرید:
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.