فایل ورد کامل شبیه سازی عددی تحلیل تصادف خودرو براساس توزیع محاسباتی


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
پاورپوینت
17870
4 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

این مقاله، ترجمه شده یک مقاله مرجع و معتبر انگلیسی می باشد که به صورت بسیار عالی توسط متخصصین این رشته ترجمه شده است و به صورت فایل ورد (microsoft word) ارائه می گردد

متن داخلی مقاله بسیار عالی، پر محتوا و قابل درک می باشد و شما از استفاده ی آن بسیار لذت خواهید برد. ما عالی بودن این مقاله را تضمین می کنیم

فایل ورد این مقاله بسیار خوب تایپ شده و قابل کپی و ویرایش می باشد و تنظیمات آن نیز به صورت عالی انجام شده است؛ به همراه فایل ورد این مقاله یک فایل پاور پوینت نیز به شما ارئه خواهد شد که دارای یک قالب بسیار زیبا و تنظیمات نمایشی متعدد می باشد

توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی فایل ورد کامل شبیه سازی عددی تحلیل تصادف خودرو براساس توزیع محاسباتی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد

تعداد صفحات این فایل: ۹ صفحه


بخشی از ترجمه :

به کمک این نرم افزار ، پژوهش ما منجر به نتایج شبیه سازی برخورد اتوماتیک شده است. برای ایجاد پژوهش و توسعه شبکه های عملکردی بالا را می توان از آن استفاده کرد که می تواند به صنعت ساخت  و تولید پیشرفته خودرو در کشور ما کمک کند که برای ایجاد یک محیط محاسباتی عمومی برای طراحی عملکرد به کمک کامپیوتر و شبیه سازی می باشد. علاوه براین به اشتراک گذاری منابع کمک خواهد کرد که کامپیوتر با کارایی بالایی در دامنه نسبتا بزرگی وجود داشته باشد. با استفاده تکنیک های پیشرفته می توان از استانداردهای علمی در صنعت ساخت و تولید پیشرفته، وضعیت این صنعت را در کشور بهبود داد.

عنوان انگلیسی:Numerical Simulation of Car Crash Analysis Based on Distributed Computational Environment~~en~~

INTRODUCTION In keeping up with international standards, the research on the collision process of car body structure is indispensable. Autos composite collision, transient and response process can be derived from highly nonlinear transient dynamics. So an explicit finite element program of nonlinear dynamical analysis can successfully solve nonlinear contact, nonlinear shock load and nonlinear material caused by high-speed collision of car body structure. Three-dimensional DYNA3D collision analysis program derives itself from two-dimensional DYNA2D program, which has experienced those versions over the years of 1984, 1987, 1992, 1995 and so on. The latest DYNA3D now takes more factors into account, such as large deformation, non-elastic material and contact slide boundary. Developing rapidly and being increasingly powerful, it has become a general collision analysis program. Since 1995, DYNA3D has been applied to the concurrent computational program in some vector computers. DYNA3D Version 92 is an explic it nonlinear finite element program for analyzing transient dynamical response of three-dimensional solid and structures. The element units in the program include one-dimensional beam element, two-dimensional quadrilateral element and triangular element and three-dimensional solid element, altogether four categories of elements. DYNA3D program can effectively describe thirty material models’ functions. It is suitable for the model which is elastic or plastic when compound substance is used, and heating effect and load rate is considered. The models are follow-up/isotropic, elastic -plastic, thermo-elastic-plastic, soil, linear viscoelastic, gum-elastic, high-energy dynamite combustion, elastic -plastic fluid or geological model, etc. In addition, there are ten state equations that can be chosen to fit some kind of material model. As we dispose all of the element units with simple methods, it is applicable to rigid material simulating rigid kinetics, and to rigid material precisely describing geometrical and mass distribution of complex substance. So the units in the program are also suitable for large strain, great rotate condition, nonlinear material condition and rigid body. In particular, the program is unique in dealing with frictional slide and uni-surface contact. It can be used to assess the force between two independent objects or between any two mechanical links in the same object. The program includes eleven unique contact-collide algorithms, six methods of attachment and shell unit node-entitative node connection. They can make up all kinds of complicated engineering structure and can be used in collided and explosion load computation, collide-contact problems and so on. III. DYNA3D PARALLELIZATION As to massive parallel program, the existing solution is to use automatic area and grid division techniques so it becomes parallel explicit finite element program. Every processor needs only very little communication with other processors but can process much more work. Generally the simulation model for the whole auto collision is very large. We have made numerical simulation of Honda model collision on single processor using Version 92 DYNA3D program. The whole model has 8112 nodes, 1440 solid elements, 91 beam elements, 6005 shell elements, and the whole simulation process lasts about the order of 10 hours. It is evident that the efficiency of single processor is relatively very low, so we work on a massive parallel computer, Dawning-2000, in National High Performance Computing Center (Shanghai) and make improvement on Version 92 DYNA3D Fortran source code. The whole auto model mainly consists of beam elements, shell elements, solid elements and discrete elements, and most are shell element. Therefore, most of the computational quantity of numerical simulation comes from the computation of shell elements. As each shell element is independent from each other, so the computation of shell elements in DYNA3D program can be paralleled. The following shows the structured flowchart of shell-element computation subprogram in DYNA3D program.

$$en!!

  راهنمای خرید:
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.