فایل ورد کامل مقرون به صرفه بودن نگه داری و نوسازی زیرساخت راه آهن


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
پاورپوینت
17870
3 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

این مقاله، ترجمه شده یک مقاله مرجع و معتبر انگلیسی می باشد که به صورت بسیار عالی توسط متخصصین این رشته ترجمه شده است و به صورت فایل ورد (microsoft word) ارائه می گردد

متن داخلی مقاله بسیار عالی، پر محتوا و قابل درک می باشد و شما از استفاده ی آن بسیار لذت خواهید برد. ما عالی بودن این مقاله را تضمین می کنیم

فایل ورد این مقاله بسیار خوب تایپ شده و قابل کپی و ویرایش می باشد و تنظیمات آن نیز به صورت عالی انجام شده است؛ به همراه فایل ورد این مقاله یک فایل پاور پوینت نیز به شما ارئه خواهد شد که دارای یک قالب بسیار زیبا و تنظیمات نمایشی متعدد می باشد

توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی فایل ورد کامل مقرون به صرفه بودن نگه داری و نوسازی زیرساخت راه آهن،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد

تعداد صفحات این فایل: ۲۵ صفحه


بخشی از ترجمه :

بخشی از مقاله انگلیسیعنوان انگلیسی:Cost-Effectiveness of Railway Infrastructure Renewal Maintenance~~en~~

Abstract

U.S. Class I railways maintain their infrastructure through a mix of ordinary maintenance and periodic renewal of infrastructure components. Different railways use different proportions of ordinary maintenance and periodic renewal with little consensus as to the best combination. Furthermore, the cost-effectiveness of emphasizing one method over the other has not been analyzed using empirical data. The objective of this research is to investigate the cost-effectiveness of renewal-based maintenance strategies using high-level financial data from industry sources. The results indicate that maintenance strategies that place more weight on renewal result in lower unit maintenance costs, at least within a specified observable range. The results imply that if railroads constrain renewal maintenance to reduce overall capital expenditures, increasing maintenance expenses will more than offset temporary reductions in capital spending.

 

۱ Introduction

Since the railway infrastructure investment boom of the mid1980s, all Class I railroads have made significant efficiency gains in infrastructure maintenance that are the result of improvements in a number of areas. Technological advancements in infrastructure components such as cleaner and harder steel have reduced asset life-cycle costs. Improved component management has also reduced costs, for example, new developments in rail grinding and lubrication IHHA 2001. Infrastructure maintenance delivery systems and maintenance equipment technology have changed considerably. Better measurement tools and cross-functional teamwork has transformed traditional engineering practices.

Railroads maintain their infrastructure using a combination of ordinary and renewal maintenance techniques. Ordinary maintenance generally includes the replacement of small quantities of infrastructure components using relatively small track gangs and small equipment, whereas renewal maintenance techniques involve the replacement of larger quantities of components with larger gangs and bigger, more sophisticated, and more expensive equipment. Ordinary maintenance activities are normally charged to operating expense and renewal maintenance programs to capital expenditures according to Surface Transportation Board STB accounting requirements U.S. Senate 1995.

Over the past 20 years, all Class I railroads have increased their use of renewal-based compared to ordinary maintenance, but the degree to which they do so varies substantially Fig. 1. A Class I railroad is one that met a revenue threshold of $277.7 million in 2004 in the United States AAR 2005. For the purposes of this analysis we calculated renewal-based maintenance cost using a procedure described in the section on methodology that separates railroad capital expenditures into capacity- and maintenance-related components.

$$en!!

  راهنمای خرید:
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.