فایل ورد کامل افق فکری جدید در آموزش: آموزش مثبت و رهبری در حال رشد نقش مشاوران


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
پاورپوینت
17870
3 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

این مقاله، ترجمه شده یک مقاله مرجع و معتبر انگلیسی می باشد که به صورت بسیار عالی توسط متخصصین این رشته ترجمه شده است و به صورت فایل ورد (microsoft word) ارائه می گردد

متن داخلی مقاله بسیار عالی، پر محتوا و قابل درک می باشد و شما از استفاده ی آن بسیار لذت خواهید برد. ما عالی بودن این مقاله را تضمین می کنیم

فایل ورد این مقاله بسیار خوب تایپ شده و قابل کپی و ویرایش می باشد و تنظیمات آن نیز به صورت عالی انجام شده است؛ به همراه فایل ورد این مقاله یک فایل پاور پوینت نیز به شما ارئه خواهد شد که دارای یک قالب بسیار زیبا و تنظیمات نمایشی متعدد می باشد

توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی فایل ورد کامل افق فکری جدید در آموزش: آموزش مثبت و رهبری در حال رشد نقش مشاوران،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد

تعداد صفحات این فایل: ۱۷ صفحه


بخشی از ترجمه :

چکیده

روانشناسی مثبت، یک جنبش است که به سرعت در دهه اخیر در حال رشد است و بیشتر از اینکه از طریق نگرانی برای مطالعه ی سیستماتیک بیماری های روحی رانده شود، توسط نگرانی برای مطالعه ی سیستماتیک جنبه های مثبت نمو (پیشرفت) انسان رانده می شود. شادی، صفات مثبت، عواطف مثبت، و عرف های مثبت، عناوین پژوهشی شایع مطالعه شده تحت نام روانشناسی مثبت می باشند که همراه با تایید تجربی در مورد اثرات مثبت آن ها روی خودبهبودی و پیش گیری از بیماری های روحی می باشد. روانشناسی مثبت، زمینه های کاربردی کاملا پهناوری در اداره ی کسب و کارها، قانون (روانشناسی قانونی)، روانشناسی بالینی، مشاوره، سلامت و آموزش دارد که همگی نگرانی هایی در مورد مکانیسم های فردی و سازمانی می باشند و ظرفیت های مثبت افراد را به درون عمل وارد می کند تا آن ها بهترین های خودشان باشند. این مقاله، اساس ادراکی روانشناسی مثبت و اینکه چگونه اصول آن، به صورت کلی، به درون آموزش وارد می شوند را مورد بررسی قرار می دهد. این مقاله، یک سیستم مدل را پیشنهاد می کند که درآن، سطوح مزو و میکرو، شاخص های برهم-کنش های روانشناسی مثبت / آموزش درون یک اکوسیستم هستند که در آنجا نقش مشاوران مدرسه، به عنوان عوامل تغییر، دارای اهمیت می شود. ذهنیت ها و سایر سدهای بالقوه برای مشاوران، هم تراز با استراتژی-های تصمیم گیری بحث خواهد شد.

 

سدهایی برای تقویت نقش های رهبری مشاوران
کاربرد نقش های رهبری مشاوران، قابل بحث باقی مانده است که به دلیل برخی از ذهنیت های مرسومی می-باشد که هنوز در کمین سیستم های آموزشی هستند: بسیاری از مدیران و معلمان، با دید مشاوران به عنوان رهبر مشکل دارند چون از قدیم آن ها رهبران مدرسه در نظر گرفته نمی شدند؛ از آنجایی که بسیاری از نقش-های مشاوران مدرسه توسط اصول مدرسه شکل می گیرد، وظایف نامناسب ممکن است آن ها را از وظایف و نقش هایی که برای آن آموزش دیده اند دور کند؛ وضعیت حرفه ای آن ها در مدارس ممکن است به اندازه ی پیشگام بودن یک نقش رهبری در بین سایر کارفرمایان رتبه بندی نشود؛ مشاوران مدرسه ی مسن تر، در همکاری و ارتقا عملکردهای رهبری همانند همتایانشان، معتبرتر به نظر می رسند (مک ماهون و ماسون، ۲۰۰۹؛ وینگ فیلد، رس و اولاتونجی ۲۰۱۰). مشاوران مدرسه می توانند توسط خدمات مشاوره ای مبتنی بر شواهد و مسئولانه که با دانش دقیق، آگاهی و مهارت های حل مساله در جنبه های مختلف آموزش مثبت همراه است، بر این سدها غلبه کنند؛ این باور درونی که نقش های آن ها به عنوان رهبر و مدافع، برای شکل دادن ارتباطات بین مدرسه، خانواده و اجتماع ارزشمند است، برای پایداری آموزش مثبت حیاتی است؛ درک همکاری بین مدیران مدرسه، آموزگاران و مشاوران مدرسه است که به مشاوران اجازه می دهد تا در نقش های رهبری که با نقش های رهبری سایر بخش ها هم پوشانی ندارد مشارکت کنند؛ یک مدل ارزیابی مستقل برای مشاوران به منظور رها کردن آن ها از داینامیک قدرت، از نقش های مدافعانه ی آن ها ممانعت می کند؛ و از سیاست های ملی برای قانونی کردن این تغییر نقش در مدارس حمایت می کند.

عنوان انگلیسی:New Horizons In Education: Positive Education And Emerging Leadership Roles Of Counselors~~en~~

Abstract

Positive Psychology is a movement, which has grown so rapidly in the last decade driven by a concern for the systematic study of positive aspects of human development rather than mental disease. Happiness, positive traits, positive emotions and positive institutions are the prevalent research topics studied under the name of positive psychology with empirical validations about their positive effects on self enhancement and prevention from mental illness. Positive Psychology has quite extensive fields of application in business administration, law (forensic psychology), clinical psychology, counseling, health and education all concern about institutional and individual mechanisms that set the positive potentials of individuals into practice in order to be at their best. This article reviews conceptual foundations of positive psychology and how its principles are integrated in education holistically. The article proposes a system model where meso and micro level indicators of positive psychology/education interacts within an eco system where the role of school counselors as change agents becomes crucial. Mindsets and other potential barriers for the counselors are discussed along with resolution strategies.

 

Barriers to sustain the leadership roles of counselors

Applicibility of the leadership roles of counselors remains disputable due to some conventional mindsets still lurk in educational systems: Many administrators and teachers have trouble viewing school counselors as leaders because traditionally they have not been expected to be leaders at schools; as many roles of school counselors are shaped by the school principals unrelevant duties may take them away from the tasks and roles for which they were trained; their professional status at schools may not be ranked as high as to pioneer a leadership role among the other employees; older school counselors are seen as more credible in partnering and promoting leadership practices as co-equals (McMahon and Mason, 2009; Wingfield, Reese and Olatunji, 2010). School counselors can overcome these barriers by evidence based and accountable counseling services accompanied with rigor knowledge, awareness and problem solving skills in different aspects of positive education; an elevated inner belief that their roles as leaders and advocators are valuable to form bonds between the school, family and community which is vital for the sustainability of positive education; a sense of collaboration between the school administrators, teachers and school counselors which would allow school counselors to engage in leadership roles that would not overlap with the leadership roles of other parties; an independent evaluation model for the counselors to free them from the power dynamics impeding their advocacy roles; and support of national policies to legitimize this role tranformation at schools.

$$en!!

  راهنمای خرید:
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.