فایل ورد کامل تصمیم گیری مالی اسلامی در بین SMEها در سلطانیه عمان: تطبیقی از نگرش رفتار برنامه ریزی شده


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
پاورپوینت
17870
4 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

این مقاله، ترجمه شده یک مقاله مرجع و معتبر انگلیسی می باشد که به صورت بسیار عالی توسط متخصصین این رشته ترجمه شده است و به صورت فایل ورد (microsoft word) ارائه می گردد

متن داخلی مقاله بسیار عالی، پر محتوا و قابل درک می باشد و شما از استفاده ی آن بسیار لذت خواهید برد. ما عالی بودن این مقاله را تضمین می کنیم

فایل ورد این مقاله بسیار خوب تایپ شده و قابل کپی و ویرایش می باشد و تنظیمات آن نیز به صورت عالی انجام شده است؛ به همراه فایل ورد این مقاله یک فایل پاور پوینت نیز به شما ارئه خواهد شد که دارای یک قالب بسیار زیبا و تنظیمات نمایشی متعدد می باشد

توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی فایل ورد کامل تصمیم گیری مالی اسلامی در بین SMEها در سلطانیه عمان: تطبیقی از نگرش رفتار برنامه ریزی شده،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد

تعداد صفحات این فایل: ۲۴ صفحه


بخشی از ترجمه :

چکیده

ما با اقتباس از نظریه رفتار برنامه ریزی شده در حیطه تصمیم گیری مالی اسلامی در میان بنگاه های کوچک و متوسط، عوامل غیرمالی زیر را ارائه می نماییم: گرایش های مالک-مدیر بنگاه های کوچک و متوسط، هنجارهای فردی، کنترل رفتاری پیش بینی شده و مقاصد رفتاری که تأثیر زیادی روی تصمیمات مالی بنگاه های کوچک و متوسط دارند. رگرسیون چندگانه سلسله مراتبی با اندازه نمونه بنگاه کوچک و متوسط از رویکرد رفتاری این مطالعه برای درک تصمیمات بودجه بندی پشتیبانی می کند. در حالی که عوامل فوق الذکر به عنوان یک محرک برای تصمیم گیری بنگاه های کوچک و متوسط عمل می کنند، تعصبات مذهبی تأثیر منفی روی قصد رفتاری در اتخاذ ابزارهای مالی اسلامی (IFI) دارد. تأثیر تصمیمات مالی، خصوصاً حول بودجه بندی اسلامی و ایده هایی برای پژوهش های آینده مورد بحث قرار گرفته اند.

– نتیجه گیری و تأثیرات

این مطالعه کارایی رفتار برنامه ریزی شده را در پیش بینی مقاصد مدیران-مالکین بنگاه های اقتصادی کوچک و متوسط برای اتخاذ ابزار مالی اسلامی با استفاده از نمونه ای متشکل از شرکت کننده بررسی کرده است. تحلیل تجربی از رفتار برنامه ریزی شده و تحقیقات قبلی با تأیید این مطلب حمایت می کند که گرایشات، هنجارهای فردی و کنترل رفتاری پیش بینی کننده های معنادار قصد بنگاه های اقتصادی کوچک و متوسط برای اتخاذ ابزار مالی اسلامی می باشند. هر چند نشان داده شد که تعصب مذهبی تأثیر منفی معنادار دارد و عامل پیش بینی کننده قصد مدیران-مالکین بنگاه های کوچک و متوسط در اتخاذ ابزار مالی اسلامی نیست، مشخص شد که آگاهی ارتباط مثبتی داشته و عامل مثبتی در پیش بینی قصد اتخاذ ابزار مالی اسلامی می باشد. نتایج ما روی اهمیت متغیرهای غیراقتصادی و عوامل روانشناسی که بر فرایندهای تصمیم گیری مالی مالکین-مدیران بنگاه های کوچک و متوسط تأثیرگذارند تأکید دارند چون اطلاعات کمی در مورد این مطلب وجود دارد که آیا انتخاب های مالی در میان کسب و کارهای کوچک متفاوتند یا خیر، مخصوصاً تصمیمات بودجه بندی اسلامی. بنابراین این مطالعه بینش دیگری در این مورد ارائه می کند که چگونه مدیران-مالکین بنگاه های کوچک و متوسط گزینه های بودجه بندی را برای شرکت های خود ارزیابی و انتخاب می کنند.

عنوان انگلیسی:Islamic financial decision-making among SMEs in the Sultanate of Oman: An adaption of the theory of planned behaviour~~en~~

Abstract

Adapting the theory of planned behaviour to the area of Islamic financial decisions among SMEs, we argue that nonfinancial factors such as SME owner-manager attitudes, subjective norms, perceived behavioural control and behavioural intentions largely affect the financial decisions of SMEs. A hierarchical multiple regression with a sample size of 385 SMEs supports this study’s behavioural approach to understanding financing decisions. While the factors mentioned above acted as stimuli for SME decision-making, religiosity was shown to negatively affect behavioural intention to adopt Islamic financial instruments (IFI). Implications of financial decisions, specifically around Islamic finance and ideas for future research, are discussed.

 

– Conclusion and implications

This study investigated TPB’s efficacy in predicting SME ownermanagers’ intentions to adopt IFI using a sample of 385 participants. The empirical analysis supports TPB and prior research in the field of finance and other domains by confirming that attitudes, subjective norms and perceived behaviour control are significant predictors of SMEs’ intention to adopt IFI. Although religiosity showed a significant negative relation and is not a predicting factor of SME owner-managers’ intention to adopt IFI, awareness did show a significant positive relation and was an important factor in predicting IFI adoption intention. Our results emphasise the importance of the noneconomic variables and psychological factors that influence SME ownermanagers’ financial decision-making processes and are important because little is known about why financial choices vary among small businesses, especially how and why SME owner-managers make financial decisions, especially Islamic finance decisions. This study, therefore, provides additional insights into how SME ownermanagers evaluate and select financing options for their firms.

$$en!!

  راهنمای خرید:
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.