پاورپوینت کامل بررسی ضوابط و استانداردهای مجتمعها و مراکز تجاری ۵۰ اسلاید در PowerPoint


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
پاورپوینت
17870
2 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت کامل بررسی ضوابط و استانداردهای مجتمعها و مراکز تجاری ۵۰ اسلاید در PowerPoint دارای ۵۰ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است

شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.

لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت کامل بررسی ضوابط و استانداردهای مجتمعها و مراکز تجاری ۵۰ اسلاید در PowerPoint،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پاورپوینت کامل بررسی ضوابط و استانداردهای مجتمعها و مراکز تجاری ۵۰ اسلاید در PowerPoint :

پاورپوینت کامل بررسی ضوابط و استانداردهای مجتمعها و مراکز تجاری ۵۰ اسلاید در PowerPoint

بخشی از مطلب

بازار , از دیگر سو , نمی تواند به حرکت و رشد خود به ویژه در طول , ادامه ندهد زیرا شهر , ظرفی که آن را دربرگرفته است . هرگز وضعی مقارن با سکون نمی پذیرد . شهر , نمی تواند شکلی یک باره ثابت را , چه به کمال رسیده و مجهز به تمامی وسائل کاربردی شده باشد چه نشده باشد , دارا شود .
شهر , به موازات گسترش هایی کند , که زاده از انباشته شدن های گوناگون است , بر شکل ستون فقرات خود اثر گذاری می کند و در لحظه هایی از تاریخ خود که در شرایط مساعدی قرار می گیرد . در سطح محله های مسکونی و در جهت طول معابر حرکت می کند به دیگر سخن , شهر و بازار آن را می توان به مثابه دو شالوده ای دانست که در خطوط اصلی حرکت و گسترش , به یکدیگر وابسته اند و با تقدم و تأخرهایی قرارداد نشده رشد می کنند اما در  حرکت ها و گسترش های فرعی و موضعی , الزاماً و مستقیماً با یکدیگر رابطه ندارند به همین جهت است که بازار , تمامی وسائل زندگی روزمره را, چه برای بازاریان , چه برای وارد شدن به بازار و چه برای مهمانان به بازار فراهم می کند و دارای تمام تجهیزات خدماتی عمومی ای می شود که از فضاهای مسکونی شهر بی نیازش بدارند .
از قرن های سوم ـ چهارم هجری به این سو , که در واقع نظام اقتصادی و اقتصادی ـ اجتماعی شهرهای ایران بحران های بسیار پذیرفته و تحول نیز یافته اند و گاه تخریب هایی سخت را نیز متحمل شده اند , بازارها به گونه ای مستمر در دل شهرهای ایران رشد کردند و نقش تعیین کننده ای نیز در شکل دادن به شالوده کالبدی آنها را دارا شدند . در طول این هزاره در شکل های گوناگون و رو به تکاملی در ترکیب کاربردها , در فن بر پا داشتن ساختمان ها , در جایگزین کردن واحدهای معماری شهری ویژه ( از گرمابه های عمومی تا کتابخانه ها ) و در آراستن فضای درونی به ویژه در شهرهای ایران دیده شده اند که , دست کم در ارزیابی های اجمالی , مؤید این نکته اند که بازار , در سرزمینی که زاده شده ـ در ایران ـ بیش از سایر جاها رشد کرده و به تکامل کالبدی و کاربردی رسیده است .
سرزمین های دیگری که شهرهایشان به بازار مجهزاند به تناسب فرهنگ معماری و شهرسازی و در تأثیرپذیری از شرایط اقلیمی ـ جغرافیایی و در رابطه با دسترسی به مواد اولیه یا مصالح و فنون توانسته اند به تجهیز ستون فقرات شهر خود بپردازند و به آن توان اقتصادی و توان اجتماعی و  توان فرهنگی بخشند . نگاهی به بازار مراکش , بازار تونس , بازار تانبول , بازار دمشق , بازار اورشلیم و جز اینها روشن می دارد که تنوعی وسیع ( در شکل ها و در مفهوم و در رابطه ها ) در این تجربه بزرگ جهان معماری و شهرسازی نهفته است .  
حرکت کند بازار را می توان در دو جهت اصلی بازشناخت . یکی : جهتی که از پیکره اصلی , از تداوم معبر سرپوشیده اصلی یا از تنه اصلی بازار برمی آید و دیگری جهتی است که می تواند به معنای جهتی مخالف با اولی تعبیر شود . حتی اگر نه همیشه شکلی عمود بر آن دارد . آنگاه که در قطعه هایی از معبر اصلی این وضع را می توان در اغلب شهرها مشاهده کرد و برای مثال به اسامی بعضی از شهرها و روستاها نظر می اندازیم و به بسیاری از جاها برمی خوریم که اسم آنها با کلمه بازار شروع می گیرند و بازار جوق دهی است ما بین شهرهای قراباغ و گنجه ـ بازارده ـ است جز دهستانی از بخش شهرستان لاهیجان بازار سد ـ دهی است از دهستان بخش کلاردشت شهرستان نوشهر .
شواهد و مدارکی که از دوران پیش از اسلام بر جای مانده است جز به کلیات و به قرائنی کم و بیش پراکنده راه نمی دهند . بیش از دو قرن ویران سازی , آتش سوزی و براندازی اندیشه که از طرف بیگانگان , در شهرهای ایران صورت گرفته , سبب شده که تنها چهارچوب هایی بی نقش از گذشته باز مانند در واقع , چگونگی های دقیق ساختمانی و شکلی و چگونگی های کاربردی بازار در شهرهای کهن کشورمان را نمی توانیم بشناسیم و امروز , بیشتر بر اساس قرائنی که رابطه های دقیقشان را با جامعیت آنها نمی دانیم , با تاریخچه شکل گیری بازار مواجهیم .
از یک سو مفاهیمی وجود دارند که بر گسترده بودن فضای اجتماعی و فرهنگی بازارها حکایت دارند و از سوی دیگر چنین  عنوان می شود که جامعه شهرنشینی در ایران قدیم , جامعه ای دقیقاً طبقاتی بوده و نمی دانسته از فضای همگانی باز و آزاده ای بهره مند بوده باشد .
در آغاز به علت وضع اقتصادی ضعیف اجتماعات , تجارت به صورت یک روز در ماه یا هفته  
( مانند چهارشنبه بازار ) بود و به مرور با تکامل سیستم های اقتصادی و تولیدی در هریک از دوره های تاریخ و بهبود وضع اقتصادی نسبت به دوره قبل تجارت شکل مستقر و پایدار یافت .
در روستاها و گاه گاه در شهرهای کوچک و بزرگ بازار در یک جا ثابت نمی ماند و محله های خاص و روزهای خاص داشت و به تدریج , با ارزیابی حجم توسعه مبادله از یک سو و رشد روستاهای اولیه از سوی دیگر ـ مراکزی برای رفع نیازهای عمومی بوجود آمد و این مراکز در روستاهای اولیه به صورت محل انبار کالا بوده و مبادله کالا نیز در مجاورت این انبارها انجام می گرفت .
رفته رفته برخی از روستاهای اولیه به علت برخورداری از موقعیت جغرافیایی خاص و با جمعیت بیشتر , به صورت مرکز خدماتی و تجارتی روستاهای اطراف در آمدند چنین به نظر می رسد که این مراکز خدماتی , به صورت میدان های ساده در مجاورت راه های اصلی و یا انبارها بوده اند . این میدان ها تا حدی مشابه جمعه بازارهایی است که امروزه در برخی از روستاها تشکیل می شود .
با توجه به نقشه شهرهای قدیمی متوجه می شویم که بازار معمولاً در نقاطی بوجود آمده که در ارتباط شدید با تولید کنندگان و مصرف کنندگان بوده است .
بازار معمولاً نزدیک قصر حکام در ارتباط با محیط خارج بوجود می آید و بعدها طبقات عادی پیرامون این مرکز قدرت سیاسی و اقتصادی کشیده شده و شهرها بوجود آمدند بازار معمولاً هسته اولیه بعضی از شهرها را تشکیل می دهد و مسکن در اطراف آن بوجود می آید .
و….

  راهنمای خرید:
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.