پاورپوینت کامل منشور عقاید امامیه؛ شرحی گویا و مستدل از عقاید شیعه اثنی عشری در یکصد و پنجاه اصل ۲۵ اسلاید در PowerPoint


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
پاورپوینت
17870
3 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت کامل منشور عقاید امامیه؛ شرحی گویا و مستدل از عقاید شیعه اثنی عشری در یکصد و پنجاه اصل ۲۵ اسلاید در PowerPoint دارای ۲۵ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است

شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.

لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت کامل منشور عقاید امامیه؛ شرحی گویا و مستدل از عقاید شیعه اثنی عشری در یکصد و پنجاه اصل ۲۵ اسلاید در PowerPoint،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پاورپوینت کامل منشور عقاید امامیه؛ شرحی گویا و مستدل از عقاید شیعه اثنی عشری در یکصد و پنجاه اصل ۲۵ اسلاید در PowerPoint :

محتویات

۱ ساختار
۲ گزارش محتوا
۳ وضعیت کتاب
۴ پانویس
۵ منابع مقاله

ساختار

کتاب از یک مقدمه و ده بخش تشکیل شده است: ۱. راه‌هاى شناخت در اسلام، ۲. توحید و مراتب آن، ۳. صفات خداوند، ۴. عدل الهى، ۵. نبوّت عامّه، ۶. نبوّت خاصه، ۷. امامت و خلافت، ۸. جهان پس از مرگ، ۹. ایمان و کفر و بدعت و تقیه و توسل و بدا، ۱۰. حدیث، اجتهاد و فقه. هر بخش نیز از اصل‌هایى تشکیل شده است که در مجموع این کتاب شامل ۱۵۰ اصل و گزاره اعتقادى است.

اثر حاضر با زبان و استدلال‌هایى ساده نگارش شده و براى جوانان قابل استفاده است.

گزارش محتوا

در مورد روش و محتواى کتاب مذکور چند نکته گفتنى است:

نویسنده در مقدمه اش بر کتاب یادآور شده که بشر هیچ گاه از دین و رهبرى‌هاى آن بى‌نیاز نبوده و هیچ چیز جایگزین مذهب نخواهد شد و بعد با اشاره به بروز جنگهاى جهانى در قرن بیستم، فروپاشى کانون خانواده در اثر گسترش فساد اخلاقى و شکست و بى‌اعتبارى برخى از فرضیه‌هاى علمى، افزوده است: به قول یکى از نویسندگان: «بازگشت به معنویت و مذهب، خطى است که اساس بنیان‌هاى جامعه‌شناسى غرب را تهدید مى‌کند، لذا در کنار ترس و وحشتى که از بازگشت مسلمانان به اسلام دارند، از بازگشت مسیحیان به مسیحیت نیز وحشت و هراس دارند».[۱]
نویسنده اصل نخست را چنین بیان کرده است: اسلام براى شناخت جهان و حقایق دینى از سه نوع ابزار بهره مى‌گیرد و هریک را در قلمرو خاص خود معتبر مى‌داند. این ابزار سه‌گانه عبارتند از: ۱. حس که مهمترین آن، حس شنوایى و بینایى است؛ ۲. عقل و خرد که در قلمرو محدودى براساس اصول و مبادى ویژه‌اى به طور قطع و یقین حقیقت را کشف مى‌کند؛ ۳. وحى که وسیله ارتباط انسانهاى والا و برگزیده با جهان غیب است. دو راه نخست جنبه عمومى دارد و تمام افراد بشر مى‌توانند در شناخت جهان از آن‌دو، بهره بگیرند، همچنانکه در فهم شریعت نیز مؤثر و کارساز مى‌باشند، در حالیکه راه سوم از آن افرادى است که مورد عنایت خاص خداوند قرار گرفته‌اند و بارزترین نمونه آن پیامبران الهى مى‌باشند[۲]
نویسنده همچنین در بیان اصل هشتم آورده است: نظام جهان بر پایه علت و معلول استوار است، و میان پدیده‌هاى آن رابطه علّى و معلولى برقرار مى‌باشد. تأثیر هر پدیده در پدیده دیگر مشروط به اذن و مشیت الهى بوده و اراده حکیمانه الهى بر این استوار گردیده است که فیاضیّت خویش را غالباً ً از طریق نظام اسباب و مسبّبات تحقق بخشد. قرآن کریم هردو مطلب فوق را بیان کرده است: هم اینکه میان پدیده‌هاى طبیعى رابطه سببیّت حاکم است، و هم اینکه تأثیرگذارى هر علت و سببى در جهان، وابسته به اذن و مشیت کلّى الهى است[۳]
مؤلف اصل پنجاهم را این‌گونه بیان کرده است: قضا و قدر در افعال انسان با اختیار و آزادى او کمترین منافاتى ندارد. زیرا تقدیر الهى درباره انسان همان فاعلیت ویژه او است، و آن اینکه، او یک فاعل مختار و مرید بوده و فعل و ترک هر عملى در اختیار اوست. قضاى الهى در مورد فعل انسان قطعیت و حتمیت فعل است پس از اختیار و اراده او. به تعبیر دیگر: آفرینش انسان با اختیار و آزادى آمیخته و اندازه‌گیرى شده است، و قضاى الهى جز این نیست که هرگاه انسان از روى اختیار، اسباب فعلى را پدید آورد، تنفیذ الهى از این طریق انجام گیرد[۴]
نویسنده، اصل هشتاد و هفتم را به این صورت نوشته است: پیامبر گرامى(ص) در احادیثش گاه به صورت کلى و گاه نیز به گونه مشخص، جانشین خویش را به نحو روشن معرّفى کرده است، به‌گونه‌اى که هریک از آنها حجت را بر افراد آگاه و حقیقت‌جو تمام مى‌کند. درعین‌حال آن حضرت براى آنکه پیام خود را به گوش همه مسلمانان از دور و نزدیک برساند و راه را بر هرگونه تردید و تشکیک در این زمینه کاملاً ببندد، به هنگام مراجعت

  راهنمای خرید:
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.