پاورپوینت کامل التفسیر القرآنی للقرآن ۱۹ اسلاید در PowerPoint
توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد
پاورپوینت کامل التفسیر القرآنی للقرآن ۱۹ اسلاید در PowerPoint دارای ۱۹ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است
شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.
لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت کامل التفسیر القرآنی للقرآن ۱۹ اسلاید در PowerPoint،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن پاورپوینت کامل التفسیر القرآنی للقرآن ۱۹ اسلاید در PowerPoint :
محتویات
۱ انگیزه
۲ روش تفسیر
۳ نسخه شناسى
۴ پانویس
۵ منابع مقاله
انگیزه
وى در مقدمهاى که بر تفسیر خود نوشته است از شیوه مرسوم در تفسیرنگارى با رویکردى خشک، اظهار دلتنگى مىکند و معتقد است پرداختن به مباحث اختلافى بین فرقهها و مذاهب فکرى اسلامى و مسائل فقهى کلیشهاى، مردم را از روى آوردن به قرآن کریم باز مىدارد و در عرصه زندگى مؤثر نمىافتد.بدینجهت روش خود را در این تفسیر بر این نهاده که غیر از کتاب الهى به چیزى توجه نکرده، با تدبر در آیات آن و دورى از اختلافهاى گوناگون بین مسلمین، هر آنچه از الفاظ و آیات قرآن فهمیده شود، بیان گردد.
روش تفسیر
روش کلى وى در ورود به تفسیر سورهها به این ترتیب است که در آغاز، نزول، شمار آیهها، تعداد کلمات و حروف، نامها، مکى و مدنى بودن آنها را بیان مىکند.چنانکه از نام تفسیر پیداست به تناسب آیات، عنایتى خاصى دارد و در صورت امکان به بیان آن مىپردازد. در تبیین معانى آیات، از آیات دیگر کمک مىگیرد و پیرو روشى که اتخاذ کرده از روایات صحابه و تابعین و اقوال مفسرین استفاده نمىکند و مکرر تأکید مىکند که به جاى رجوع به کتابها و آثار گذشتگان، آیات قرآن را مىخواند و آنچه را که خداوند متعال بر دل او افاضه مىکند، بیان مىدارد.
در شرح آیاتى که متضمن برخى مباحث هستىشناسى هستند اذغان مىدارد که قرآن کتاب علم نیست و رسالت آن بیان حقایق علمى نمىباشد.مسائل علمى مربوط به آیه را با تفسیر علمى معقول متناسب با هدف هدایتى آن و فهم آن را مطابق با مسلمات علمى بیان شده، مطرح مىنماید؛ مانند:ج۱۴، ص۶۸۲. گاهى در فهم تکواژگان و سیره و غزوات از احادیث بهره مىبرد. چندان به اعراب و مباحث ادبى و زبانى عنایت ندارد؛ چراکه معتقد است بلاغت و نظم قرآن کریم بسى بالاتر و برتر از آن است که بتوان آن را با معیارها و نظریات دانشمندان علم نحو محدود کرد. در عین حال در تفسیر آیات قرآن به أنوار التنزیل بیضاوى و مجمع البیان طبرسى و برخى دیگر از تفاسیر عنایت دارد و غالباً ً بدون ذکر منبع از آنها مطالبى نقل مىکند.
با توجه به مطالب ذکر شده مىتوان نتیجه گرفت که خطیب در تفسیر خود بیشتر به خرد آزاد خود اعتماد دارد تا روایات تفسیرى و اقوال مفسران سلف ایشان. وى با تدبر در آیات و تبیین عقلى و ایجاد نوعى ارتباط و توازن بین آنها، مطالب خود را استنباط و بیان مىدارد.برای نمونه در بحث بعثت حضرت آدم(ع) بعد از هبوط، و اینکه در آسمان بوده یا زمین، با چینش مقدماتى به زمینى بودن آن تمایل پیدا مىکند (گر چه بسیارى از مفسرین قرن بیستم آن را نپذیرفتهاند) و با تحلیل و تشریح عقلى به اثبات آن پرداخته اشکالات آن را جواب مىدهد.[۱]مفسر بر اساس روش اتخاذ شده، وارد قصص و روایات اسرائیلیه نشده، ذکرى از آنها به میان نمىآورد.
خطیب در آیات احکام، فقط به تفسیر مفهومى و بیان الفاظ آن و غالباً ً بدون ورود به نفس حکم و بیان شرعى
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
مهسا فایل |
سایت دانلود فایل 