پاورپوینت کامل الإنسان الکامل فی معرفه الأواخر و الأوائل (جیلی) ۱۲ اسلاید در PowerPoint


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
پاورپوینت
17870
3 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت کامل الإنسان الکامل فی معرفه الأواخر و الأوائل (جیلی) ۱۲ اسلاید در PowerPoint دارای ۱۲ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است

شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.

لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت کامل الإنسان الکامل فی معرفه الأواخر و الأوائل (جیلی) ۱۲ اسلاید در PowerPoint،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پاورپوینت کامل الإنسان الکامل فی معرفه الأواخر و الأوائل (جیلی) ۱۲ اسلاید در PowerPoint :

الـانسان الکامل فی معرفه الاواخر و الاوایل (جیلی)

پدیدآوران

عویضه، صلاح محمد (محقق)

جیلانی، عبدالکریم بن ابراهیم (نویسنده)

ناشر

دار الکتب العلمیه، منشورات محمد علی بیضون

مکان نشر

بیروت – لبنان

سال نشر

۱۴۱۸ ‌‎ق

چاپ

۱

موضوع

انسان (عرفان)

عرفان – متون قدیمی تا قرن ۱۴

زبان

عربی

تعداد جلد

۱

کد کنگره

‏BP‎‏ ‎‏۲۸۳‎‏/‎‏۳‎‏ ‎‏/‎‏ج‎‏۹‎‏الف‎‏۸‎‏

نورلایب

مشاهده

کتابخوان

مشاهده

الإنسان الکامل فی معرفه الأواخر و الأوائل، به زبان عربى، اثر عبدالکریم جیلى، درباره یکى از مسائل مهم و پرجاذبه عرفان نظرى؛ یعنى انسان کامل است.

ساختار

کتاب، شامل یک مقدمه و ۶۳ باب است.

گزارش محتوا

مؤلف، در باب اول، از ذات سخن گفته است که چکیده‌اى از مضامین کلام وى چنین است: «ذات، چیزى است که اسماء و صفات به آن نسبت داده مى‌شود؛ خواه معدوم باشد، مثل عنقاء و خواه موجود باشد که خود بر دو گونه است: یکى، موجود محض که همان ذات پاک خداست و دیگرى، موجود ملحق به عدم است که همان ذات مخلوقات مى‌باشد.

ذات خدا، همان نفس اوست که به واسطه آن موجود است، چون او قائم به خویش است. ذات خدا، غیب احدیتى است که با مفهوم هیچ عبارتى و معلوم هیچ اشارتى، قابل درک نیست، زیرا فهم هر چیزى به واسطه امورى است که با آن مناسبت و مطابقت یا منافات و ضدیت دارد؛ در حالى که در جهان هستى، هیچ امرى با ذات وى مناسبت و مطابقت و منافات و ضدیت ندارد…

وى، در باب آخر، هدف از آفرینش همه موجودات را عبادت خدا مى‌داند و نتیجه مى‌گیرد که در جهان هستى، هر چیزى با حال و مقال و فعال، بلکه با صفات و ذات خویش به عبادت خدا مشغول است؛ منتها عبادات، به جهت اختلاف مقتضیات اسماء و صفات الهى، با یک‌دیگر اختلاف پیدا مى‌کنند…

<

  راهنمای خرید:
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.