پاورپوینت کامل اعجاز القرآن و اسرار التنزیل الموسوم فتح الجلیل للعبد الذلیل ۱۳ اسلاید در PowerPoint
توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد
پاورپوینت کامل اعجاز القرآن و اسرار التنزیل الموسوم فتح الجلیل للعبد الذلیل ۱۳ اسلاید در PowerPoint دارای ۱۳ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است
شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.
لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت کامل اعجاز القرآن و اسرار التنزیل الموسوم فتح الجلیل للعبد الذلیل ۱۳ اسلاید در PowerPoint،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن پاورپوینت کامل اعجاز القرآن و اسرار التنزیل الموسوم فتح الجلیل للعبد الذلیل ۱۳ اسلاید در PowerPoint :
محتویات
۱ ساختار
۲ ویژگیها
۳ گزارش محتوا
۴ وضعیت کتاب
۵ وابستهها
ساختار
کتاب با مقدمه چاپ اول و دوم آغاز شده که اعجاز قرآن، سیر اجمالى تصانیف پیرامون قرآن، سابقه چاپ، نسبت این رساله در آن آمده سپس تفصیلى سیوطى و کتابش و مقارنهاى در نسخ، سپس متن «اعجاز القرآن» آمده که سیوطى آیه ۲۵۷ سوره بقره (قسمتى از آیت الکرسى) را از جهت علوم بلاغتى بررسى مىکند.
ویژگیها
به عقیده محقق «اعجاز القرآن» گامى مهم در بررسى و تطبیق قضایاى بلاغى قرآن بوسیله تفکر در آیات بوده و شامل اصطلاحات بلاغى علم معانى، بدیع و بیان است و مؤلفش به اختصار اشارات قرآنى علم اصول فقه، فقه، نحو و سلوک را نیز ذکر مىکنند.
علىرغم زحمت زیادى که سیوطى در جمعآورى این مطالب کشیده، خلط بین علوم بلاغى صورت گرفته، شایسته بود انواع اصطلاحات بدیع و سپس معانى و بیان را بررسى کنند. سیر مطالبشان موهِم این است که او علم معانى را از علوم بلاغى نمىداند. بعلاوه تعداد مصطلحات مورد بررسى که بالغ بر۱۲۰ مورد است با کلام او در ابتداى رسالهاش نمىسازد.سیوطى انگیزهاش را استفاه محققین در اسرار نزول دانستهاند و کمتر به توضیح اصطلاحات پرداختهاند.
گزارش محتوا
به نظر ایشان در فقره «آمنوا» و «کفروا» «نور» و «ظلمات» جمع بین ضدین صورت گرفته و بین «الله و طاغوت» ولى و اولیاء، آمنوا و کفروا، من و إلى» مقابله است و معتقدند هشت مجاز در «یخرجهم، یخرجونهم، اصحاب النار، ظلمات و نور» وجود دارد و در مفرد آمدن نور و جمع بودن ظلمات، إفراد ولى المؤمنین و اولیاء، تفنّن و در سه مورد تقدیم و تأخیر است و جمله یخرجهم و یخرجونهم تفسیر ولایت هستند که البته اساتید معانى آنرا استیناف بیانى مىگویند.
مؤلف پس از ذکر موارد دیگرى، قلب در لفظ طاغوت را به نقل از زمخشرى بیان کرده امّا خود در «البیان فی غریب اعراف القرآن» اعتراضى بر این مطلب دارد.
در «الله ولىّ الذین…» معتقد به حصر است یعنى هیچ ولىاى برای مؤمنین غیر خداوند وجود ندارد و در «اولئک» خطاب را عام و احتمال هم مىدهد که التفات باشد و مراد، نبى اکرم(ص) بوده از باب إضمار آنچه در ذهن است مث
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
مهسا فایل |
سایت دانلود فایل 