پاورپوینت کامل مراحل انس با قرآن ۲۴ اسلاید در PowerPoint
توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد
پاورپوینت کامل مراحل انس با قرآن ۲۴ اسلاید در PowerPoint دارای ۲۴ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است
شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.
لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت کامل مراحل انس با قرآن ۲۴ اسلاید در PowerPoint،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن پاورپوینت کامل مراحل انس با قرآن ۲۴ اسلاید در PowerPoint :
محتویات
۱ ساختار
۲ گزارش محتوا
۳ وضعیت کتاب
۴ پانویس
۵ منابع مقاله
۶ وابستهها
ساختار
کتاب مشتمل بر یک سری مباحث مقدماتی و متن اثر در سه بخش است که در ضمن فصول و عناوینی مطرح شده است. نویسنده با استناد با آیات و روایات و منابع شیعی به شیوهای علمی به بررسی موضوع کتاب پرداخته است.
گزارش محتوا
در ابتدای کتاب نویسنده لازم دیده است که یک سری مباحث را با عنوان مقدمات مطرح کند. وی پیش از همه اهمیت انس با قرآن را اینگونه توضیح میدهد: «انس با قرآن، یکى از برنامههاى با اهمیت در فرهنگ و جامعه اسلامى است و جزء جدایىناپذیر دین و ایمان است زیرا پذیرفته نیست کسى ادعاى پیروى از قرآن داشته باشد، آن را کتاب خود بداند، اما انسى با آن نداشته باشد، و از آن بهره نگیرد، نه بخواند، نه بدان عمل کند، و چهبسا شناختى نیز از آن نداشته باشد»[۱]
وی بهترین معرفی را از زبان خود قرآن دانسته و با اشاره به آیات متعددی که قرآن را نور، درمان، رشد، برهان و… دانسته است چنین نتیجه میگیرد که انس با قرآن در حقیقت انس با نور، حق، حقیقت، هدایت، حکمت، آسایش روان، راحتى جان و سعادت آفرین دو جهان است، و بدین خاطر است که حضرت امام زینالعابدین(ع) فرمود: «اگر همه اهل مشرق و مغرب از بین بروند [و تنها بمانم] وحشتى نخواهم داشت، چون همراهى با قرآن را دارم»[۲]
در روایات نیز بر انس با قرآن تأکید شده است بهگونهای که به تعبیراتى چون: «اهل القرآن»، «صاحب القرآن»، «حَمَله القرآن» و «اهل الله» بر مىخوریم که در حقیقت تعبیر دیگرى از انیسان و مأنوسان با قرآن است[۳]
مراتب بهرهمندی از قرآن متفاوت است بهگونهای که بهره عموم مردم از قرآن تنها در عبارت قرآن است، مثل همراه داشتن، خواندن و شنیدن؛ اما خواص با ارتباط ویژه خود مىتوانند از پوسته عبارت گذشته و به رموز و اشارتها دست یابند. اولیا با برداشتن گامى فراتر، به لطایف و ریزهکارىها که از دید دیگران پنهان است مىرسند، اما حقائق قرآن، که شاید منظور مقام عنداللهى (لَدَیْنا لَعَلىٌ عَظِیمٌ) آن است، جز براى انبیاء و ائمه(ع) مقدور نیست[۴]
از اینجای مباحث کتاب، نویسنده وارد مباحث اصلی کتاب شده و انس با قرآن داراى دو نظام عرضى و طولى میداند:
در نظام طولى، انس با قرآن در طى مراحلى از همراهى فیزیکى انیس، با قرآن شروع، و به همراهى قرآن با مأنوس خود منتهى مىشود، و این در گرو نظام مرحلهبندى شده و همراهى با قرآن است.
در نظام عرضى، انس با قرآن همزمان حاصل، و بر جوارح و جوانح انسان عارض مىشود، بدین معنی هر یک از نمودهاى انس، به یکى از اعضاء و جوارح اختصاص مىیابد، و هر عضو ظاهرى و باطنى، سهم و نصیب خود را از انس با قرآن دریافت مىدارد[۵]
با توجه به اهمیت و فراوانى بحث نظام طولى، در بخش اول کتاب به تشریح این نظام پرداخته شده و در بخش دوم نظام عرضی انس با قرآن مطرح شده است. انس با نگار، الفاظ و معانی قرآن و نیز انس عملی با قرآن و انس قرآن با انیس خود موضوعات مطرح شده در بخش اول است. اولین منزلگاه انس با قرآن، حتى براى کسانى که قادر به خواندن و شنیدن نیستند این است که، دست کم بهجای نگهدارى ابزار و وسایل لغو و لهو که باعث دورى فرشتگان از خانه مىشود، قرآن نگه دارد تا موجب طرد شیاطین شود، امام صادق(ع) مىفرماید: «من در شگفتم که چرا در منزل قرآن نباشد تا خداوند به برکت وجود آن شیطانها را دور کند»[۶]
مقصود از انس عملى با قرآن این است که انسان قرآن دوست که در مسیر انس با قرآن قرار دارد، از مرحله ظاهر و نگار قرآن گذشته، از وجود کتبى و لفظى قرآن عبور کرده، و افزون بر آنکه مقاصد قرآن را در خانه
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
مهسا فایل |
سایت دانلود فایل 