پاورپوینت کامل مراجعات فی عصمه الأنبیاء من منظور قرآنی ۱۸ اسلاید در PowerPoint


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
پاورپوینت
17870
2 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت کامل مراجعات فی عصمه الأنبیاء من منظور قرآنی ۱۸ اسلاید در PowerPoint دارای ۱۸ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است

شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.

لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت کامل مراجعات فی عصمه الأنبیاء من منظور قرآنی ۱۸ اسلاید در PowerPoint،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پاورپوینت کامل مراجعات فی عصمه الأنبیاء من منظور قرآنی ۱۸ اسلاید در PowerPoint :

محتویات

۱ ساختار
۲ گزارش محتوا
۳ پانویس
۴ منابع مقاله
۵ وابسته‌ها

ساختار

این کتاب، از یک مقدمه و ۵ رساله و ملحقات (نقد شفاهى و کتبى و پاسخ آن) تشکیل شده است.

گزارش محتوا

موضوع اصلى کتاب، بحث عصمت پیامبران الهى و چگونگى نظر قرآن کریم به معصومیت حضرت آدم و یونس و یوسف و موسى و… است و اینکه آیا نظر علامه فضل‌الله در این مورد صحیح است یا نه. به نظر استاد عبدالسلام زین‌العابدین، اکثر قریب به اتفاق اشکالات و انتقادهاى مطرح‌شده نسبت به علامه فضل‌الله، ناوارد و ناشى از عجله و سوء تفاهم است. او در مقدمه بر این نکته تأکید کرده است که نفرت یا عشق، مانع از واقع‌بینى مى‌شود و به‌عنوان مثال یکى از کسانى که گرفتار عشق شده، استاد سید جعفر مرتضى عاملى است که در سال ۱۴۰۰ق و سال‌ها قبل از نگارش کتاب انتقادى «خلفیات کتاب مأساه الزهراء(س)»، خوانندگانش را در کتاب «الصحیح من سیره النبی الأعظم(ص)» دعوت کرده که کتاب «الإسلام و منطق القوه»، نوشته علامه سید محمدحسین فضل‌الله را مطالعه کنند؛ درحالى‌که خودش تصریح کرده که آن کتاب را نخوانده است، ولى گفته که اطمینان دارد که کتاب مفیدى است و حقّ مطلب را ادا مى‌کند![۱]

جالب است که نویسنده منتقد در اینجا انصاف داده و خودشکنى کرده و نوشته است که من هرچند سخت کوشیدم که خودم را از این آفت در امان بدارم، ولى گاهى موفق نبودم و تحت تأثیر احساسات قرار گرفتم و متوجه کلام آشکار علامه طباطبایى درباره داستان «داوود(ع) و آن دو نفرى که با هم نزاع داشتند» نشدم و نقل به معناى ناروایى که استاد جعفر مرتضى در کتاب «خلفیات کتاب مأساه الزهراء(س)» انجام داده در پیدایش این اشتباه تأثیر داشت. او افزوده است که البته در این چاپ (چاپ چهارم) آن اشتباه را تصحیح کرده‌ام[۲]

نویسنده منتقد بعد از انتشار کتاب استاد سید جعفر مرتضى تحت عنوان «خلفیات کتاب مأساه الزهراء(س)» طى نامه‌اى براى او انتقاداتى را مطرح کرده و چون استقبال کتبى او را از انتقاد دریافته، نامه‌هاى دوم و سوم و چهارم و پنجم را نیز نگاشته است، ولى متأسفانه استاد انتقادها را بى‌پاسخ نهاده و سرانجام نویسنده بعد از ماه‌ها انتظار و با اصرار برخى از استادان حوزه علمیه قم اقدام به انتشار این کتاب و مجموعه آن انتقادات کرده است[۳]

نویسنده منتقد در این کتاب بر سه نکته اساسى تأکید کرده است:

آنچه علامه سید محمدحسین فضل‌الله گفته، مطلب جدیدى در عالَم تفسیر نیست، بلکه اجماعى بین مفسران شیعى است و حتى بسیارى از آنچه استاد سید جعفر مرتضى مى‌گوید، برداشت‌هایى شخصى و خارج از معانى لغات و روایات و اجماع مفسرین است.
استاد سید جعفر مرتضى برخلاف روش علمى‌اش در تألیف ک

  راهنمای خرید:
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.