پاورپوینت کامل اسرار آل محمد علیهمالسلام؛ ترجمه کتاب سلیم بن قیس هلالى ۳۹ اسلاید در PowerPoint
توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد
پاورپوینت کامل اسرار آل محمد علیهمالسلام؛ ترجمه کتاب سلیم بن قیس هلالى ۳۹ اسلاید در PowerPoint دارای ۳۹ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است
شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.
لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت کامل اسرار آل محمد علیهمالسلام؛ ترجمه کتاب سلیم بن قیس هلالى ۳۹ اسلاید در PowerPoint،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن پاورپوینت کامل اسرار آل محمد علیهمالسلام؛ ترجمه کتاب سلیم بن قیس هلالى ۳۹ اسلاید در PowerPoint :
محتویات
۱ ساختار
۲ گزارش محتوا
۳ منابع مقاله
۴ وابستهها
ساختار
شامل یک مقدمه است که دربردارنده دو قسمت مىباشد که در قسمت اول به معرفى خلاصهاى از زندگى سلیم و تاریخچه کتاب وى مىپردازد و در قسمت دوم به بررسى و تحقیق درباره کتاب سلیم اشاره مىدارد. اصل کتاب در سه بخش گزارش شده است.
بخش اوّل متن کتاب سلیم، احادیثى که انواع چهارگانه نسخههاى کتاب سلیم (الف و ب و ج و د) در آن مشترکند، از شمار ۱ تا ۴۸ ذکر مىشود.
بخش دوّم، تتمه متن کتاب سلیم در نوع «ج» از نسخههاى کتاب – که کاملتر است – احادیثى آمده که در «الف» و «ب» و «د» وجود ندارد، به جز حدیث ۵۸ که در نوع «ب» نیز هست. این ۲۲ حدیث در این فصل از شماره ۴۹ تا ۷۰ ذکر مىگردد.
در بخش سوّم، مستدرکات کتاب سلیم ۲۳ حدیث ذکر مىشود که در کتب حدیث از سلیم بن قیس نقل شده و در نسخههاى موجود کتاب سلیم وجود ندارد. این احادیث جزیى از کتاب او به حساب مىآید، زیرا آنچه از سلیم نقل شده از کتاب او بوده است.
ذکر این احادیث به عنوان تکمیل کتاب سلیم و عرضه نسخه کاملى از آن است که شامل همه روایات منقول از سلیم خواهد بود.
گزارش محتوا
مطالبى که در این کتاب مىخوانیم؛ شامل موارد زیر مىباشد:
فتنههاى ۲۴ ساعت آخر عمر پیامبر(ص).
پایههاى انحرافى که در سقیفه – پایه ضلالت و تحریف – بنیانگذارى شد.
آنچه در ۷۵ روز اوّل پس رحلت پیامبر(ص) رخ داد و به شهادت سیده نساء العالمین و فرزندش محسن علیهماالسّلام انجامید.
تاریخ ۲۵ ساله غصب خلافت.
امتحانهاى پنج ساله امت در حکومت امیرالمؤمنین(ع).
اقدامات خصمانه معاویه طى ۱۵ سال حکومت ظالمانه او.
کتابى که گویاى وصایاى پیامبر اکرم(ص) درباره اهلبیت(ع) است، و از برخوردهاى پیامبر(ص) با منافقین و مقابله آنان با حضرتش گزارش مىدهد.
این کتاب بیانگر ظلمى است که بر امامان شیعه رفته، و نشانگر آن است که مذهب الهى شیعه چه قربانیانى در راه حفظ مفاهیم اصیل اسلام داده، و چه شهدا و مظلومین والامقامى در راه مقابله با بدعتها و تحریفها تقدیم کرده است.
متن حاضر؛ شامل ۹۳ حدیث است که ۴۸ حدیث آن در نوع «ج» موجود است، و ۲۳ حدیث آن به عنوان مستدرکات کتاب سلیم ذکر مىشود.
در ابتداى هر حدیث خلاصهاى از عناوین آن ذکر مىشود تا مطالعهکننده قبل از شروع از محتواى آن آگاه باشد.
در پایان هر حدیث مدارک آن ذکر خواهد شد که شامل موارد نقل آن از کتاب سلیم در کتب حدیث و نیز نقل آن با سند متصل به سلیم و به روایت از غیر سلیم خواهد بود.
محقق و مترجم این کتاب از یک مؤلف معمولى و غیر معصوم، و حداکثر صحابى ائمه(ع)، محقّقى استثنایى مىسازد که در همان سنین نوجوانى؛ یعنى حدود چهارده سالگى، تفکّرى موشکافانه و بسیار ژرف دارد و همانند طبیبى حاذق، برای آینده جهان تشیّع، نسخهاى شفا بخش مىپیچد.
مترجم، در معرّفى کتاب و مؤلفش، آن اندازه غلوّ مىکند که هالهاى از قداست، اطراف سُلیم و کتابش را فرا مىگیرد و انسان را دچار شگفتى مىسازد که چگونه چنین اثر جاودانه و بىنظیرى، تا کنون برای عامّه مردم، معرّفى نشده، و قرنها است که فارسی زبانهاى مسلمان، از آن، بىبهره ماندهاند؟! و چرا به تصریح مترجم، «از اوّلین چاپ متن عربى کتاب، بیش از پنجاه سال نمىگذرد» و «ترجمه فارسی آن [سهم] پانزده سال قبل، برای اوّلین بار، چاپ شده است»؟! آیا بهتر نبود کتابى که با کمال تأسّف، مترجم برای تأیید صد در صد آن، ناخواسته مرحوم کلینى و کتاب شریف کافى را مورد بىمهرى قرار مىدهد، زودتر از اینها انتشار مىیافت و شیعیان، قرنها از آن، بىبهره نمىماندند؟! و اگر مطالب این کتاب، در ضمن کتابهاى حدیثى مهم دیگر موجود است، پس چه حاجت به این همه افراط و زیادهروى در تأیید تک تک احادیث و تمامى محتویات کتاب مذکور؟
جاى بسى خوشوقتى است که مترجم محترم نیز در این جهت، با نگارنده هم عقیده است و به صراحت مىنویسد:
در این بحث، مناظره و مجادله شخصى مطرح نیست و غرض اصلى، یک تحقیق علمى است.
ایشان در این زمینه تا آن جا پیش مىروند که به نقل از بحارالأنوار مرحوم مجلسى، این حدیث را از امیرمؤمنان، على(ع) نقل مىکنند که حضرت فرمود:
دین خدا با اشخاص شناخته نمىشود؛ بلکه با دلیل حق شناخته مىشود. پس حق را بشناس تا اهل آن را بشناسى.
اوّلین نکتهاى که با مطالعه اجمالى مقدمه کتاب، در ذهن هر خوانندهاى نقش مىبندد، جنبه فوق قدسىِ سُلیم و کتاب اوست.
در زمانى که تحقیق و نگارش، به هیچ وجه همانند امروز در بین مردم مرسوم نبود، بیان مطالبى در شأن سلیم که از ویژگىهاى قرن پانزدهم است، ابداً با واقعیتْ سازگار نیست.
بىتردید، بر شمردن تمامى ویژگىهاى یک محقّق توانمند برای سلیم و شاگردش اَبان که در قرن آغازین هجرى میزیستهاند و در آن دوران، تنها همّت راویان – اگر بسیار فاضل و برجسته هم بودند – در نقل یا جمع چند حدیثْ خلاصه مىشد، آیا مىتواند با واقعیتْ منطبق باشد؟ یا این مقدمات، برای یک نتیجهگیرىِ نه چندان منطقى لازم است؟ که متأسفانه چنین است و برمبناى این مقدمات، چنین نتیجه گرفته مىشود که تمام مطالب این کتاب، صد در صد صحیح و به دور از هر گونه جعل و تحریف است «و در این کتاب، مطلب خاصّى که دلالت بر جعل و تحریف کند، وجود ندارد… و هیچ دلیلى بر جعل، در این کتاب نمىتوان پیدا کرد… و ادّعاى جعل و تحریف، فقط برای ایجاد شک و تردید در عظمت کتاب سلیم، مطرح شده است» و خلاصه این که «مطالعه اوّل تا آخر کتاب سلیم، برای حکمِ به صحّت آن [دادن]، کافى است».
چگونه است که هم سُلیم و هم اَبان، دقیقاً زمان مرگ خود را پیش بینى مىکنند و پیش از مرگ، طىّ تشریفاتى ویژه، و البته نه چندان گسترده، کتاب را به دیگرى تحویل مىدهند. اگر این مطلب درباره سلیم درست باشد – که در دوره خفقان زندگى مىکرد و امکان انتشار مطالب کتابش نبود -، درباره اَبان، قطعاً بى مورد است؛ زیرا
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
مهسا فایل |
سایت دانلود فایل 