پاورپوینت کامل تشیع مولود طبیعی اسلام ۲۰ اسلاید در PowerPoint


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
پاورپوینت
17870
4 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت کامل تشیع مولود طبیعی اسلام ۲۰ اسلاید در PowerPoint دارای ۲۰ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است

شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.

لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت کامل تشیع مولود طبیعی اسلام ۲۰ اسلاید در PowerPoint،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پاورپوینت کامل تشیع مولود طبیعی اسلام ۲۰ اسلاید در PowerPoint :

محتویات

۱ ساختار
۲ گزارش محتوا
۳ وضعیت کتاب
۴ پانویس
۵ منابع مقاله

ساختار

کتاب با دو مقدمه از مترجم و نویسنده آغاز و مطالب در دو بخش، تنظیم شده است.

هدف عمده کتاب اثبات حقانیت تشیع و جدا نبودن مذهب شیعه از اسلام است. نویسنده شرح مى‌دهد که تشیع از زمان نزول وحى به پیامبر(ص) به وجود آمده است و بعد از وفات پیامبر(ص) این مذهب رسمیت یافت، بدین صورت که عده‌اى از مهاجران و انصار بر علیه بدعت گزاران شوریدند و دین واقعى را حفظ نمودند و خود را از اکثریت جدا نمودند.[۱]

در بخش آخر کتاب، به نقدى از دکتر على شریعتى در مورد کتاب مزبور بر مى‌خوریم که به خوبى، مسائل کتاب را تجزیه و تحلیل قرار داده است.

گزارش محتوا

در مقدمه مترجم، به اهمیت کتاب و انگیزه ترجمه آن، اشاره شده است.[۲]

در مقدمه مؤلف، به توضیح موضوع کتاب پرداخته شده است. نویسنده در این کتاب، در مقام پاسخ دادن به دو پرسش درباره تشیع است: ۱- تشیع چگونه ظهور یافت؟ ۲- شیعه چرا به وجود آمد؟.[۳]

در پاسخ به سؤال اول، ضمن اشاره اجمالى به اینکه تشیع مولود طبیعى اسلام است، مى‌فرماید قطع نظر از وحى و آنچه خداوند فرموده است، درباره تعیین جانشین، در برابر پیامبر(ص) سه راه وجود داشت: ۱- پیامبر(ص) امت را به حال خود رها کند تا هر کارى خواستند انجام دهند؛ ۲- پیامبر(ص) امت را به شورا واگذارد و به عبارت دیگر خود مردم موظف باشند با شور و مشورت در کارها تصمیم بگیرند؛ ۳- خود پیامبر(ص) کسى را تعیین نماید. ایشان در نهایت با باطل نمودن فرض‌هاى اول و دوم، فرض سوم را تثبیت کرده و بطلان فرض‌هاى اول و دوم را با توجه به واقعیت‌هاى تاریخى نشان داده است.[۴]

نویسنده در بحث دوم (چرا شیعه به وجود آمد؟) مى‌گوید هنگامى که حیات امت اسلامى را در زمان پیامبر(ص) بررسى مى‌کنیم، مى‌یابیم که از همان سال‌هاى نخست ظهور اسلام، دو گروه با دو هدف متفاوت با هم و در کنار هم مى‌زیستند: یک گروه تعبدبه دین را ملاک قرار داده و نص‌گرا بودند و سخنان پیامبر(ص) براى آنان ملاک تصمیم‌گیرى بود؛ یک گروه نیز تعبدبه دین و نصوص را فقط در مسائل عبادى و غیبى معتبر مى‌دانستند و در موارد دیگر اجتهاد و مصحلت را بر نص مقدم مى‌داشتند. اختلاف روش و هدف این دو گروه بعد از رحلت پیامبر(ص)، بلافاصله دو دسته متضاد را با برداشت‌ها و ایده‌هاى متفاوت به وجود آورد.[۵]

یکى از عوامل انتشار و توسعه دیدگاه دوم، آن است که این دیدگاه به‌طور طبیعى با میل و هواى نفس انسان سازگار است؛ زیرا انسان بر اساس مصلحتى که درک مى‌کند و شرایط و مقتضیاتى که مى‌سنجد، طبعاً مایل است در امور تصرف کند. برخى از صحابه، از آن جمله عمر بن الخطاب، طرف‌دار این دیدگاه بودند. در تاریخ مى‌بینیم که عمر در زمان پیامبر(ص) به صلح حدیبیه معترض بود و بعد پیامبر(ص) «حى على خیر العمل» را از اذان برداشت و متعه را باطل کرد و مانند اینها. این دیگاه در ادامه به آنجا منتهى شد که بر جنایات معاویه، یزید، عمرو عاص، ابوبکر، بسر بن ارطاه، مغیره بن ولید، خالد بن ولید و… با عن

  راهنمای خرید:
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.