پاورپوینت کامل تشیع در اندلس ۱۸ اسلاید در PowerPoint
توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد
پاورپوینت کامل تشیع در اندلس ۱۸ اسلاید در PowerPoint دارای ۱۸ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است
شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.
لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت کامل تشیع در اندلس ۱۸ اسلاید در PowerPoint،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن پاورپوینت کامل تشیع در اندلس ۱۸ اسلاید در PowerPoint :
محتویات
۱ ساختار
۲ گزارش محتوا
۳ وضعیت کتاب
۴ پانویس
۵ منابع مقاله
۶ وابستهها
ساختار
این کتاب از مقدمه مترجم و دو مقاله به ترتیب ذیل تشکیل شده است: ۱- تشیع اندلس از آغاز فتح آن تا پایان دولت اموى؛ ۲- تشیع در اندلس.
گزارش محتوا
درباره روش و محتواى این اثر چند نکته گفتنى است:
در صفحه عنوان کتاب نام نویسنده مقاله اول «محمود على مکى» ذکر شده ولى در صفحه شناسنامه «محمود محمد مکى» آمده که نام اول صحیح است.
مترجم در مقدمهاش با تأکید بر اینکه مقاله اول، تا آنجا که مىدانیم نخستین مقالهاى است که دراینباره نوشته شده و در نوشتههاى بعدى، همه به این مقاله ارجاع دادهاند؛ افزوده است: نویسنده مقاله اول با آنکه کوشیده تا موضع علمى و بىطرفانهاى داشته باشد، ولى در مواردى گرفتار لغزش و تعصّب شده است. نکته دوم عدم دقت وى در ضبط درست برخى از وقایع تاریخى است. با این حال، تلاش وى در نقل اخبارى پراکنده در زمینه تاریخ تشیع در آن ناحیه قابل توجه بوده و به لحاظ انضباط داخلى، بحثى مفید و قابل استفاده است. نکته دیگرى که باید یادآورى کرد اینکه مؤلف در آغاز معانى تشیع را روشن نکرده و علىرغم آنکه در لابلاى کتاب اشاراتى به فرقههاى شیعى دارد، اما یک روحى کلى براى تشیع فرض کرده و بر مبناى آن از تاریخ تشیع سخن گفته است. آگاهىهاى مؤلف از تشیع امامى، تنها به کتاب ضحى الإسلام احمد امین خلاصه شده و کمترین ارجاعى به منابع دیگر سنى- چه رسد به شیعه- در این مقاله دیده نمىشود. نویسنده یادآور شده است که هر چند مقاله دوم، نقیصه مقاله اول را جبران کرده و اصطلاحات گوناگون تشیع را از هم تفکیک و تعریف کرده است ولى مهمترین مشکل نویسنده مقاله دوم نیز آن است که بیش از حد بر مسائل اجتماعى و تأثیر آنها در پیدایش ادب شیعى یا به قول وى ادب گریه بر اهلبیت(ع) تأکید کرده است. هر دو مقاله تحلیلهاى نادرست از این دست دارد اما به لحاظ آنکه در فارسى اثرى در این زمینه نبود، عجالتاً این دو مقاله مىتواند به معلومات دوستداران تاریخ تشیع بیفزاید.[۲]
نویسنده در مورد شخصى گمنام که در شرق اندلس ادعاى نبوت کرده بود نوشته است که وى به تأویل قرآن بر غیر مسیر طبیعىاش پرداخت و از جمله دستوراتش یکى آن بود که نمىبایست موى را کوتاه کرده و ناخن را چید. این مدعى نبوّت دستگیر شده و به زندقه متهم شد. وى را دعوت به توبه کردند و چون نپذیرفت به دار آویختهاند. گرایش وى به تأویل قرآن، نشان مىدهد که وى تا اندازهاى تحت تأثیر تبلیغات باطنى بوده که اندکى قبل از تکوین دولت فاطمى مطرح شده است. اسین بلاثیوس به مشابهت میان آموزههاى وى در نهى از کوتاه کردن مو و ناخن با تعالیم فیثاغورثى اشاره کرده است. اسماعیلیان نیز به شدت تحت تأثیر آموزههاى فیثاغورثىها بودهاند. قتل این مدعى نبوت، پایا
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
مهسا فایل |
سایت دانلود فایل 