پاورپوینت کامل مجموعه آثار قلمى ثقهالاسلام شهید تبریزى ۱۵ اسلاید در PowerPoint


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
پاورپوینت
17870
3 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت کامل مجموعه آثار قلمى ثقهالاسلام شهید تبریزى ۱۵ اسلاید در PowerPoint دارای ۱۵ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است

شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.

لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت کامل مجموعه آثار قلمى ثقهالاسلام شهید تبریزى ۱۵ اسلاید در PowerPoint،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پاورپوینت کامل مجموعه آثار قلمى ثقهالاسلام شهید تبریزى ۱۵ اسلاید در PowerPoint :

محتویات

۱ ساختار
۲ گزارش محتوا
۳ وضعیت کتاب
۴ پانویس
۵ منابع مقاله

ساختار

با سرآغازى از انجمن آثار ملى[۱] و سپس سخنى چند با خوانندگان کتاب توسط نصرت‌الله‌ فتحى، مؤلف کتاب آغاز مى‌گردد.[۲] پس از نگاهى گذرا به سرگذشت صدر الشهداء ثقهالاسلام[۳]، به مجمل حوادث یومیه مشروطه مى‌پردازد.[۴]

گزارش محتوا

در قسمت ابتدایى نگاهی گذرا به سرگذشت صدرالشهدا ثقهالاسلام داشته است.[۵]

نصرت‌اللّه فتحى در کتاب حاضر شمار نامه‌هاى به جا مانده از ثقهالاسلام را که بین ۱۳۱۹ ق. تا ۱۳۲۹ ق. نوشته است، پانصد عنوان تخمین مى‌زدند. این نامه‌ها که درباره مسائلى بسیار مهمّ است، براى برخى از چهره‌هاى برجسته سیاسى چون میرزا فضعلى آقا، میرزا صادق خان مستشار الدّوله، حاج میرزا آقا فرشى نوشته شده است.[۶] از این نامه‌ها ۱۲۸ نامه به مستشارالدّوله است. او در این نامه‌ها به ابراز نظر درباره پاره‌اى از رویدادهاى تهران در آن دوران و مسائل سیاسى و جریان‌هاى کلّى در کشور پرداخته است. باید دانست که هر اندازه مشروطیّت نوپاى ایران بیشتر دچار بحران مى‌شد و مونع و مشکلاتش فزونى مى‌گرفت از دخالت و مشارکت ثقهالاسلام در امور عمومى کاسته مى‌شد. از نامه‌هاى پس از سال ۱۳۲۷ق.او یکسره آشکار و پیداست که دیگر آن شور و امید و دلبستگى پیشین به مشروطیّت وجود ندارد.[۷] ثقهالاسلام در این نامه‌ها «مشروطه‌خواه» را از «مشروطه‌چى» جدا مى‌کند، زیرا «مشروطه‌خواه» را صاحب «عقیده و مسلک» مى‌شناسد و مشروطه‌چى را «شغل ساز و دکاندار» مى‌داند و بر این باور است که کردار گروه دوم جاهلانه و دور از اعتدال و منطق انقلاب است.

با این حال گونه‌اى «تقیه و محافظه‌کارى» در پاره‌اى از نامه‌هاى او دیده مى‌شود.براى نمونه در یکى از نامه‌هاى خود که آن را در ۲۸ ربیع‌الاوّل ۱۳۲۶ق. نوشته مى‌آورد:

«…من که شما مى‌دانید و کرارا نوشته‌ام که مدت‌ها است که دور از مشغله هستم و به مجالس نمى‌روم و در محافل حاضر نمى‌شوم و کارى با کار مردم ندارم، گوشه اختفا و انزوا را اختیار کرده‌ام».

این نیز از آینده‌نگرى و مصلحت‌اندیشى او حکایت مى‌کند که نمى‌خواهد در میان طوفان غرق شود و به هدر رود، بلکه مى‌خواهد تا مى‌تواند نیروى روحى و جسمى خود را نگهدارد که به هنگام تنگنا به سود مردمان به کار اندازد.

یکى از مهم‌ترین

  راهنمای خرید:
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.