پاورپوینت کامل کلیات فی علم الرجال ۱۲ اسلاید در PowerPoint


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
پاورپوینت
17870
3 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت کامل کلیات فی علم الرجال ۱۲ اسلاید در PowerPoint دارای ۱۲ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است

شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.

لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت کامل کلیات فی علم الرجال ۱۲ اسلاید در PowerPoint،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پاورپوینت کامل کلیات فی علم الرجال ۱۲ اسلاید در PowerPoint :

محتویات

۱ ساختار
۲ گزارش محتوا
۳ وضعیت کتاب
۴ پانویس
۵ منابع مقاله

ساختار

کتاب حاضر از مقدمه نویسنده و متن اصلى (مشتمل بر هشت فصل: ۱- مبادى تصورى علم رجال، ۲- نیاز به علم رجال و ادله موافقان و مخالفان، ۳- منابع اصلى علم رجال، ۴- مصادر ثانوى علم رجال، ۵- توثیقات خاصّ، ۶- توثیقات عامّ، ۷- پژوهشى درباره کتب اربعه و ۸- فرقه‌هاى شیعه که در کتاب‌ها آمده) و یک خاتمه (در ضمن ۱۴ فایده رجالى) تشکیل شده است.

نویسنده از تعداد قابل توجهى از منابع مهم و آثار علمى اندیشمندان اسلامى به زبان عربى براى تولید اثر حاضر بهره برده است. شیوه نویسنده در این اثر، آموزشى، تحلیلى و انتقادى است.

گزارش محتوا

درباره محتواى این اثر به دو نکته اشاره مى‌شود:

۱. نویسنده در مورد ارزش علمى کتاب ضعفاى ابن غضائرى چند نظریه را طرح و نقد کرده و در پایان افزوده است که ممکن است کسى بگوید تضعیفات ابن غضائرى اعتبارى ندارد؛ زیرا او «جَرّاح» بود یعنى نقد و تضعیفش نسبت به راویان فراوان بود و کمتر تعدیل و تصدیق مى‌کرد و رفتار این‌گونه انسانى برخلاف عادت عقلاء است و چون او انسانى متعارف نیست قولش حجت نیست. نویسنده این قول را با بیان استدلالى نقد کرده و نپذیرفته و سرانجام افزوده است که حقّ در نپذیرفتن تضعیفات ابن غضائرى این است که توثیقات و تضعیفاتش مستند به حسّ و شهود و شنیدن از مشایخ و ثقات نبود بلکه بر اساس حدس و استنباط و قرائت متون و روایات نظر مى‌داد و این‌گونه شهادت در مورد راوى نه در توثیق حجت است و نه در مورد تضعیف. بله، کلامش در غیر این موارد حجت است؛ مثل اینکه راوى را کوفى یا

  راهنمای خرید:
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.