پاورپوینت کامل دلیل المرشدین إلی الحق الیقین ۲۷ اسلاید در PowerPoint


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
پاورپوینت
17870
3 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت کامل دلیل المرشدین إلی الحق الیقین ۲۷ اسلاید در PowerPoint دارای ۲۷ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است

شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.

لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت کامل دلیل المرشدین إلی الحق الیقین ۲۷ اسلاید در PowerPoint،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پاورپوینت کامل دلیل المرشدین إلی الحق الیقین ۲۷ اسلاید در PowerPoint :

محتویات

۱ انگیزه نگارش
۲ ساختار
۳ گزارش محتوا
۴ وضعیت کتاب
۵ پانویس
۶ منابع مقاله
۷ وابسته‌ها

انگیزه نگارش

کتاب به انگیزه روشن ساختن حق و کنار زدن نقاب از چهره حقیقت و به‌منظور ایجاد وحدت میان شیعه و فرقه‌های دیگر اسلامی، نوشته شده است.[۲]

ساختار

کتاب با دو مقدمه از معاون آموزش و پژوهش بعثه مقام معظم رهبری و نویسنده آغاز شده است. نویسنده با بهره گرفتن از منابع روایی و تاریخی، خصوصاً منابع اهل سنت، در ضمن ده فصل، ابتدا به مفهوم شیعه و پیدایش آن می‌پردازد و با طرح اسطوره عبدالله بن سبا در پیدایش شیعه، آن را مردود دانسته است. مؤلف، سپس به اصول اعتقادی شیعه در ارتباط با توحید، صفات حق، نبوت و معاد پرداخته و با طرح شبهات مخالفان در ارتباط با توسل و زیارت قبور، نه‌تنها آن‌ها را مخالف توحید ندانسته، بلکه آن را در راستای توحید دانسته است.[۳]

نویسنده همچنین به دیدگاه امامیه در رابطه با مصونیت قرآن از تحریف و امامت پیشوایان معصوم(ع) و مهدویت پرداخته است. وی شبهات مخالفان در احکام و اعتقادات، ازجمله بداء، رجعت، عدالت صحابه، ازدواج موقت، کیفیت وضو، بسم‌الله در نماز، سجده بر مهر و گفتن آمین در نماز را پاسخ داده است.[۴]

گزارش محتوا

در مقدمه اول، به موضوع و اهمیت کتاب[۵]و در مقدمه دوم به وحدت بین شیعه و سنی و انگیزه نگارش کتاب اشاره شده است.[۶]

در فصل اول، به تعریف شیعه و تشیع در لغت و اصطلاح و نیز بررسی این واژه در قرآن و حدیث، پرداخته شده است و همچنین پیدایش این مذهب و نیز نقش شیعه در بنای تمدن اسلامی، بررسی گردیده است.[۷]

نویسنده معتقد است تشیع، یک مسلک کلامى همچون اعتزال نیست، تا از آغاز و علل پیدایش آن بحث کنیم، از یکى از حوادث هم پدید نیامده است، مثل خوارج، بلکه تشیع، عبارت است از اعتقاد به استمرار رهبرى اسلامى در قالب «وصایت» براى امام على(ع) و خاندان او و اعتقادات دیگر شیعه در اصول و فروع، نقشى در صدق تشیع به‌صورت اثبات و نفى ندارد. به اعتقاد وی، این تفکر، به دست مبارک پیامبر(ص) در حال حیاتش پى نهاده شد، گروهى از مهاجران و انصار نیز در زمان ایشان آن را پذیرفتند و پس از رحلت آن حضرت نیز بر همان عقیده باقى ماندند. گروهى دیگر از تابعین هم به آنان اقتدا کردند و اعتقاد به این اصل، از همان زمان‌هاى گذشته تاکنون تداوم یافته است. بنابراین، تشیع تاریخى جز تاریخ اسلام و مبدأیى جز آغاز ظهور اسلام ندارد و اسلام و تشیع دو سوى یک حقیقت‌اند و دو همزادند که با هم به دنیا آمده‌اند.[۸]

وی در ادامه، به تشریح نقش شیعه در بناى تمدن عظیم اسلامى، که بیشتر در عرصه پایه‌گذارى علوم اسلامی‌نمود داشته است، پرداخته و اشاره دارد که از میان شیعه، طلایه‌داران علوم لغت و دین پدید آمده است، مثل علوم تفسیر قرآن، علم حدیث، فقه، رجال. در زمینه علوم طبیعى مثل جغرافى، تاریخ، طب، شیمى، ریاضى، هندسه و… نیز پیشگامانى از آنان درخشیده‌اند و تاریخ، از شخصیت‌هاى شیعى و تلاش‌هاى شایسته و تألیفات گران‌سنگ و مشهور آنان پربار و سرشار است که همه‌جا خوانده مى‌شود.[۹]

نویسنده معتقد است که شیعه امامیه، در اصول کلی با فرقه‌های دیگر اسلامی، مشترک است، اما در برخی امور هم تفاوت دارد که در فصل دوم، ضمن تشریح اصول اعتقادی شیعه، به این امور، اشاره شده است. عناوین مطرح شده در این فصل، عبارتند از: توحید ذاتی؛ توحید در صفات؛ توحید در آفرینش؛ توحید در ربوبیت؛ توحید در حاکمیت؛ توحید در عبادت؛ صفات ذات و صفات فعل؛ صفات ثبوتیه و سلبیه؛ صفات خبریه؛ قضا و قدر؛ انسان موجود مختار؛ ضرورت نبوت عامه؛ نبوت خاصه؛ معاد و قیامت و مسائل کلامی مخصوص شیعه امامیه.[۱۰]

در فصل سوم، به بررسی معیار توحید و شرک در عبادت، پرداخته شده است. توحید مراتبى داشته و شرک هم به شکل‌هاى مختلفى است. محور بحث نویسنده در این فصل، «توحید در عبادت»، در مقابلش شرک در عبادت است. وی در فصل گذشته به تشریح این مطلب پرداخته که توحید در عبادت، میان همه ادیان آسمانى مشترک است و اگر اختلافى وجود دارد، در تطبیق این ضابطه بر بعضى موارد است و لذا براى داورى درس

  راهنمای خرید:
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.