پاورپوینت کامل گفتمان مهدویت؛ سخنرانی و مقالههای گفتمان نهم ۳۱ اسلاید در PowerPoint
توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد
پاورپوینت کامل گفتمان مهدویت؛ سخنرانی و مقالههای گفتمان نهم ۳۱ اسلاید در PowerPoint دارای ۳۱ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است
شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.
لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت کامل گفتمان مهدویت؛ سخنرانی و مقالههای گفتمان نهم ۳۱ اسلاید در PowerPoint،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن پاورپوینت کامل گفتمان مهدویت؛ سخنرانی و مقالههای گفتمان نهم ۳۱ اسلاید در PowerPoint :
محتویات
۱ ساختار
۲ گزارش محتوا
۳ وضعیت کتاب
۴ منابع مقاله
ساختار
کتاب با مقدمه مؤسسه در بیان انگیزه تدوین آغاز شده و مطالب در دو فصل و هر فصل در چندین بخش، در دو جلد ارائه شده است.
نوشتار حاضر در صدد است با استفاده از آراى متفکران و دانشمندان حوزه و دانشگاه، به تبیین ابعاد گوناگون مسئله مهدویت پرداخته و ضمن گسترش فرهنگ ناب مهدویت، شبهات موجود در این زمینه را بررسى کرده و به آن پاسخهاى منطقى و مستدل ارائه دهد.
متن پیام آیتالله مکارم شیرازى به نهمین نمایش مهدویت و سخنرانى آیتالله حائرى شیرازى و عمید زنجانى در این گفتمان، در ابتداى مباحث آمده است.
گزارش محتوا
از آن جا که مباحث مهدویت داراى واژههاى تخصصى فراوانى است که مفهومشناسى آنها مىتواند، در تبیین بحثهاى مربوط، مفید باشد، نگارنده در جلد اول، مقاله اول، به دنبال آن است تا با بهره بردن از آموزههاى قرآنى، روایى، دیدگاههاى دانشمندان علم لغت و دیگر اندیشوران مسلمان، سه اصطلاح «امنیت»، «انتظار» و «صلح» را از لحاظ واژهگانى و اصطلاحى توضیح دهد.
نویسندهى دوم، سعى کرده است تا به مقوله انتظار از زاویه صلح و امنیت نگریسته و زوایاى پنهان و آشکار آن را در کنار هم قرار دهد؛ ولى چون فرهنگ انتظار، فرهنگى است که متولیان از پیروان خواستهاند که خود را متخلق به آن گردانند، از این رو معتقد است، استخراج مبانى آن در حوزههاى مختلف، تنها به روش تحلیل محتوا، تحلیل کیفى و یا روش آنتروپى میسر مىگردد، لذا تلاش کرده تا در این مقاله، ابتدا با تحلیل انتظار و فرهنگ، به فرهنگ انتظار رسیده و سپس از ویژگىهاى آن به مبانى آن در حوزه صلح و امنیت، با پرداختن به مفاهیم این دو دست یابد؛ به مفهوم دیگر، در تحلیل، از یک روش قیاس خلف و معکوس استفاده کرده است.
نویسندهى سوم، بر آن است تا این مطلب را به اثبات برساند که صلح و امنیت واقعى جهانى، بر شالوده تفکرى استوار مىگردد که داراى این شاخصههاست: باور به وجود یک حقیقت غایى و نگریشى توحیدى، یکپارچه و منسجم به عالم که زمان و مکان نشناخته و انسان را با هر رنگ و تعلقى مخاطب قرار مىدهد، نیازهاى فطرى آدمى را در نظر مىگیرد، مدارا و تفاهم با اندیشههاى متفاوت را برمىتابد، توازن اقتصادى را عامل مانایى و ثبات جوامع بشرى مىشناسد، به اندیشه محورى و ارزشهاى والاى اخلاقى و انسانى باور دارد و انسان را موجود خیراندیش و رو به پیش شناخته و فرجام تاریخ انسانى را صلح، رفاه و سعادت پیشبینى مىکند و مؤلف سعى کرده است همه اینها را در اندیشه دینى و قرآنى جستجو کند.
در چهارم، پس از تعریف دستورى «صلح جهانى» و «انتظار شیعى»، به بیان رابطه این دو پرداخته مىشود.
نویسنده بر آن است با توجه به تفسیرهاى بسیار گوناگون و متضاد از این دو مفهوم، نمىتوان به کلىگویى اکتفا کرد و باید در هنگام سخن از چگونگى پیوند انتظار و صلح، مشخص کرد که کانون بحث، کدامین صلح و انتظار را دربر مىگیرد.
نگارنده مىکوشد، نزدیکى انتظار را با صلح جهانى حقیقى بنمایاند. بدین گونه، با بیان زمینههاى صلح جهانى(فرد و جامعه اخلاقى، آرمانخواهى و قانون روادار و بىطرفانه) به جانبدارى دو سویه انتظار و صلح اشاره مىشود.
در نهایت نیز به شبهه «خشونتخیز بودن مفاهیم انتظار» با برگشت دادن متقابل این ایراد به صلح جهانى، پاسخى در خور داده مىشود.
هدف پنجم، شرح و بسط پایههاى سلامت اعتقادى بر اساس معمارى تصویر ذهنى و فرآیندهاى ادراکى است تا فهم مشترک و عمیق از امنیت و چشماندازهاى آن براى انتظار مثبت و سازنده به وجود آید.
مقاله در صدد است؛ مفاهیم امنیت، تصویر، تصویر ذهنى، شخصیت توجه، احساس، نیروهاى تعقل، نقشه یا تصویرشناختى فرد، فرآیندهاى ادراکى، تعبیر و تفسیر انسان، مدلسازى بسط مفاهیم و مکانیزمها را شرح و توضیح دهد.
نویسنده در ششم، ابتدا به تعاریف مشخصى از واژه و مفهوم انتظار، امنیت و صلح با توجه به دیدگاه صاحب نظران و همچنین مستندات اسلامى پرداخته است تا بتواند بر اساس این تعاریف، مبانى خویش را در بحث تأثیرات انتظار بر ایجاد امنیت و صلح مشخص و تبیین نماید.
آنچه در این مقاله بیشتر بدان توجه شده، امنیت اجتماعى است. نگارنده مبناى خویش را در امنیت اجتماعى، به امنیت فرد قرار داده و اعتقاد دارد سرمایههاى اجتماعى که منبعث از ارزشها و سنتهاى اجتماعى مىباشد و در رأس آن «مهدى باورى» وجود دارد، مىتوانند باعث ایجاد امنیت اجتماعى بشوند.
در هفتم، پس از مفهومشناسى امنیت، فلسفه آن، آموزه انتظار، بیان جایگاه امنیت در اسلام و ذکر فلسفه امنیت، به تبیین رابطه فسلفه انتظار با آموزه انتظار پرداخته شده است.
در هشتم، پس از مفهومشناسى انتظار، عدالت و صلح، کارک
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
مهسا فایل |
سایت دانلود فایل 