پاورپوینت کامل غایه المأمول من علم الأصول ۱۴ اسلاید در PowerPoint
توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد
پاورپوینت کامل غایه المأمول من علم الأصول ۱۴ اسلاید در PowerPoint دارای ۱۴ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است
شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.
لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت کامل غایه المأمول من علم الأصول ۱۴ اسلاید در PowerPoint،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن پاورپوینت کامل غایه المأمول من علم الأصول ۱۴ اسلاید در PowerPoint :
محتویات
۱ ساختار
۲ گزارش محتوا
۳ وضعیت کتاب
۴ منابع مقاله
ساختار
مباحث کتاب همانند سایر آثار معاصرش در ضمن فصول و بخشهاى متعددى تنظیم شده است و خواننده به راحتى مىتواند مطلب مورد نیاز خود را جستجو نماید.
گزارش محتوا
جلد اوّل:
این جلد از کتاب با مبادى علم اصول شروع شده و مشتمل بر مباحث زیر است: بحث وضع، صحیح و اعمّ، مبحث اشتراک، مشتقّ، اوامر، مبحث طلب و اراده، تعبدیات و توصلیّات، بحث اجزاء، مقدّمه واجب، وجوب مطلق و مشروط، معلّق و منجّز، وجوب نفسى و غیرى، بحث ضدّ، نواهى و مفاد آن، بحث اجتماع امر و نهى، مفاهیم، عموم و خصوص، مطلق و مقید، و مجمل و مبین.
جلد دوّم کتاب از مباحث قطع آغاز شده و با بحث اجتهاد و تقلید خاتمه مىیابد. در این دو جلد مؤلف نظریات و نوآورىهایى دارند که به چند مورد از آنها اشاره مىشود:
تعهّد و مسأله وضع: بر اساس این دیدگاه، هریک از کاربران واژهها، خود به راستى واضع خواهند بود، چرا که وضع همان تعهّد است و متعهّد شدن هر کاربر، به این مطلب، است که در هنگام فهماندن معنایى معین، تنها واژه معینى را به کار برد که به تعهّد کننده مربوط مىشود؛ بنابراین هریک از کاربران واژهها، خود واضع همان واژهها خواهند بود و دلالتى که از چنین وضعى برمىآید، دلالت تصدیقى است نه اینکه تنها دلالت تصوّرى باشد.
ابراز و مسأله انشاء: بر اساس این دیدگاه، مدلول مستقیم اوامر و نواهى همان ابراز چیزى است نفسانى و اعتبارى، نه وجوب یا حرمت. با این نظریه مسأله شرط متأخر نیز حل مىشود. البته لازم نیست ابراز به واسطه واژه یا ساختار لفظى ویژهاى باشد بلکه به کمک هر چیز، مىتوان مقصود خود را در انشاء ابراز کرد چه گفتار، چه کردار چه اشاره و مانند آن.
تخصیص و مسأله وضع حروف:آیتالله خویى حروف را وضع شده براى دلالت بر فهماندن تخصیص و تضییق مفاهیم اسمى مىداند بنابراین نظریه، مدلول حروف تنها تصوّرى نبوده بلکه تصدیقى خواهد بود.
مسأله شهرت فتوایى: به نظر مؤلف شهرت فتوایى، تنها در جایى مىتواند ضعف سند روایتى را جبران کند یا روایت صحیحى را از اعتبار دور سازد که شهرت فتوای
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
مهسا فایل |
سایت دانلود فایل 