پاورپوینت کامل زهر المعانی ۱۸ اسلاید در PowerPoint
توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد
پاورپوینت کامل زهر المعانی ۱۸ اسلاید در PowerPoint دارای ۱۸ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است
شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.
لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت کامل زهر المعانی ۱۸ اسلاید در PowerPoint،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن پاورپوینت کامل زهر المعانی ۱۸ اسلاید در PowerPoint :
محتویات
۱ ساختار
۲ گزارش محتوا
۳ وضعیت کتاب
۴ پانویس
۵ منابع مقاله
۶ وابستهها
ساختار
کتاب با دو مقدمه از محقق و مؤلف آغاز شده، سپس مطالب کتاب طی بیستویک باب آمده است.
گزارش محتوا
محقق در مقدمه مختصری درباره ابواب کتاب سخن گفته، سپس درباره ترجمه نویسنده و چگونگی تحقیق کتاب مطالبی را بیان نموده است.[۲].
عمادالدین ادریس که خود نوزدهمین داعی از فرقه اسماعیلیه و شاخه مستعلیه میباشد، طرفدار الهیات سلبی است و در باب دوم کتابش، از سلب اسما و صفات از خدا سخن میگوید و خدا را توصیفناشدنی و اشارهناپذیر میخواند. در نگاه قرشی، خدا برتر از آن است که به صفتی از صفات توصیف شود یا اسمی از اسما بر او اطلاق گردد و صفات یا نامهایی که برای خدا آورده میشود، بهصورت حقیقی بر مبدع عالم اطلاق نمیگردد؛ برای نمونه، صفاتی که در آیات وحی بر خداوند اطلاق شده است، مانند سمیع، علیم، قادر و حکیم، تعبیر از چیزهایی است که خداوند در خلقش نهاده است و اطلاق آنها بر خداوند مجازی است، نه حقیقی. خداوند، نه جسم است که به صفات جسم توصیف گردد و نه عقل است که به صفات عقل توصیف شود. افزون بر این، نه چیزی بر خدا محیط است و نه وحدانیت بر خداوند اطلاق میگردد. کسی که خدا را نفی میکند، در باتلاق تعطیل میافتد و آنکه خدا را توصیف و تشبیه میکند، در گرداب شرک غرق میشود؛ چه اینکه خداوند میفرماید: وَ مَا قَدَرُوا اللَّهَ حَقَّ قَدْرِهِ (انعام: ۹۱)؛ بنابراین، نتیجه میگیریم که اسما، صفات، اشارات و عبارات، بر غیر خدا اطلاق میشوند و بر خدا اطلاق نخواهند شد. توحید واقعی اقتضا میکند که صفات از خدا نفی و سلب شود. آن اسماء حسنایی که قرآن ذکر میکند نیز بهعنوان استعاره توجیه میشود. تنزیه، متوقف بر سلب اسما و صفات از باری تعالی است.[۳].
ایشان از روایات امام علی(ع) برای اثبات درستی الهیات سلبی خویش بهره میگیرد؛ آنجا که امام میفرماید: توحید خداوند به نفی صفات از خداست. عقل، هر صفت و موصوفی را مخلوق میداندو هر مخلوقی شهادت میدهد که خالقی دارد که نه صفت است و نه موصوف قرار میگیرد[۴].
قرشی در تقریر دلیل طرفداران الهیات سلبی مینویسد: توصیف باری تعالی به عالم یا قادر، وجود یک عالم و یک معلوم را میطلبد؛ چنانکه توصیف خداوند به قادر نیز وجود قدرت، قادر و مقدورعلیه را لازم دارد. در این صورت، آیا خداوند پیش از آفرینش، عالم یا قادر بود؟ اگر بگویید پیش از آفرینش نیز قادر و عالم بود، در این صورت، صفت علم و قدرت برای خداوند قدیم خواهد بود؛ اما اگر ادعا کنید صفت قدرت و علم، پس از آفرینش برای خدا پیدا شده است، در این صورت، علم و قدرت حادث خواهد بود و خداوند محل حوادث و اگر خداوند را قادر بشناسیم، چنانکه برخی مخلوقات ر
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
مهسا فایل |
سایت دانلود فایل 