پاورپوینت کامل لباب التاویل فى معانى التنزیل (کتاب) ۱۸ اسلاید در PowerPoint
توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد
پاورپوینت کامل لباب التاویل فى معانى التنزیل (کتاب) ۱۸ اسلاید در PowerPoint دارای ۱۸ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است
شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.
لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت کامل لباب التاویل فى معانى التنزیل (کتاب) ۱۸ اسلاید در PowerPoint،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن پاورپوینت کامل لباب التاویل فى معانى التنزیل (کتاب) ۱۸ اسلاید در PowerPoint :
محتویات
۱ انگیزه تألیف
۲ روش تفسیرى
۳ نسخه شناسى
۴ منابع مقاله
۵ منبع
انگیزه تألیف
خازن در مقدمه تفسیر خود صفحه ۴- ۳ مىنویسد: «از آنجایى که کتاب «معالم التنزیل» نوشته علامه جلیل، عالم کامل، احیا کننده سنت، امام و پیشواى امت، ابو محمد حسین بن مسعود بغوى، جزو بهترین و ارزشمندترین تألیفات در تفسیر است، و جامع آراء صحیحه، عارى از شبهه و تحریف و آراسته به زیور احادیث نبویه و احکام شرعیه بود، و در شیواترین عبارات و زیباترین اسلوب، شکل گرفته است، از این رو خواستم تا از گوهرهاى تابناک آن بهره فراوان ببرم».
روش تفسیرى
بغدادی در مقدمه اضافه مىکند: «من براى خود جز نقل و انتخاب نقش دیگر در این تفسیر قائل نبودهام و از اطناب گرایى پرهیز کرده و اسناد حدیث را حذف کردهام.»
خازن در مقدمه تفسیر خود ضمن ۵ فصل مطالبى را مطرح کرده است از قبیل: فصل اول در فضائل قرآن و تلاوت و تعلیم آن. فصل دوم در مذمت تفسیر به رأی بدون دارا بودن دانش لازم و مذمت فراموشى و عدم تعهد به قرآن. فصل سوم در جمع قرآن و ترتیب نزول. فصل چهارم در بحث سبعه احرف و اقوال مربوط به آن. فصل پنجم در معناى تفسیر و تأویل.
خازن در این تفسیر بسیار به مباحث فقهى عنایت داشته و ذیل آیات احکام، آراء و دلائل فقیهان مذاهب مختلف فقهى را آورده است، و حتى در بسیارى موارد اطناب گرایى کرده و فروعاتى فقهى که نباید مفسر به آن عنایت داشته باشد، در این تفسیر آمده است. براى نمونه ذیل آیه ۲۶۶ سوره بقره در بحث ایلاء، پنج فرع فقهى را مطرح مىنماید. ذیل آیه ۲۲۸ بقره آراء مذهب حنفى و شافعى در احکام عده حائض را بیان مىکند. البته تفصیل فقهى او ناشى از تسلط او بر فقه و آراء مختلف در آن است.
گر چه تفسیر خازن، خلاصه معالم التنزیل بغوى و آن نیز خلاصه تفسیر ثعلبى است، و بغوى سعى نموده احادیث جعلى و آراء بدعت آمیز آن را در تفسیر خود نیاورد، با این حال تفسیر خازن به نقل اسرائیلیات از ثعلبى و دیگران بسیار رو مىآورد، و نقد و نظر قابل توجهى نسبت به آنها در آن دیده نمىشود. اندک اتفاق مىافتد که به ضعف و وضع آنها اشاره کند.
براى نمونه در سوره ص، آیه ۲۱ تا ۲۴، قصه تمثل شیطان براى حضرت داود( ع) در شکل کبوترى از طلا و در و زبرجد و قصه زنى که داود( ع) شیفته آن شده و مقدمات قتل شوهرش را فراهم مىآورد. البته در این مثال پس از ذکر این امور فصلى در تنزیه داود( ع) بحث مىنماید و موارد منافى عصمت ایشان را، نفى مىکند. اما در برخى موارد فقط به فهم و دانش مخاطب در ردّ خرافات و داستانهاى عجیب و غریب، اعتماد دارد و خود نقد نمىزند.
ایشان علاوه بر قصههاى انبیاء که در نهایت شگفتى بیان مىکند، در آیات مرتبط با جنگها و رویدادهاى تاریخى عصر پیامبر( ص) نیز به تفصیل، آن وقایع را ذکر مىنماید بعنوان مثال ذیل آیه ۹ سوره احزاب بعد از تفسیر آن، به جنگ خندق پرداخته، وقایع و حوادث آن را به تفصی
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
مهسا فایل |
سایت دانلود فایل 