فایل کامل و عالی پاورپوینت یاد پیامبر
توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد
فایل کامل و عالی پاورپوینت یاد پیامبر دارای ۳۸ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است
شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.
لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی فایل کامل و عالی پاورپوینت یاد پیامبر،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن فایل کامل و عالی پاورپوینت یاد پیامبر :
ایران از دهههای ۴۰ و ۵۰ آوردگاه جریانات سیاسی و فکری متنوعی بود و اتفاقات مهمی در آن روی داد. بیش از همه بقایای حزب توده در قالبهای جدیدی همچون هنر، رمان و ادبیات با رنگ و بوی ایدئولوژیک پیشرو بود.
ایران از دهههای ۴۰ و ۵۰ آوردگاه جریانات سیاسی و فکری متنوعی بود و اتفاقات مهمی در آن روی داد. بیش از همه بقایای حزب توده در قالبهای جدیدی همچون هنر، رمان و ادبیات با رنگ و بوی ایدئولوژیک پیشرو بود. همزمان حرکتهای مسلحانه شکل گرفت و در عرصه عمومی و بهویژه در میان جوانان و دانشگاهیان قبول عام یافت و بقیه قضایا حول محور اولویت «علم مبارزه» پیش رفت.
علم مبارزه چنان جایگاهی یافته بود که تشکلهای اسلامی دانسته و نادانسته خود را با آن تطبیق میدادند. رژیم نیز از دو سو با اسلام مشکل داشت؛ از یک سو با بخشی از دینباوران و روحانیون و از سوی دیگر با حرکتهای مسلحانه اسلامی که روز به روز گسترش مییافت، بهویژه در محیطهای آموزشی. از اینرو روایتهای جدیدی از اسلام و دینداری مورد توجه قرار میگرفت؛ هم از جانب گروههای چپ و هم از سوی تشکیلات نزدیک به رژیم. بههرحال بازخوانی دوباره اسلام و مسلمانی محصول آن شرایط خاص بود.
به موازات رشد گروههای سیاسی و چریکی با رویکرد چپ، حرکتهای دیگری هم آغاز شد. شخصیتهای تاریخ اسلام بهویژه علی امیرالمؤمنین و حسین سیدالشهدا با ایدئولوژیهای زمانه تطبیق داده میشدند؛ تا جایی که گفته شد امام علی و امام حسین از مارکس و چه گوارا مارکسیستتر و انقلابیتر بودهاند و بدیهی است که مستنداتی هم داشتند.
از زمانی دورتر در اوایل دهه ۲۰ جلال آلاحمد که در آن وقت مثل بسیاری از روشنفکران دل در گرو مارکسیسم داشت، کتاب «محمد و آخرالزمان» از خاورشناسی غربی کازانوای فرانسوی را به فارسی برگرداند و چیزهایی بر آن افزود. زندهیاد نیما یوشیج دراینباره نوشته است: «من پسر سید ملایی را میشناسم که محمد را قبول ندارد، اما آندره ژید را قبول دارد. کازانوا نامی را که ضد پیغمبر است ترجمه کرده و قبول دارد».
مشابه این کار در دهه ۵۰ اتفاق افتاد؛ که علینقی منزوی از مارکسیستهای پایبند، کتابی از خاورشناسی یهودی، گلد زیهر، با نام «درسهایی درباره اسلام» را از متن عربی ترجمه کرد، سپس آن را با متن آلمانی تطبیق داد و تعلیقاتی بر آن افزود. بهواقع جریان چپ از دانش خاورشناسان بهره میگرفت تا پایههای باورهای دینی را سست کند و چهرهای از پیامبر ارائه دهد که کمترین نسبتی با وحی ندارد. جلد نخست این کتاب در بیروت حروفچینی و آمادهسازی و برای چاپ به بنیاد فرهنگ ایران سپرده شد. اما نهایتا دکتر پرویز ناتلخانلری، رئیس وقت بنیاد، از چاپ آن صرفنظر کرد. هرچند پس از انقلاب به بازار عرضه شد.
یکی از جنجالیترین آثاری از این دست، کتابی مشهور به ۲۳ سال است که بدون شناسنامه و با جلد سفید عرضه میشد؛ و گفته میشد که تدوین و ویرایش آن از علی دشتی است.
غرض آنکه جریان چپ شرقی با اتکا بر آرای خاورشناسان غربی به جنگ با پیامبر آمده بود. دستگاه حکومتی هم با این نوع آثار چندان مشکلی نداشت؛ تا آنجایی که در نیمه دوم دهه ۵۰، تاریخ شمسی را از تقویم ملی حذف کرد. آنها هم به نوبه خود از قدرتگرفتن نگاه و نگرش دینی نگران بودند و این آثار میتوانست دستکم حوزهها را سرگرم و از گرایش گروهی از جوانان به حرکتهای مسلحانه جلوگیری کند. در همان سالها، روحانیون پایتخت هم به فکر افتادند و در اینجا و آنجا جلساتی برگزار میکردند؛ ازجمله در کتابخانه ۴۰ ستون مسجدجامع که آیتالله سبحانی، نویسنده کتاب مشهور «فروغ ابدیت»، درسگفتارهایی منظم را آغاز کرد و با جمعآوری آنها، کتاب «راز بزرگ رسالت» را عرضه کرد. در این بین، نسلی از دانشگاهیان نیز به میدان آمدند تا روایت درستی از تاریخ اسلام ارائه دهند.
محور این حرکت مرحوم آیتالله مطهری بود. به نظر میرسد ایشان به این نتیجه رسیده بود که پاسخ به این شبهات و ارائه تصویری فراگیر از تاریخ اسلام که مقبول طبع محیطهای علمی قرار گیرد، کار تنها حوزویان نیست. از اینرو به تعدادی از استادان دانشگاه که از آموزشهای حوزوی بهره داشتند و به علم و اطلاع و انصاف مشهور بودند و مکاتب جدید تاریخنگاری و آرای مستشرقان را میشناختند، رجوع کرد. یکی از آنها مرحوم استاد زریاب بود. آقای زریاب در حسینیه ارشاد درباره شرایط ظهور اسلام و اوضاع و احوال ایران، روم، حبشه و حجاز در آستانه بعثت پیامبر بحثی را آغاز کرد. شیوه او چنانکه خود میگفت، مراجعه به مآخذ اصیل و تفسیر و تأویل آنها بود. بالطبع قرآن در این زمینه در مقام اول قرار داشت؛ زیرا کتابهای تاریخی و روایات و سیره نبوی مربوط به سالهای پس از پیامبر است، ولی درباره قرآن این اطمینان وجود دارد که به نحوی همان روزگار را روایت میکند. جابهجای این اثر ردپای آیات قرآنی را شاهدیم. مثلا درباره حرکت ابرهه که آن را صورت حبشی نام ابراهیم میداند، بر اساس سوره فیل سخن گفته و نکاتی متفاوت را پیش کشیده است. قرائت وی از قرآن برای کشف حوادث همان زمان است و پیوسته بر این نکته تأکید میکند که نگرش او به موضوع کاملا تاریخی است و به نحوی مطالب را طرح میکند که پذیرش آن برای پرسشگران قابل فهم باشد.
ازجمله درباره آنکه پرندهای سنگریزهای از منقار رها میکند و همچنان که در صحنههایی از فیلم محمد(ص) آقای مجید مجیدی پس از اجرای تأثیرگذار گفتوگوی عبدالمطلب با بازیگری علیرضا شجاعنوری و ابرهه، هجوم ابابیل که در منقار سنگریزهای دارند دیده میشود و هر سنگریزه چون گلولهای بر تن سپاه ابرهه و سازوبرگ آنها مینشیند و آنها را از پای درمیآورد. این نقل مشهور است؛ اما آقای زریاب با کندوکاو در واژهها به این نتیجه
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
مهسا فایل |
سایت دانلود فایل 