پاورپوینت کامل آیا همانگونه که جنیان گناهکار وارد دوزخ خواهند شد، جنیان نیکوکار نیز به بهشت میروند؟ ۲۳ اسلاید در PowerPoint
توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد
پاورپوینت کامل آیا همانگونه که جنیان گناهکار وارد دوزخ خواهند شد، جنیان نیکوکار نیز به بهشت میروند؟ ۲۳ اسلاید در PowerPoint دارای ۲۳ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است
شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.
لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت کامل آیا همانگونه که جنیان گناهکار وارد دوزخ خواهند شد، جنیان نیکوکار نیز به بهشت میروند؟ ۲۳ اسلاید در PowerPoint،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن پاورپوینت کامل آیا همانگونه که جنیان گناهکار وارد دوزخ خواهند شد، جنیان نیکوکار نیز به بهشت میروند؟ ۲۳ اسلاید در PowerPoint :
پاسخ اجمالی
آیات بسیاری نشانگر آن است که جنیان نیز مانند آدمیان مکلف بوده و در مقابل رفتار خود باید پاسخگو باشند و به جزای کردار خویش برسند.[۱]
پروردگار در سور “رحمان” که در آن، آدمیان و جنیان را مخاطب قرار میدهد، تصریح میفرماید که “وَ لِمَنْ خافَ مَقامَ رَبِّهِ جَنَّتان”[۲] آنکه رعایت مقام پروردگار خویش را نماید دو بهشت برای اوست. و به هیچ وجه این بهشت ها را مخصوص آدمیان قلمداد نکرده است.
امام باقر (ع) ضمن روایتی میفرماید: خداوند به آدم وحی کرد که جن و انس را جز برای پرستش خویش نیافریدم و بهشت را خلق نمودم براى کسى که مرا عبادت و اطاعت کرده و از پیامبرانم پیروى نماید، و دوزخ را آفریدم براى کسى که به من کافر شده معصیت و نافرمانى مرا کند و پیرو پیامبرانم نباشد و پروائى ندارم (از این که چنین شخصى معذب باشد).[۳]
با توجه به مواردی که بیان شد، میتوان نتیجه گرفت که جایگاه جنیان نیکوکار نیز در بهشت است، اما روایتی که در تفسیر قمی[۴] و به دنبال آن در برخی کتب دیگر نقل شده که جنیان با شیعیان فاسق در باغهایی میان بهشت و دوزخ جای خواهند گرفت، از چند جهت قابلیت استناد ندارد، از جمله:
۱. با آیات و روایات دیگر منافات دارد.
۲. در روایت نقل شده که “عالم” چنین مطلبی را گفته و مشخص نیست که این عالم چه فردی است و بر این اساس، انتساب آن به معصوم دچار تردید است.
۳. ضمن آنکه این نقل، روایتی مرسل است که قابلیت تعارض با موازین کلی دینی را ندارد.
[۱]. انعام، ۱۳۰؛ اعراف، ۳۸ و ۱۷۹؛ احقاف، ۳۱- ۲۹؛ جن، ۱۶-۱۴؛ ذاریات؛ ۵۶.
.[۲] الرحمن، ۴۶.
[۳]. کلینی، محمد بن یعقوب، کافی، ج ۲، ص ۹، دار الکتب الإسلامیه، تهران، ۱۳۶۵ ش.
[۴]. علی بن ابراهیم ، تفسیر قمی، ج ۲، ص ۳۰۰، مؤسسه دار الکتب، قم، ۱۴۰۴ ق.
پرسش های مرتبط
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی، به دوستانتان معرفی کنید.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
مهسا فایل |
سایت دانلود فایل 