پاورپوینت کامل آیا نظریه کارکردگرایان در مورد نفس قابل پذیرش است؟ چه پاسخی میتوان به ادعاهای آنان ارائه کرد؟ ۳۱ اسلاید در PowerPoint
توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد
پاورپوینت کامل آیا نظریه کارکردگرایان در مورد نفس قابل پذیرش است؟ چه پاسخی میتوان به ادعاهای آنان ارائه کرد؟ ۳۱ اسلاید در PowerPoint دارای ۳۱ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است
شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.
لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت کامل آیا نظریه کارکردگرایان در مورد نفس قابل پذیرش است؟ چه پاسخی میتوان به ادعاهای آنان ارائه کرد؟ ۳۱ اسلاید در PowerPoint،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن پاورپوینت کامل آیا نظریه کارکردگرایان در مورد نفس قابل پذیرش است؟ چه پاسخی میتوان به ادعاهای آنان ارائه کرد؟ ۳۱ اسلاید در PowerPoint :
پاسخ اجمالی
«هیلاری پاتنم» یکی از طرفداران نظریه کارکردگرایی ماشینی و از نظریه پردازان آن است. در نظر کارکردگرایان «بهترین تلقی از آدمیان و سایر ارگانیسمهای روان شناختی این است که اینها از یک جهت همچون سیستمهای پردازش اطلاعات و کامپیوتر تلقی میشوند. این نظریه پردازان معتقدند؛ نتیج پژوهشگران رشته هوش مصنوعی که برای برنامه ریزی رفتار هوشمندانه تلاش میکنند؛ این عقیده کارکردگرایانه را تأیید میکند که به طور کلی، هوش و معرفت انسانی چیزی بیش از پردازش کامپیوتری اطلاعات نیست.
نظریه کارکردگرایی با چالشها و مشکلاتی مواجه است؛ یکی از مشکلات و چالشهای نظریه کارکردگرایی تشبیه ذهن و نفس به کامپیوتر است؛ اگر منظور از تشبیه از باب تقریب به ذهن و وسیله برای آموزش مبتدیان باشد کار خوبی است که هم در باب آموزش نفس برای دانش آموزان، مفید است؛ از باب تشبیه معقول به محسوس، نفس مثل نرم افزار است و بدن مانند سخت افزار است؛ از این طریق مفاهیم اخلاقی را نیز میتوان آموزش داد. چنانکه در آموزش کامپیوتر نیز میتوان از مثال ذهن و بدن بهره برد. اما اگر مقصود بالاتر از این باشد که کامپیوتر دقیقاً همان ذهن و نفس است و ذهن و نفس نیز چیزی بیشتر از کامپیوتر نیست. این ادعا را نمیتوان پذیرفت؛ زیرا پردازش اطلاعات کامپیوتر را نمیتوان فکر، هوش و فهم نامید؛ کارهای منظمی که کامپیوتر انجام میدهد، بر اساس برنامه تعیین شده است، نه بر اساس فکر، هوش و فهم؛ یعنی اینگونه نیست که کامپیوتر چیزی فهمیده باشد و بر اساس فهم خود پاسخهای مناسب بدهد. یک دلیل روشن آن این است که برنامههای کامپیوتری تنها بر اساس طراحی های اولیه پیشرفت می کنند و هرگونه ابتکار عمل جدیدی، نیاز به طراحی و برنامه نویسی جدید دارد. برای اطلاع بیشتر به پاسخ تفصیلی رجوع شود.
پاسخ تفصیلی
در مورد حقیقت نفس، نظریههای مختلفی ارائه شده است؛ یکی از آنها نظریه کارکردگرایی ماشینی است که هیلاری پاتنم یکی از نظریه پردازان آن است. براساس نظریه کارکردگرایی، حالت و حوادث نفسانی، واسطهای علّی میان ورودیهای حسی یک شناسنده و رفتار بعدی او است؛ یعنی آنچه یک حالت نفسانی را آن نوع حالتی میکند که هست -مانند درد، بوی بنفشهها- روابط کارکردیی است که محرکهای حسی، با پاسخهای رفتاری و دیگر حالتهای نفسانی دارد.[۱]
توضیح اینکه کارکردگرایی، دستگاه ذهن را به دو بخش تجزیه میکند؛ یکی بازنمود –که دادههایی را از جهان بازنمود و تصویر میکند- و دیگری محاسبه –که دادههای بازنمود شده را پردازش میکند- محمولات ذهنی و روانشناختی، محصول عملکرد این دو بخش ذهن قلمداد میشوند. ذهن اساساً چیزی جز حالات کارکردی نیست؛ حالات کارکردی همان حالات جدول ماشینی هستند. حالات جدولی تابعی از ارتباط علّی میان ورودیها و خروجیها هستند. ورودیهای ذهن همان دادههای حسی و خروجی آن، همان رفتار است. این تقریر ابتدایی از کارکردگرایی را «کارکردگرایی ماشینی» مینامند که بر مفهوم ماشین تورینگ استوار است. اید ماشین تورینگ بسیار ساده است. فرض کنید یک ماشین تحریر دارید که میتواند کارهای محدودی را انجام دهد. میتواند بر یک نوار کاغذی علامتی را تحریر کند، میتواند علامت را پاک کند و میتواند به انداز یک واحد در طول نوار به چپ یا به راست حرکت کند.[۲]
بعضی از کارکردگرایان حالتهای نفسانی را با حالتهای کارکردی یا «منطقی» کامپیوتر تشبیه میکند و میگوید: «درست همانطور که شکل بندیهای متنوع سخت افزاری که از نظر فیزیکی متفاوتاند، میتوانند یک برنامه کامپیوتری را تحقق بخشند، ارگانیسمهای مختلف با ترکیبهای فیزیکی- شیمیایی متفاوت نیز میتوانند یک برنامه روانشناختی را تحقق بخشند و به همین دلیل است که حالات متفاوت فیزیولوژیک ارگانیسمهایی که انواع مختلف دارند، میتوانند یک نوع حالت نفسانی واحد را تحقق بخشند».[۳] در نظر کارکردگرایان «بهترین تلقی از آدمیان و سایر ارگانیسمهای روانشناختی این است که اینها از یک جهت همچون سیستمهای پردازش اطلاعات تلقی میشوند … آدمیان را سیستمهایی تلقی میکند که دارای اجزای کارکردی هستند که پیوستگی متقابل دارند و هر جزء آن بر دیگری به گونهای کارآمد و ثمر بخش تأثیر میگذارد».[۴]
این نظریه پردازان معتقدند؛ نتیج پژوهشگران رشته هوش مصنوعی که برای برنامه ریزی رفتار هوشمندانه تلاش میکنند؛ این عقیده کارکردگرایانه را تأیید میکند که به طور کلی، هوش و معرفت انسانی چیزی بیش از پردازش کامپیوتری اطلاعات نیست.[۵]
چالشها و مشکلات نظریه کارکردگرایی
نظریه کارکردگرایی با چالشها و مشکلاتی مواجه است که آنها را بررسی میکنیم:
یکی ا
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
مهسا فایل |
سایت دانلود فایل 