پاورپوینت کامل آیا خونریزی های ناشی از عادت ماهیانه، زایمان و … که بانوان دچار آن میشوند، پاداشی برای آنها نیز دارد و آیا اگر در آن هنگام بمیرند، تفاوتی با دیگر زمانها میکند یا خیر؟ ۲۱ اسلاید در PowerPoint
توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد
پاورپوینت کامل آیا خونریزی های ناشی از عادت ماهیانه، زایمان و … که بانوان دچار آن میشوند، پاداشی برای آنها نیز دارد و آیا اگر در آن هنگام بمیرند، تفاوتی با دیگر زمانها میکند یا خیر؟ ۲۱ اسلاید در PowerPoint دارای ۲۱ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است
شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.
لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت کامل آیا خونریزی های ناشی از عادت ماهیانه، زایمان و … که بانوان دچار آن میشوند، پاداشی برای آنها نیز دارد و آیا اگر در آن هنگام بمیرند، تفاوتی با دیگر زمانها میکند یا خیر؟ ۲۱ اسلاید در PowerPoint،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن پاورپوینت کامل آیا خونریزی های ناشی از عادت ماهیانه، زایمان و … که بانوان دچار آن میشوند، پاداشی برای آنها نیز دارد و آیا اگر در آن هنگام بمیرند، تفاوتی با دیگر زمانها میکند یا خیر؟ ۲۱ اسلاید در PowerPoint :
پاسخ اجمالی
دیدن خونهای سهگانه حیض، استحاضه و نفاس، به عنوان نوعی از طبیعت بدن زنان میباشد که در اسلام نیز احکامی برای آنها قرار داده شده است.[۱] طبیعتاً زنانی که در این حالت قرار میگیرند به لحاظ جسمی و روحی دچار مشکلاتی میشوند، و روشن است کسی که در این نوع مشکلات و دردها صبر داشته باشد بهمانند دیگر انسانها که در برابر سایر مشکلات و مصائب صبر پیشه کردهاند، اجر و پاداش دارد. البته کم و زیادی این سختیها و به دنبال آن، اجرها، به نسبت افراد مختلف، متفاوت است.
بهعلاوه؛ روایاتی وجود دارد که فضیلتهایی را برای زنانی که در حال نفاس(خونریزی بعد از زایمان) میمیرند، بیان میکنند:
۱. امام صادق(ع):[۲] «هرگاه زنی در نفاس باشد و در همان حال بمیرد، در روز قیامت، پرونده اعمال او بازگشایی نمیشود»؛[۳] یعنی در قیامت پرونده او مسکوت میماند و گناهان او بخشیده شده و بدون حساب به بهشت میرود.
۲. امام صادق(ع): «زنانی که در نفاس هستند (و در همان حال میمیرند) از قبر خود مبعوث میگردند در حالی که محاسبهای برای آنان وجود نخواهد داشت؛ زیرا در حال درد زایمان از دنیا رفته است)».[۴] همین روایت با اندکی تفاوت در کتابهای دیگر نیز نقل شده است.[۵]
اما با در نظر گرفتن این روایات، این سؤال پیش میآید که نفاس چه تفاوتی با حیض و استحاضه دارد که چنین فضل و اجری برای آن در نظر گرفته شده است؟ به نظر، نکته در این است که برجسته بودن وفات هنگام نفاس به جهت دنیا آوردن فرزند و سختیهایی است که زنان در زمان وضع حمل متحمل میشوند. این مطلب توسط روایات نیز تأیید شده و مردن در چنین حالتی را به منزله شهادت دانستهاند؛ امام علی(ع) فرمود: «پیامبر(ص) درباره جهاد صحبت میکردند، زنى پرسید: ای رسول خدا! از این جهاد برای زنان نصیبی نیست؟ فرمود چرا، زن از زمانی که حامله میشود تا به دنیا آوردن فرزند و سپس تا زمانی که بچه را از شیر بگیرد، ثواب مجاهد در راه خدا را دارد، و اگر در این بین بمیرد، برای او مقامی بهمانند مقام شهید خواهد بود».[۶]
همین نکته سبب شده برخی از علما، در ترجمه روایت اول چنین بیاورند: «هر گاه زنى در زاییدن تا پایان نفاسش بمیرد در روز قیامت نامه عمل او را نگشایند و بیحساب به بهشت رود».[۷]
البته روایتی مشابه روایات فوق در مورد اجر کسی که در زمان حیض از دنیا برود، نیز نقل شده است: پیامبر(ص) فرمود: «کسی که در حال حیض بمیرد، بهمانند شهید است».[۸] این روایت بنابر جستجویی که انجام گرفت، در هیچ یک از منابع اولیه ذکر نشده است و تنها یک منبع متأخر و آن هم بدون ذکر هیچ سندی، آنرا بیان داشته که مجموع اینها سبب میشود که آن را روایات چندان معتبری ندانیم.
[۱]. ر.ک: «تکلیف حائض در دوران قاعدگی»، سؤال ۹۵۴؛ «مشخصات خون حیض و استحاضه»، سؤال ۳۶۹۲۰؛ «احکام نفاس»، سؤال ۲۶۲۳۵؛ «شرائط یائسگی در زنان و احکام مستحاضه»، ۲۶۹۲.
[۲]. برخی از منابع نیز این روایت را از پیامبر(ص) نقل کردهاند؛ مجلسی، محمد باقر، بحار الانوار، ج ۸۷، ص ۸۱، دار إحیاء التراث العربی، بیروت، چاپ دوم، ۱۴۰۳ق.
[۳]. «الْمَرْأَهُ إِذَا مَاتَتْ فِی نِفَاسِهَا لَمْ یَنْشُرْ لَهَا دِیوَانٌ یَوْمَ الْقِیَامَهِ»؛ شیخ صدوق، من لا یحضره الفقیه، محقق، مصحح، غفاری، علی اکبر، ج ۱، ص ۱۳۹، قم، دفتر انتشارات اسلامی، چاپ دوم، ۱۴۱۳ق؛ قطب الدین راوندی، سعید بن هبه الله، الدعوات(سلوه الحزین)، ص ۲۴۲، قم، مدرسه امام مهدی(عج)، چاپ اول، ۱۴۰۷ق؛ مجلسی اول، محمد تقی، روضه
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
مهسا فایل |
سایت دانلود فایل 