پاورپوینت کامل قرآن کریم میفرماید: از خدا سؤال نکنید، بلکه این خدا است که از شما سؤال میکند، در این صورت آیا نباید به دنبال پاسخ پرسشهایی مانند علت و حکمت کارها و دستورات خدا رفت؟ ۱۴ اسلاید در PowerPoint
توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد
پاورپوینت کامل قرآن کریم میفرماید: از خدا سؤال نکنید، بلکه این خدا است که از شما سؤال میکند، در این صورت آیا نباید به دنبال پاسخ پرسشهایی مانند علت و حکمت کارها و دستورات خدا رفت؟ ۱۴ اسلاید در PowerPoint دارای ۱۴ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است
شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.
لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت کامل قرآن کریم میفرماید: از خدا سؤال نکنید، بلکه این خدا است که از شما سؤال میکند، در این صورت آیا نباید به دنبال پاسخ پرسشهایی مانند علت و حکمت کارها و دستورات خدا رفت؟ ۱۴ اسلاید در PowerPoint،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن پاورپوینت کامل قرآن کریم میفرماید: از خدا سؤال نکنید، بلکه این خدا است که از شما سؤال میکند، در این صورت آیا نباید به دنبال پاسخ پرسشهایی مانند علت و حکمت کارها و دستورات خدا رفت؟ ۱۴ اسلاید در PowerPoint :
پاسخ اجمالی
قرآن کریم در مورد افعال الهی میفرماید: «لا یُسْئَلُ عَمَّا یَفْعَلُ وَ هُمْ یُسْئَلُونَ»؛[۱] او در برابر هیچیک از کارهایى که مىکند، بازخواست نمىشود، ولى مردم بازخواست مىشوند.
مفسران قرآن میگویند؛ معنای این آیه آن است که خداوند از بابت کارهایى که انجام میدهد مورد سؤال و بازخواست قرار نمیگیرد. معنای بازخواست و مورد سؤال قرار گرفتن، این است که ما به کننده آن کار بگوییم چرا چنین کردى؟ و این نحوه سؤال، پرسش از مصلحت فعل است، و فعلى که همراه با مصلحت باشد در نزد عقلا مؤاخذه ندارد؛ و چون خداى سبحان، حکیم على الاطلاق است، همانگونه که خود، خویشتن را در آیات مختلف به حکمت ستود.[۲] و حکیم آن کسى است که عملى جز برای مصلحت انجام نمىدهد، بلکه هر کارى صورت مىدهد برای این است که داراى مصلحتى است که انجام دادنش را بر ندادن آن ترجیح مىدهد، با این حال دیگر معنا ندارد کسى از او بازخواست کند که چرا چنین کردى؟ بر خلاف غیر حکیم که اگر کارى کرد معقول است از او بپرسند چرا چنین کردى؛ زیرا که غیر حکیم، هم ممکن است کار صحیح و حق انجام دهد، و هم ممکن است باطل انجام دهد، هم ممکن است کارى کند که مصلحتدار باشد و هم ممکن است کارى کند که دارای مفسده باشد؛ لذا در حق غیر حکیم جایز است مؤاخذه شود که چرا چنین کردى؟ تا اگر باطل انجام داده بود مذمت عقلى و یا عقاب مولوى شود.
پس خداى سبحان که ملک(سلطان) و مالک همه عالم، و تمام عالم رعیت و مملوک او است، هر چه بخواهد مىکند و مىتواند بکند. و هر حکمى که بخواهد مىتواند براند. غیر او را نمىرسد که چنین باشد، او مىتواند غیر خود را در آنچه مىکنند بازخواست کند، ولى غیر او را نمىرسد که او را در آنچه مىکند بازخواست نمایند. البته خود او خبر داده که هر چه مىکند به جهت مصلحت انجام میدهد؛ چرا که حکیم است و جز آنچه مصلحت دارد، اراده نمىکند و چون چنین خبر داده با چنین علم اجمالى دیگر ما را نمىرسد که نسبت به او در آنچه انجام میدهد سوء ظن پیدا کنیم، تا چه رسد به اینکه او را بازخواست نماییم.[۳]
شایان توجه است که ما دو گونه سؤال داریم:
الف. یک نوع سؤال، سؤال توضیحى است که انسان از مسائلى بیخبر است و مایل
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
مهسا فایل |
سایت دانلود فایل 