پاورپوینت کامل در روایتی؛ سفارش شده تا دوستان خود را افزایش دهیم، ولی در روایتی دیگر، توصیه شد که به دنبال افزایش تعداد دوستان نباشیم. دلیل این ناهمخوانی چیست؟! ۱۷ اسلاید در PowerPoint
توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد
پاورپوینت کامل در روایتی؛ سفارش شده تا دوستان خود را افزایش دهیم، ولی در روایتی دیگر، توصیه شد که به دنبال افزایش تعداد دوستان نباشیم. دلیل این ناهمخوانی چیست؟! ۱۷ اسلاید در PowerPoint دارای ۱۷ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است
شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.
لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت کامل در روایتی؛ سفارش شده تا دوستان خود را افزایش دهیم، ولی در روایتی دیگر، توصیه شد که به دنبال افزایش تعداد دوستان نباشیم. دلیل این ناهمخوانی چیست؟! ۱۷ اسلاید در PowerPoint،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن پاورپوینت کامل در روایتی؛ سفارش شده تا دوستان خود را افزایش دهیم، ولی در روایتی دیگر، توصیه شد که به دنبال افزایش تعداد دوستان نباشیم. دلیل این ناهمخوانی چیست؟! ۱۷ اسلاید در PowerPoint :
پاسخ اجمالی
در ارتباط با ناهمخوانی موجود در پرسش باید گفت؛ روایاتی درباره افزودن دوستان نقل شده است که به دو نمونه از آنها اشاره میشود:
پیامبر خدا(ص): «استَکثِروا مِنَ الإِخوانِ فَإِنَّ لِکُلِّ مُؤمِنٍ شَفاعَهً یَومَ القِیامَه»؛[۱] «دوستانتان را زیاد کنید؛ زیرا هر مؤمنى در روز قیامت، شفاعت ویژه خود را خواهد داشت».
امام علی(ع): «لَا تَسْتَکْثِرَنَّ مِنْ إِخْوَانِ الدُّنْیَا فَإِنَّکَ إِنْ عَجَزْتَ عَنْهُمْ تَحَوَّلُوا أَعْدَاءً وَ إِنَّ مَثَلُهُمْ کَمَثَلِ النَّارِ کَثِیرُهَا یُحْرِقُ وَ قَلِیلُهَا یَنْفَع»؛[۲] «به دنبال افزودن شمار برادران دنیایى خود مباش که اگر نتوانی خواستههایشان را برآورده کنی، دوستیشان تبدیل به دشمنی میشود و چنین دوستانی مانند آتش هستند که مقدار زیاد آن آسیب وارد کرده و مقدار کمش سود میرساند».
این دو روایت در نگاه اول ناهمخوان به نظر میآیند؛ اما باید دانست که در واقع با هم تعارضی ندارند؛ زیرا روایت دوم، تنها ناظر به «اخوان الدنیا» و یا همان «إخوان المُکاشره» است که از دوستی و معاشرت با آنان – جز به اندازه ضرورت – نهی شده است.[۳] «مکاشره» از ریشه «کشر» به معنای با کسی خندیدن و دندانها را به او نمایان ساختن، است،[۴] و مقصود از دوستان و برادران مکاشره، کسانی هستند که تنها به جهت نفع دنیوی، به صورت ظاهری خندان بوده، ولی در مشکلات و گرفتاریها دوستان خود را رها میکنند.
از اینرو؛ این از باب تعارض مطلق و مقیّد است، که از نظر نفى و اثبات مختلف میباشند؛ در این صورت، مطلق، حمل بر مقیّد میشود؛ یعنى مقیّد، قرینه بر این است که مراد جدّى از مطلق، معناى مقیّد نیست. بنابراین، مقصود از روایت اول؛ افزایش دوست مؤمن و واقعی است، نه دوستان دنیایی که در روایت دوم از افزایش آن نهی شده است.
ذیل هر کدام از دو حدیث یاد شده، علت یا ملاک افزایش و یا کاهش دوستان را بیان میکند که تأیید کننده این جمعبندی است.
[۱]. ذهبی، محمد بن احمد، إثبات الشفاعه، ص ۵۸، أضواء السلف، چاپ اول، ۱۴۲۰ق؛ سیوطی، عبد الرحمن بن أبی بکر، الفتح الکبیر، ج ۱، ص ۱۷۰، بیروت، دار الفکر، چاپ اول، ۱۴۲۳ق؛ متقی هندی، علی بن حسام الدین، کنز العمال فی سنن الأقوال و الأفعال، ج ۹، ص ۴، بیروت، مؤسسه الرساله، چاپ پنجم، ۱۴۰۱ق. این روایت در برخی منابع شیعه از امام صادق(ع) نیز نقل شده است، با این تفاوت که عبارت «یوم القیامه» را ندارد؛ ر. ک: صدوق، محمد بن على، مصادقه الإخوان، ص ۴۶، کاظمیه، مکتبه الإمام صاحب الزمان العامه، چاپ اول، ۱۴۰۲ق؛ حر عاملى، محمد بن حسن، وسائل الشیعه، ج ۱۲، ص ۱۷، قم، مؤسسه آل البیت(ع)، چاپ اول، ۱۴۰۹ق.
[۲]. لیثى واسطى، على بن محمد، عیون الحکم و المواعظ، ص ۵۲۷، قم، دار الحدیث، چاپ اول، ۱۳۷۶ش.
[۳]. ر.ک: کلینی، محمد بن یعقوب، کافی، ج ۲، ص ۲۴۸، تهران، دار الکتب الإسلامیه، چاپ چهارم، ۱۴۰۷ق.
[۴]. فراهیدى، خلیل بن احمد، کتاب العین، ج ۵، ص ۲۹۱، قم، هجرت، چاپ
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
مهسا فایل |
سایت دانلود فایل 