پاورپوینت کامل در منطق میگویند؛ طرفین نقیض باید وجودی و عدمی باشد، پس چگونه «لا انسان» که جنبه وجودی داشته و شامل تمام موجودات غیر از انسان میشود، نقیض «انسان» اعلام میشود که آن نیز دارای جنبه وجودی است؟! ۱۲ اسلاید در PowerPoint
توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد
پاورپوینت کامل در منطق میگویند؛ طرفین نقیض باید وجودی و عدمی باشد، پس چگونه «لا انسان» که جنبه وجودی داشته و شامل تمام موجودات غیر از انسان میشود، نقیض «انسان» اعلام میشود که آن نیز دارای جنبه وجودی است؟! ۱۲ اسلاید در PowerPoint دارای ۱۲ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است
شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.
لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت کامل در منطق میگویند؛ طرفین نقیض باید وجودی و عدمی باشد، پس چگونه «لا انسان» که جنبه وجودی داشته و شامل تمام موجودات غیر از انسان میشود، نقیض «انسان» اعلام میشود که آن نیز دارای جنبه وجودی است؟! ۱۲ اسلاید در PowerPoint،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن پاورپوینت کامل در منطق میگویند؛ طرفین نقیض باید وجودی و عدمی باشد، پس چگونه «لا انسان» که جنبه وجودی داشته و شامل تمام موجودات غیر از انسان میشود، نقیض «انسان» اعلام میشود که آن نیز دارای جنبه وجودی است؟! ۱۲ اسلاید در PowerPoint :
پاسخ اجمالی
«تناقض» یکی از اقسام «تقابل» است و «تقابل» یکی از اقسام «الفاظ متباینه» است. بدین معنا که در نظر علمای منطق، الفاظ به لحاظ معنا و مفهوم اقسامی دارد که یکی از اقسام آن تناقض است؛ بنابراین تناقض میان مصادیق نیست، بلکه بین دو مفهوم[۱] است؛ یعنی بین مفهوم لفظ «انسان» که مفهومی وجودی بوده و مفهوم لفظ «لا انسان» که مفهومی عدمی میباشد، رابطه تناقض برقرار است، نه آنکه بین مصادیق این دو لفظ رابطه تناقض باشد. بر این اساس، اینکه سنگ، چوب، گاو، اسب و … که اموری وجودی هستند، مصداق مفهوم عدمی «لا انسان» قرار گیرند، مشکلی در صحت تناقض «لا انسان» با «انسان» به وجود نمیآورد.
به عبارتی در این پرسش بین مفهوم و مصداق، خلط و اشتباه صورت گرفته است.[۲]
[۱]. البته مقصود، مفهوم به لحاظ حکایت از خارج است، و گرنه بین دو مفهوم صرف بدون لحاظ حکایت از خارج تناقض و تقابل وجود ندارد، بلکه صرف غیریت وجود دارد. ر. ک: طباطبائی، سید محمد حسین، پاورقی، اسفار اربعه، ج ۲، ص ۱۰۵،بیروت، دار احیاء التراث، چاپ سوم، ۱۹۸۱م.
[۲]. ر. ک: الحیدری، السید رائد، المقرر فی توضیح منطق المظفر، ج ۱، ص ۱۰۶
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
مهسا فایل |
سایت دانلود فایل 