پاورپوینت کامل چرا تمام زنان را مصداق روایاتی مانند «اکثر الخیر فی النساء» دانسته؛ اما روایاتی مانند «المرأه شرّ کلها» را تنها در ارتباط با برخی زنان می‌دانید؟! ۱۴ اسلاید در PowerPoint


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
پاورپوینت
17870
2 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت کامل چرا تمام زنان را مصداق روایاتی مانند «اکثر الخیر فی النساء» دانسته؛ اما روایاتی مانند «المرأه شرّ کلها» را تنها در ارتباط با برخی زنان می‌دانید؟! ۱۴ اسلاید در PowerPoint دارای ۱۴ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است

شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.

لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت کامل چرا تمام زنان را مصداق روایاتی مانند «اکثر الخیر فی النساء» دانسته؛ اما روایاتی مانند «المرأه شرّ کلها» را تنها در ارتباط با برخی زنان می‌دانید؟! ۱۴ اسلاید در PowerPoint،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پاورپوینت کامل چرا تمام زنان را مصداق روایاتی مانند «اکثر الخیر فی النساء» دانسته؛ اما روایاتی مانند «المرأه شرّ کلها» را تنها در ارتباط با برخی زنان می‌دانید؟! ۱۴ اسلاید در PowerPoint :

پاسخ اجمالی

نخست باید گفت؛ آنچه در پرسش آمده را نمی‌پذیریم و هر زنی را شایسته آن نمی‌دانیم که او را زیرمجموعه روایاتی بدانیم که بیشترین خیر را در زنان اعلام کرده است. به عنوان نمونه ما همسران نوح(ع)، حضرت لوط(ع)، ابولهب و … را مصداق آن روایات نمی‌دانیم؛ بلکه مصداق این روایات را زنانی می‌دانیم که در مقام همسری، مادری و انواع فعالیت‌ها در خانواده و اجتماع، عمل‌کرد مطلوبی داشته باشند که در این صورت و به دلیل روح لطیفی که در آنان وجود دارد، می‌توانیم نتایج بهتری را از عمل‌کردشان مشاهده کنیم.

در طرف مقابل نیز معقول نیست دامنه روایاتی که در مورد شرّ بودن زنان است را به تمام زنان گسترش دهیم و (نعوذ بالله) زنانی مانند حضرت مریم(س) و حضرت زهرا(س) را مصداق آن بدانیم. (در این مورد، پاسخی تهیه کرده‌ایم که می‌توانید ملاحظه نمایید).

بر این اساس، هر دو دسته از روایات، نسبی بوده و مصادیق آن با توجه به معیارها مشخص می‌شود.

بعد از این مقدمه باید گفت؛ در ارتباط با ناهمخوانی روایاتی که پیرامون مقام و جایگاه زن در منابع روایی آمده است:

  1. معیار اصلی ما برای بررسی و تحلیل روایاتی از این دست، قرآن کریم است، و قرآن هیچ‌گاه ارزش ذاتی زن را از مرد پایین‌تر ندانسته و برای مرد تنها به جهت مرد بودنش ارزش ویژه‌ای در نظر نگرفته است؛ بلکه معیار ارزش‌گذاری قرآن، تقوا است، نه جنسیت:

 «یا أَیُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْناکُمْ مِنْ ذَکَرٍ وَ أُنْثى‏ وَ جَعَلْناکُمْ شُعُوباً وَ قَبائِلَ لِتَعارَفُوا إِنَّ أَکْرَمَکُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقاکُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلیمٌ خَبیرٌ».[۱]

  1. از آن‌جا که همواره احتمال می‌رود که هر روایت، ناظر به موضوعی خاص باشد، باید از قرائن و شواهد پیرامونی به آن پی برد؛ از این‌رو در نگاه اول نمی‌توان دو روایتی که در ظاهر با هم ناهمخوان به نظر می‌رسند را معارض هم دانست؛ بلکه باید هر روایتی را به صورت جداگانه بررسی نمود که در این صورت ممکن است هر دو صحیح؛ اما از دو نگاه باشند.
  2. اما اجمالا بیشتر روایاتی که ناظر به شر بودن زن است، به معنای آن نیست که ذات زن، ذات شرآلودی است؛ بلکه ناظر به شرّ نسبی است؛ یعنی در تعاملات اجتماعی میان مردان نسبت به زنان – چه در درون و چه در بیرون خانوا
      راهنمای خرید:
    • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
    • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
    • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.