فایل ورد کامل پروپوزال تعیین ارتباط سبک رهبری و شیوه های اعمال قدرت مربیان با میزان رضایت مندی ورزشکاران ۲۴ صفحه در word
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
فایل ورد کامل پروپوزال تعیین ارتباط سبک رهبری و شیوه های اعمال قدرت مربیان با میزان رضایت مندی ورزشکاران ۲۴ صفحه در word دارای ۲۴ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد فایل ورد کامل پروپوزال تعیین ارتباط سبک رهبری و شیوه های اعمال قدرت مربیان با میزان رضایت مندی ورزشکاران ۲۴ صفحه در word کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی فایل ورد کامل پروپوزال تعیین ارتباط سبک رهبری و شیوه های اعمال قدرت مربیان با میزان رضایت مندی ورزشکاران ۲۴ صفحه در word،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن فایل ورد کامل پروپوزال تعیین ارتباط سبک رهبری و شیوه های اعمال قدرت مربیان با میزان رضایت مندی ورزشکاران ۲۴ صفحه در word :
پروپوزال کارشناسی ارشد مدیریت؛ تعیین ارتباط سبک رهبری و شیوه های اعمال قدرت مربیان با میزان رضایت مندی ورزشکاران مرد شهرستان —
بیان مسئله:
سبک رهبری، نماد بیرونی تفکرات و شخصیت مدیران است که بصورت الگوی پایدار در صحنه عمل مورد مشاهده کارکنان قرار می گیرد (مولر و ترنر ، ۲۰۰۹) سبک رهبری بصورت الگوی پایدار در صحنه عمل مورد مشاهده قرار می گیرد رهبران اثر بخش، اساسی ترین و نایاب ترین منابع هر سازمان هستند ، اکنون بیشتر سازمان ها در کشورهای گوناگون جهان می کوشند تا افرادی را در پست های مدیریتی بگمارند که توانایی لازم را برای رهبری اثربخش داشته باشند(مهداد، ۱۳۸۱). از طرفی،بهبود مهارت های ورزشکاران تحت تاثیر دامنه وسیعی از عوامل، از جمله مهارت های پایه و همچنین آمادگی جسمانی، تکنیکی، تاکتیکی و روانی آن هاست. تعامل مربیان و ورزشکاران همیشه به عنوان عاملی تعیین کننده در عملکرد ورزشی مورد توجه بوده است(سرپا ، ۱۹۹۹). با توجه به اهمیت جنبه های روانی ورزشکاران، روان شناسی ورزش به مربیگری توجهی ویژه دارد(رابینز،۱۳۸۵). و این توجه در مورد اهمیت سیک های مربیگری که بر عملکرد و جنبه های روانی ورزشکاران تاثیر دارد، اهمیت بیشتری دارد و توجه روان شناسان ورزشی را به خود جلب کرده است(جوآن ،۲۰۰۶). پژوهش های هرن (۱۹۹۲) درمورد سبک های رهبری نشان داد نوع رفتاری که مربی از خود نشان می دهد، تأثیر قابل توجهی بر عملکرد و ویژگی های روانی ورزشکاران دارد. یکی از ویژگی های روانی ورزشکاران که از سبک مربیگری مربیانشان تأثیر می پذیرد رضایت مندی آنه است. نیرام و همکاران(۲۰۰۹) معتقدند مربیان باید برای پیشرفت عملکرد ورزشکاران سبک های مربیگری را به کار گیرند که مورد قبول ورزشکاران است.
به این ترتیب مربیگری فقط سپردن تکنیک ها و اندیشیدن به بهترین برنامه نیست، بلکه توجه واقعی به ورزشکاران و کسب رضایت در آنهاست(فلاح،۱۳۸۷). در این رابطه شیوه اعمال قدرت هم مهم است.
قدرت قانونی، مربی به دلیل پست و مقام یا اختیار می تواند از حق دستور، تصمیم، تنبیه و پاداش در مورد ورزشکاران استفاده کند. منشأ قدرت زور و پاداش در مربی از قدرت قانونی اوست. ایجاد وحشت، توهین، تنبیه، تهدید، اخراج، و حذف ورزشکار قدرن زور مربی را نشان می دهند. ولی قدرت پاداش در مقابل قدرت زور یا تنبیه قرار دارد. در این شیوه مربی با تقویت و بازخورد مثبت، تحسین و تشویق، حق بازی و انواع پاداش مالی و غیرمادی اعمال قدرت می کند. این سه نوع اعمال قدرت به پست مربی وابسته است(قدرت سازمانی). ولی قدرت تخصص و مرجعیت یا الگو بودن، جزو قدرت شخصی اوست و به دانش، مهارت، تجربه، شخصیت، جاذبه، و سایر ویژگی های مثبت فردی او بستگی دارد. ورزشکاران تحت تأثیر و نفوذ این قدرت قرار می گیرند. این دو قدرت را ورزشکاران به مربی می دهند، ولی سه قدرت سازمانی را مربی از باشگاه و پست خود به دست می آورد.(رمضانی نژاد و همکاران،۱۳۸۹)
مطالعات بسیار زیادی درباره مشاغل و افراد مختلف نشان داده اند مهم ترین دلیل اطاعت و همراهی زیردستان، قدرت قانونی و قدرت تخصص است. همبستگی قدرت رابطه و تخصص با عملکرد و رضایت مندی کارکنان بالاست. قدرت قانونی و قدرت زور هم با عدم رضایت خاطر مرتبط اند. به طور کلی، قدرت تخصص، و قدرت قانونی مهم ترین دلیل اطاعت زیردستان است و قدرت تخصص رابطه همبستگی زیادی با عملکرد و رضایت مندی دارد(رابینز،۱۳۸۵؛ هرسی و بلانچارد،۱۳۷۵). حتی قدرت تخصص، مرجعیت، و پاداش رابطه مثبت و معناداری با فرهنگ سازمانی دارد(شریعتی،۱۳۸۱).
از طرف دیگر، قدرت مربی ممکن است با رضایت مندی ورزشکار مرتبط باشد. تیم سازمانی ورزشی است که مربی، رهبر، و مدیر ورزشکاران(کارکنان) است و باید از منابع قدرت خود به طور متناسب استفاده کند(ویس و فردریچ ،۱۹۸۶)، زیرا برخی ابعاد رضایت مندی ورزشکار شامل رضایت از عملکرد تیمی، رضایت از عملکرد فردی، رضایت از رفتار و تعامل مربی، و رضایت از آموزش و تمرین مربی به شیوه اعمال قدرت مربی بستگی دارد(ریمر ،۱۹۹۷).
همچنین خود پژوهشگر با تجربه ای که در محیط ورزش داشته است، رفتار بازیکنان و مربیان رشته های مختلف را متفاوت با یکدیگر احساس کرده است، بطوری که هر یک از آنها در مواجه با نوع مسابقات و بازیکنان دارای کنش های رفتاری متفاوتی با یکدیگر بودند، بدین جهت با توجه به پیشینه تحقیقی در مورد سبک رهبری، شیوه اعمال قدرت و رضایتمندی، این فرضیه مطرح شد که دو متغیر سیک رهبری و شیوه اعمال قدرت مربیان می تواند در ارتباط با رضایتمندی بازیکنان باشد، محقق بر آن شد تا به بررسی رابطه متغیرهای مذکور در محیط ورزشی بپردازد.
این پروپوزال شامل موارد ذیل است:
بیان مسئله
سوابق مربوط
اهداف پژوهش
فرضیه های پژوهش
تعاریف نظری و عملیاتی مفاهیم
تعریف و تعیین جامعه
نمونه و روش نمونهگیری
نوع پژوهش و طرح تحقیق
ابزار تحقیق
روش تحلیل دادهها و روشهای آماری
منابع
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
مهسا فایل |
سایت دانلود فایل 