فایل ورد کامل سمینار طراحی برای اسمبلی DFA 46 صفحه در word
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
فایل ورد کامل سمینار طراحی برای اسمبلی DFA 46 صفحه در word دارای ۴۶ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد فایل ورد کامل سمینار طراحی برای اسمبلی DFA 46 صفحه در word کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی فایل ورد کامل سمینار طراحی برای اسمبلی DFA 46 صفحه در word،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن فایل ورد کامل سمینار طراحی برای اسمبلی DFA 46 صفحه در word :
تاریخچه DFA:
در ۳۰ سال گذشته مونتاژ توسط اپراتور انجام می شد و مهندسان بیشتر به فکر طراحی فرآیند مونتاژ بودند و فقط زمانی که ماشین های اتوماتیک مونتاژ و رباتیک وارد صنعت شدند ، طراحان به فکر این افتادند که به جای این که فعالیتهای خود را بر روی فرآیند مونتاژ متمرکز کنند از ابتدا محصول را به صورتی طراحی کنند که مونتاژ آن آسان باشد. بنابراین از همان ابتدا هدف اصلی DFA ساده سازی عملیات مونتاژ، کاهش تعداد قطعه محصول، کاهش هزینه ها، قابل اطمینان تر کردن محصول و … بود. یکی از تولید کنندگان خودرو که در فرآیند طراحی به مونتاژ قطعات توجه می کرد هنری فورد بود. و خودرو های اولیه او نسبت به رقیبانش ساده تر و تعداد قطعات کمتری داشت و بعد از جنگ جهانی دوم DFA در صنایع هوایی آمریکا و انگلیس بطور جدی بکار گرفته شد.اولین بنیانگذار DFA، بوثروید و همکارانش در دانشگاه سالفورد انگلیس بود.
در دهه ی ۱۹۷۰هیتاچی یک مجموعه روشهایی برای ارزیابی مونتاژ پذیری توسعه داد که به عنوان DFXدر مقیاس کوچک شناخته می شود.
بوثروید در اواخر دهه ی ۱۹۶۰ و اویل دهه ی ۱۹۷۰ برای اولین بار به DFAپرداخت ، او و همکارانش معتقد بودند که مونتاژ ۳۰-۵۰ درصد هزینه های تولید یک محصول را به خود اختصاص می دهد که این تفکر بر پایه ی مشاهده استوار بود. آنها با بازرسی از کارخانه های مختلف، مشاهده کردند که بیشتر کارکنان یک کارخانه به کار مونتاژ مشغولند یا اینکه به کار مونتاژ کمک می کنند مانند آوردن قطعه ، برداشتن جعبه های خالی و کارهای دیگر و تعداد کمی از کارکنان به ساخت قطعه مشغولند چون بیشتر فرآیند های ساخت قطعات توسط ماشین های اتوماتیک مانند CNC انجام می شود . بنابراین کاهش تعداد قطعات موجب کاهش هزینه های تولید محصول می شود. بوثروید روشهایی برای شناسایی قطعات غیر ضروری توسعه داد که با نام راندمان مونتاژ شناخته می شود . که مشخصات این روش در بخشهای بعدی تشریح می شود.
در دهه ی ۱۹۸۰ بوثروید توانست این تکنیک را در صنعت به کار ببرد و او توانست هزینه های تولید را کاهش دهد و دلیل این کاهش هزینه ها، کاهش هزینه های مونتاژ نبود و در واقع بر خلاف ایدئولوژی قبلی خود که فرض کرده بودند هزینه های مونتاژ ۳۰-۵۰ درصد هزینه های تولید محصول است نشان داد که هزینه های مونتاژ کسر کوچکی از هزینه های تولید است بلکه خود قطعه گران ترین آیتم در تولید محصول است زیرا حذف قطعات منجر به حذف هزینه های مواد آن، هزینه های ساخت آن، هزینه های انبارداری و هزینه های زنجیره تامین می شود. بنابراین DFA به فرآیند های ساده سازی ساختار محصول مربوط می شود که ما معماری محصول می نامیم.
در سال ۱۹۸۰ بوثروید تکنولوژی طبقه بندی و امتیاز دهی خود را بصورت یک نرم افزار درآورد که این نرم افزار در مورد قطعه یک سری سوال می پرسید و سپس به قطعه امتیاز می داد و بر اساس این امتیاز یک سری توصیه هایی برای بهبود قطعه ی مورد نظر به مهندسان می داد و شرکت هایی از جمله Fujitsu ، Sony ، Denso، Toyota از این نرم افزار استفاده می کردند.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
مهسا فایل |
سایت دانلود فایل 