فایل ورد کامل بررسی شناخت غلط های املایی رایج در بین دانش آموزان ۲۶۲۱۸ صفحه در word


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
پاورپوینت
17870
4 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 فایل ورد کامل بررسی شناخت غلط های املایی رایج در بین دانش آموزان ۲۶۲۱۸ صفحه در word دارای ۲۶۲۱۸ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد فایل ورد کامل بررسی شناخت غلط های املایی رایج در بین دانش آموزان ۲۶۲۱۸ صفحه در word  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی فایل ورد کامل بررسی شناخت غلط های املایی رایج در بین دانش آموزان ۲۶۲۱۸ صفحه در word،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن فایل ورد کامل بررسی شناخت غلط های املایی رایج در بین دانش آموزان ۲۶۲۱۸ صفحه در word :

فایل ورد کامل بررسی شناخت غلط های املایی رایج در بین دانش آموزان ۲۶۲۱۸ صفحه در word

تعداد صفحات : ۹۷ با فرمت ورد و قابل ویرایش

فایل ورد کامل بررسی شناخت غلط های املایی رایج در بین دانش آموزان ۲۶۲۱۸ صفحه در word
فهرست مطالب:

مقدمه. ۹

ضرورت تحقیق.. ۲۵

بررسی مشکلات دیکته نویسی (نوشتاری) دانش آموزان.. ۲۵

تعریف مفاهیم به صورت مفهومی و عملیاتی.. ۳۰

عمده‌ترین مشکل املایی دانش‌آموزان:. ۳۱

الف. نارسانویسی:. ۳۱

ب. ضعف در حافظه‌ی دیداری:. ۳۳

علل ضعف حافظه‌ی دیداری:. ۳۳

ج. ضعف در تمیز دیداری.. ۳۴

د. حساسیت شنوایی.. ۳۴

پایین بودن حساسیت شنوایی عامل اصلی این اختلال است. نمونه‌ی این نوع اختلال: ۳۵

ه. عدم دقت و توجه. ۳۵

علل اشتباه نویسی در دندانه:. ۳۵

اشکالات مربوط به تشدید:. ۳۷

تعریف املا:. ۳۸

الگوی برنامه درسی املا:. ۴۱

مهم‌ترین محاسن این الگو عبارت از:. ۴۲

ولی به جهت هماهنگی مقدار متن املا در پایه‌های مختلف بدین شرح پیشنهاد می‌شود: ۴۴

معیارهای ارزشیابی.. ۴۷

فصل سوم. ۵۱

استفاده از یک جامعه آماری با موضوع غلط های املایی دانش آموزان دوره ی دبستان ۵۲

مقدمه ای برای فصل سوم. ۵۳

هدف تحقیق.. ۵۸

تعریف عملیاتی.. ۵۸

روش تحقیق.. ۶۰

جامعه ی آماری.. ۶۰

توضیحات نمونه آماری که توسط پرسشنامه بدست آمده است : ۷۴

جامعه تحقیق : ۷۴

حجم نمونه در روش نمونه گیری : ۷۴

ابزار اندازه گیری : ۷۴

روش اجرای تحقیق : ۷۵

آمار توصیفی : ۷۵

فصل چهارم. ۷۶

مقدمه : ۷۷

سوالات پرسش نامه. ۷۸

فصل پنجم.. ۹۲

راهکارهایی برای حل مشکلات نوشتاری.. ۹۳

نتیجه گیری.. ۹۶

منابع: ۹۷

فایل ورد کامل بررسی شناخت غلط های املایی رایج در بین دانش آموزان ۲۶۲۱۸ صفحه در word
فهرست جداول و نمودار ها

جدول بر اساس پاسخ های نمونه آماری.. ۷۹

۱ـ تاثیر جامعه به این مشکل : ۸۰

۲ـ مشکل نوشتاری غیر قابل در مان است . ۳ـ چه مقدار اعتقاد دارند که این مشکل قابل در مان است . ۸۱

۳ـ چه مقدار اعتقاد دارند که این مشکل قابل در مان است . ۸۲

۴ـ چه مقدار مشاوره تاثیر دارد ؟. ۸۳

۵ـ تاثیر افراد خانواده بر بهبود بر مشکلات نوشتاری . ۸۴

۶ـ تاثیر آموزشهای خارج از کلاس برای بهبود نوشتن .۷ـ تمرین مستمر می تواند تاثیر زیادی بر نوشتن داشته باشد ۸۵

۷ـ تمرین مستمر می تواند تاثیر زیادی بر نوشتن داشته باشد.. ۸۶

۸ـ برخورد بد دیگران برای جلو گیری از پیشرفت. ۸۷

۹ـ نقش آموزگار در بهبود. ۸۸

۱۰ـ تاثیر بهبود نیافتن از مشکلات نوشتاری و ترک تحصیل . ۸۹

۱۱ـ مشکلات نوشتاری تا چه حد به وراثت مربوط می شود ؟. ۹۰

۱۲ـ تا چه حد امکان دارد که این مشکل بر طرف نشود با تمرین . ۹۱

جدول شماره ی ۱ – تعداد دانش آموزان نمونه ی آماری بر حسب جنس، پایه و نوع مدرسه جمع چهارم سوم دوم پایه و جنس…. ۶۱

یافته های پژوهش…. ۶۲

جدول شماره ی ۲ – سهم غلط های آموزشی دانش آموزان (درصد به کل). ۶۳

جدول شماره ی ۳ – سهم غلط های ناشی از بی دقتی دانش آموزان (درصد به کل). ۶۴

جدول شماره ی ۴ – سهم غلط های ناشی از ضعف حساسیت شنوایی( درصد به کل) ۶۵

جدول شماره ۵ – سهم غلط های املایی ناشی از ضعف حافظه ی دیداری (درصد به کل) جنس ۶۶

جدول شماره ۶ – سهم غلط های املایی ناشی از نارسانویسی (درصد به کل) جنس…. ۶۶

جدول شماره ی ۷ – سهم غلط های املایی ناشی از ضعف حافظه ی شنوایی (درصد به کل) ۶۸

تهیه چند جدول از نمونه آماری در یک شهر بین جنس های مخالف از نظر مشکلات رفتاری :.. ۶۸

جدول ۱. توزیع فراوانی و درصد اختلالات رفتاری دانش آموزان در جمع و بر حسب جنس.. ۶۸

جدول ۲. آزمون ۲x و توزیع اختلالات رفتاری دانش آموزان ابتدایی بر حسب جنس.. ۶۹

جدول ۳. توزیع اختلالات نوشتاری در دانش آموزان بر حسب پایه تحصیلی.. ۷۰

جدول ۴. توزیع فراوانی و درصد شیوع اختلالات ( بر حسب ابعاد چهار گانه اختلالات ) در دختران و پسران مقطع ابتدایی

تکه ای از متن :

چکیده

وجود مشکلات شدید در نوشتن کلمات به طور صحیح، باعث نگرانی شدید والدین و معلم کودک می گردد. املا، بخشی از برنامه آموزشی است که دوران خلاقیت و تفکر واگرا، مطرح نیست، بلکه تنها آموزش یک نمونه یا ترتیب حروف مد نظر است. کودکان و نوجوانان بسیاری از مشکلات نادرست نویسی رنج می برند که تکراری نوشتاری لغات غلط نوشته شده تنها راه حل نیست. بلکه می توان رفتارهای ورودی دانش آموزان را برای نوشتن تقویت نمود از جمله: تقویت ادراک شنیداری و حافظه اصوات، تقویت ادراک بصری و حافظه حروف تقویت مهارتهای حرکتی، و یا تقویت مسیرهای حسی، بینایی، شنوایی، حرکتی و لامسه به این هدف مهم دست یافت.

برای تقویت نارسانویسی می توان از روش فرنالد استفاده نمود که از حواس مختلفی مانند بینایی، شنوایی، لامسه و حرکتی استفاده می کند و ارزش آن در آموزش قواعد انطباق واج نویسی و توانمندی دانش آموز برای تشخیص بین حروف و اصوات حروف الفبا می باشد.

عوامل مهمترین قسمت مشکلات آموزشی املا در کودکان ابتدایی که از هوش طبیعی و حتی بالاتر برخوردارند، مشکلات املای کلمات با حروف همصدا است که برای درمان آن اول بایستی سبب شناسی کرد:

بعد از بررسی وضعیت بینایی ( اپتو متریست)، بررسی وضعیت اندام گفتاری، بررسی حافظه بینایی و ترتیب توالی در پیوند صدا و ( نوشتاری) بررسی انگیزه و دقت دانش آموز و ارزیابی مهارتهای حرکتی ……….

و …….

  راهنمای خرید:
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.