فایل کامل و عالی پاورپوینت بررسی سیستم های حمل و نقل ریلی و سیستم ها و انواع مونوریل در جهان و ایران


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
پاورپوینت
17870
4 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این پروژه فقط به صورت فایل (با پسوند) zip ارائه میگردد
تعداد صفحات فایل : ۳۷

• استفاده از سیستم های ریلی به قرن ۱۹ میلادی بر می گردد.
• در ایالات متحده به طور گسترده ای از واگن ها و ترامواهای اسبی استفاده می شد.
• در سال ۱۸۷۲ م. که بسیاری از اسب ها مردند، متخصصان بدنبال جانشینی برای آن گشتند.
• در سال ۱۸۸۲ نخستین تراموای الکتریکی توسط توماس ادیسون اختراع و در ایالات متحده مورد استفاده قرار گرفت.

• استفاده از مترو به نیمه دوم قرن نوزدهم میلادی برمی‌گردد.
• زمانی که شکوفایی صنعتی در کشورهای اروپایی به اوج خود رسیده بود و هر روز طرح‌ها و ایده‌های بسیاری برای توسعه و پیشرفت زندگی شهری جوامع مطرح می‌شد.
• اولین طرحی که در این زمینه اجرایی شد، در سال ۱۸۶۳ میلادی در شهر لندن بود که یک قطار زیرزمینی به کمک نیروی لوکوموتیو بخاری، مسافران را جابجا می‌کرد.
• پیشرفت واقعی در این زمینه وقتی آغاز شد که از نیروی الکتریسیته برای حرکت قطارهای زیرزمینی استفاده شد. در سال ۱۸۹۰ میلادی در شهر برلین اولین قطار زیرزمینی که به کمک الکتریسیته حرکت می‌کرد، به کار افتاد.

• اختراع مونوریل در سال۱۸۲۱ میلادی در اروپا به ثبت رسید.
• براساس نقشه‌های ثبت شده این اختراع، اولین
مونوریل جهت حمل آجر و موزائیک
در ۲۵ ژوئن ۱۸۲۵ میلادی در انگلستان
مورد بهره‌برداری قرار گرفت.
• بهره‌برداری واقعی از سیستم مونوریل پس از چند دهه آزمایش و کاربرد در صنایع و معادن، نهایتاً از دهه ۵۰ میلادی به بعد در شهرها آغاز شد و در دهه ۸۰ و ۹۰ میلادی به اوج خود رسید.

• مونوریل به دلیل استفاده از نیروی محرک الکتریکی، آلوده کننده محیط زیست نمی باشد.
• همچنین با توجه به اینکه مونوریل بر روی تایرهای لاستیکی حرکت می کند، باعث ایجاد آلودگی صوتی نیز نمی گردد.
• از نظر زیبایی شهری و محیطی نیز مونوریل ها دارای بیشترین ذوق زیبایی خوشایند نسبت به سایر سیستمهای حمل و نقل ریلی درون شهری می باشند.
• طراحی مناسب مونوریل ها با محیط های مدرن شهری آمیخته می شود و با یک زمان ساخت سریع با کمترین مزاحمت برای محیطهای مجاور (مشاغل و شهروندان) به کار گرفته می شود.

• متروهای زیرزمینی دارای کمترین امتیاز در این مورد می باشند، زیرا عملیات اجرایی آنها از سخت ترین نوع عملیات (Cut & Cover) روش حفاری زیرین و روش کند و پوش اجرایی می باشد.
• همچنین این معیار نیز امتیاز مناسبی برای قطارهای
برقی درون شهری فراهم نمی آورد زیرا عملیات ریلگذاری
در سطح شهر باعث مسدود شدن معابر گشته و مشکلات
ترافیکی و تردد وسایل نقلیه را به دنبال دارد.
• صعوبت اجرایی در سیستم مونوریل نسبت به سایر
سیستمهای ذکر شده به مراتب کمتر است، زیرا بعد از
اجرای پایه های اصلی سازه ادامه عملیات بالاتر از
سطح زمین خواهد بود و از این نظر مزاحمت کمتری برای عبور و مرور در
حوالی محل اجرای عملیات خواهد داشت.


  راهنمای خرید:
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.