پاورپوینت کامل نظریه راتر درباره شخصیت ۲۲ اسلاید در PowerPoint
توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد
پاورپوینت کامل نظریه راتر درباره شخصیت ۲۲ اسلاید در PowerPoint دارای ۲۲ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است
شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.
لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت کامل نظریه راتر درباره شخصیت ۲۲ اسلاید در PowerPoint،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن پاورپوینت کامل نظریه راتر درباره شخصیت ۲۲ اسلاید در PowerPoint :
نظریه شخصیت راتر
نظریه شخصیت راتر، یکی از مباحث مطرح در روانشناسی بوده که به بررسی نظریه شخصیت در دیدگاه راتر میپردازد. رویکرد یادگیری اجتماعی در شخصیت که بیشتر در کارهای آلبرت بندورا و جولیان راتر مشاهده میشود، بسط رویکرد رفتارگرایی اسکینر است. آنها نیز روانکاوی را رد و بر رفتار عینی تاکید میورزند. ولی نقطه اختلاف آنها این است که به متغیرهای شناختی درونی نیز اعتقاد دارند، چیزی که در نظام اسکینر مطلقا جایی ندارد. در این مقاله به بررسی نظریه جولیان راتر در بحث شخصیت و مفاهیم اصلی آن میپردازیم.
فهرست مندرجات
۱ – مقدمه
۲ – رویکرد یادگیری اجتماعی
۳ – فرایندهای هوشیار درونی
۴ – تغییر در شخصیت
۵ – چهار مفهوم اصلی
۶ – منبع تقویت
۷ – پانویس
۸ – منبع
مقدمه
شخصیت، واژهای است که در علم روانشناسی و آموزههای دینی منطبق بر رفتار آدمی تعریف میشود. رفتار جمعی را تشخص جمعی و رفتار فردی را تشخص فردی شکل میدهد. هر کدام از علوم روانشناسی و دینی تعاریف خاصی از شخصیت ارائه دادهاند.
[۱] فاطمی، سیدمحمد، روانشناسی شخصیت رفتاری، ماهنامه هادی.
درک مساله شخصیت، هدف نهایی و پیچیدهترین دستاورد روانشناسی است. شخصیت به یک معنا تمام روانشناسی را در برمیگیرد.
[۲] مای لی، ریچارد، ساخت، پدیدآیی و تحول شخصیت، ص۲، محمود منصور، تهران، دانشگاه تهران.
رویکرد یادگیری اجتماعی
رویکرد یادگیری اجتماعی در شخصیت که بیشتر در کارهای آلبرت بندورا و جولیان راتر مشاهده میشود، بسط رویکرد رفتارگرایی اسکینر است. آنها نیز روانکاوی را رد و بر رفتار عینی تاکید میورزند. ولی نقطه اختلاف آنها این است که به متغیرهای شناختی درونی نیز اعتقاد دارند، چیزی که در نظام اسکینر مطلقا جایی ندارد.
فرایندهای هوشیار درونی
راتر، فرایندهای هوشیار درونی را به طور جامعتری از بندورا بررسی میکند. او معتقد است که ما خود را به صورت موجوداتی آگاه درک میکنیم، قادریم بر تجربیات خود تاثیر بگذاریم و تصمیمهایی بگیریم تا زندگی خود را نظم بخشیم. تقویت بیرونی نقشی در این نظام بازی میکند، ولی اثربخشی تقویت، بستگی به عوامل شناختی درونی دارد. رفتار هر فرد به وسیله مجموعهای از چنین عواملی تحت تاثیر قرار میگیرد. ما نسبت به بازدههای رفتارمان بر حسب تقویتی که به دنبال آن خواهد آمد، دارای انتظار ذهنی هستیم، یعنی، این احتمال را که رفتار کردن به طریق معینی منجر به تقویت شخصی خواهد شد تخمین میزنیم و رفتار خود را بر طبق آن تنظیم میکنیم. همچنین برای تقویتهای مختلف ارزش و اهمیت قائل میشویم و ارزش نسبی آنها را در موقعیتهای مختلف مورد قضاوت قرار میدهیم.
[۳] شولتز، دوان، نظریههای شخصیت، ص۵۳۳، یوسف کریمی و دیگران، تهران، ارسباران، ۱۳۷۸.
تغییر در شخصیت
با وجود این که شخصیت فرد دارای ثبات و تداوم قابل توجهی است (چرا که تحت تاثیر تجربههای گذشته ماست)، در عین حال، وجوهی از شخصیت، به علت قرار گرفتن ما در معرض تجربههای تازه، به طور مداوم در تغییر است. راتر در مطالعه شخصیت، روش تاریخچهای را برگزیده است، یعنی، به نظر او برای درک رفتار و شخصیت یک فرد، لازم است که گذشته او را مورد مطالعه قرار دهیم. همین طور اگر چه تمرکز او بر رویدادهای ذهنی است، وی نقش عوامل بیرونی را دست ک
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
مهسا فایل |
سایت دانلود فایل 