پاورپوینت کامل قضاوت بالینی ۳۱ اسلاید در PowerPoint
توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد
پاورپوینت کامل قضاوت بالینی ۳۱ اسلاید در PowerPoint دارای ۳۱ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است
شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.
لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت کامل قضاوت بالینی ۳۱ اسلاید در PowerPoint،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن پاورپوینت کامل قضاوت بالینی ۳۱ اسلاید در PowerPoint :
پاورپوینت کامل قضاوت بالینی ۳۱ اسلاید در PowerPoint
پاورپوینت کامل قضاوت بالینی ۳۱ اسلاید در PowerPoint، یکی از مباحث مطرح در روانشناسی بالینی بوده و در کوششی که برای رسیدن به یک منزلت علمی به عمل آورده، درصدد برآمده است تا یک روش شفاهی و ابزارهایی برای خود فراهم آورد تا بتواند به گردآوری مشاهداتی دست یابد که تا حد امکان از تاثیر ویژگیهای شخصی مشاهدهگر مستقل باشند. گسترش تستها که به منزله ابزارهای مشاهدهای در نظر گرفته شدهاند، همواره توسط اشخاص مختلف به یک نحو بهکار میروند و به همان نتایج منتهی میگردند، این امر در حکم تلاش برای دست یافتن به عینیت بوده است.
فهرست مندرجات
۱ – مقدمه
۲ – روش اکتشاف شخصیت
۳ – پایایی در ارزیابی
۴ – اصول تشخیص
۵ – فرهنگ
۶ – برچسب زدن
۷ – رویکردهای تفسیری
۸ – شیوههای نگرش
۹ – اهداف تفسیر شخصیت
۱۰ – تاثیر شیوهها
۱۱ – پانویس
۱۲ – منبع
مقدمه
از نظر روانشناسان بالینی، بازنگری کم و بیش آشکار این موضعهای عینینگر است که در حدود وسیعی مشکلات کنونی را به وجود آورده است. در واقع آیا ممکن است بپذیریم که یک تست، ابزاری است کاملا تغییرناپذیر و برحسب روانشناسی که آن را بهکار میبندد و فردی که با آن مورد آزمایش قرار میگیرد تغییر نمییابد؟ در مورد تستی که ساخت و طراز ساختمان آن به وضوح هدف آن را آشکار میسازند، روانشناس بالینی مجبور است درباره معنای نتایجی که از یک فرد به دست آورده است، خود را مورد سؤال قرار دهد. او باید قبول کند که چندین معنا امکانپذیرند و سعی کند از بین آنها معنایی را که مناسبتر است عینا انتخاب کند. اگر این امر در مورد تستهایی که هدف آنها کاملا روشن است اجتنابناپذیر باشد، همین امر در تستهایی که ساختمان آنها بیشتر مبتنی بر برداشت عملی است و تعدادشان بسیار زیاد است، نیز اجتنابناپذیر است. به طور کلی ممکن است یک نتیجه فردی دارای معنای بارزی باشد، اما این احتمال نیز هست که چندین معنا بر معنای نخستین افزوده گردند.
روش اکتشاف شخصیت
برای اکتشاف شخصیت، از روشهای نسبتا زیادی استفاده میشود که بدون شک معدودی از آنها این شایستگی را دارند که بتوان نام تست بر آنها نهاد، البته اگر اصطلاح تست متضمن استفاده از روشهای دقیق کمی در ساختن و وارسی مشخصات سنجشی و هنجارگزینی باشد. مشهورترین و شاید رایجترین آزمونهای روانی که به فرایند قضاوت و تشخیص، ساخت بیشتری میدهند عبارتند از:
پرسشنامههای شخصیتی مبتنی بر خودسنجی
آزمونهای شخصیتی و فرافکن
آزمونهای هوش.
[۱] پرون و پرون، روانشناسی بالینی، ص۱۸۰، پریرخ دادستان، تهران، بعثت، ۱۳۷۶، چاپ اول.
[۲] پرون و پرون، روانشناسی بالینی، ص۱۸۲، پریرخ دادستان، تهران، بعثت، ۱۳۷۶، چاپ اول.
[۳] پرون و پرون، روانشناسی بالینی، ص۱۸۳، پریرخ دادستان، تهران، بعثت، ۱۳۷۶، چاپ اول.
پایایی در ارزیابی
اولین شاخص یک وسیله ارزیابی خوب (خواه این وسیله مصاحبه ساختدار یا بیساخت باشد، آزمون عینی یا فرافکن باشد یا شیوه ارزیابی رفتاری) پایایی آن است. پایایی یعنی اینکه آیا دو اجراکننده ماهر یافتههای یکسانی را به دست میآورند؟ و به شرط آنکه هیچ چیز تغییر نکرده باشد، آیا برداشتهای آزمون که در یک زمان به دست آمدهاند با برداشتهایی که بعدا اکتساب شدهاند، مشابهند؟
تشخیص، یک جنبه مهم در آسیبشناسی روانی بوده و فرایندی طولانی و پیچیده است. متخصصان باید بتوانند درباره انواع بیمارانی که مورد بررسی و درمان قرار میدهند، با یکدیگر حرف بزنند. گذشته از این یافتن علتها و اتخاذ بهترین شیوه درمان اختلال، ابتدا باید آن را به درستی طبقهبندی کرد.
اصول تشخیص
پنج اصل مهم برای تشخیص دادن وجود دارد که عبارتند از:
۱. تشخیص، شکل کوتاهتر ارتباط است.
۲. چیزی را در مورد درمان میگوید.
۳. ممکن است سببشناسی را برساند.
۴. به بررسیهای علمی کمک میکند.
۵. به کسانی که شخص ثالث هزینههای خدمات آنها را میپردازد، امکان پرداخت این خدمات را میدهد.
[۴] روزنهان، دیویدال، آسیبشناسی روانی، ص۲۷۰، یحیی سیدمحمدی، تهران، ساوالان، ۱۳۸۶، چاپ هفتم.
فرهنگ
بررسیهای مربوط به فرهنگ در آسیب روانی و سنجش آن در سالهای اخیر رو به فزونی گذاشته است. همچنین باید توجه داشت که پایایی و اعتبار روشهای مختلف سنجش روانی، زیر سؤال قرار دارد. زیرا محتوا و روشهای نمرهگذاری آن مخصوص فرهنگ آمریکاییهای سفیدپوست اروپاییتبار است و بنابراین ارزیابی دقیقی از مردمان سایر فرهنگها به عمل نمیآورد.
[۵] دیویسون، جرالدسی، آسیبشناسی روانی، ص۱۵۱، مهدی دهستانی، تهران، ویرایش، ۱۳۸۵، چاپ چهارم.
برچسب زدن
گروهی از روانشناسان عادت کردهاند نام بیماری خاصی را برچسبوار به فردی منسوب کنند. در بعضی مواقع، این نوع برچسبزدنها ممکن
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
مهسا فایل |
سایت دانلود فایل 